ola_p
Forumsvar skapade
-
Gäller det alla farleder? i uddevalla är det ju iaf ingen som kommer och tar en i örat… Kan man inte plötsligt hamnat i sjönöd och inte kunnat ta sig tillbaka utan drivit in i hamnen? typ…
ps. appropå uddevalla så ska vi försöka kolla möjligheten att använda bron till att plåta/filma från, skulle bli helt grym vinkel…
-
Hade ju varit jävligt coolt faktiskt, kollar ngn upp hur det är med tillstånd så e man ju på.
varför är det inte tillåtet att segla i hamnen? alla segelfartyg eller bara brädseglare? -
jepp, mitt emellan ljungskile och uddevalla…
-
eller ”boende i säng, med myggnät utan rum”
Alternativt ”boende i säng utan rum och myggnät”? -
längst fram gör det enklare att komma runt. Hur det påverkar popet vet jag inte riktigt, men det brukar sällan vara problemet. Hursomhelst så är det mkt lättare om man står långt fram när man ska glida runt i spockar å så…(och vulcans också för den delen)
-
1.Spring och köp en packe engångsrakhyvlar.
2.Ta bort alla valkar varje dag.En rulle leukoplast å ett par slithandskar så kommer du vara odödlig, nästan.
Har du hyffsat med hud på händerna innan så är det nog ingen nackdel, ut å snurra lite segel..
Undvik maratonpass med överriggat 3.3 de första dagarna. -
Kan man kanske misstänka att folk behåller orginalstropparna för att senare sälja med brädan?
Så gör iaf jag…
-
Förmodligen så är det så att du ska se över riggningen lite.
Har någon visat dig hur seglet ska riggas?
Det vanligaste är att folk drar för lite i nedhalet… (nedhal går inte att dra med bara händerna… man behöver en pinne.) Be någon som verkar duktig om hjälp nästa gång du seglar, tillsvidare kan du ju kolla riggtipsen på exempelvis neilprydes sida. -
jo, men kolla hur högt det är vid masten! ser onekligen högt ut…
-
t3an eller t4an?
Korta eller långa?
I våran korta t4 så skulle det gå om man låter brädan sticka fram bredvid passagerarsätet… -
-
Skulle tro det… bekvämt att kunna gå bak från kupen till skåpet och lättare att få plats med prylarna…