ola_p
Forumsvar skapade
-
ftp://ftp.steffo.nu/incoming/Djumps in Andalen (by John-j Rambo].mpg
funkar för mig men det är snigelfart på tankningen, ca 6 KB/s… -
Svar till:
men har varit i vattnet med luftskruven urskruvad…
[/ QUOTE ]
Då är det inte så konstigt om det är ett antal liter vatten i…
Gjorde liknande grej en gång, hade inte dragit luftskruven ordentligt och sedan vägde brädan MYCKET… låg två veckor och torkade ur, passade på att laga en liten ytlig skada som jag borrade upp så rann det mesta ut ur luftskruven, när det slutade rinna fick den ligga varmt en och en halv vecka eller nått, sen var den iaf väldigt nära orginalvikten… -
Senaste har dmis prognoser inte varit helt tillförlitliga, iaf gällande söderut…
-
Haby är blir bara en jättelång promenad….
I uddevalla håller freestyleseglarna till vid sunningen (under bron typ) och speedseglarna seglar vid rödön lindesnäs… Brukar alltid var ngn ute i sunningen när det fläkar på med lite vsv eller ono… Satsar på lite sunningen imorgon innan skolan, och efter för den delen också om det nu skulle blåsa bra… -
Svar till:
vill ha vill ha vill ha, det e bara du du du du du du

[/ QUOTE ]
Jepp!
Nåja, iaf så bör det gå att lösa om man köper rätt storlekar av rätt segel, vissa 5.3or riggas på 400. och 4.2or från 01/02 går ofta på 400. vill man ha mindre så är ju dock 370 oundvikligt eller eventuellt om man går 4.0 3.3 så kan man ha en 340 istället.
Det borde om man tänker till lite gå att hoppa över 430 masten, köra (370/340) 400 460 om man kör freestyle/freeride segel med lite längre luff (severne freestyle 5.8a ska ha 460mast tex.)… -
Kör 370 400 430… ska till nästa år köra större freestylesegel så då blir det en 460 också… sen skulle jag gärna haft en 340 till 3.5an och ytterligare en 400/430… =) samt ett gäng mastfötter…
-
Hur kommer det sig att släktingar planerar 50 års kalas på sådana helger… gaahh…!
-
Svar till:
…och vid 21.30 var medelvinden 21,6 m/s och maxvinden 26 m/s!!

Uttrycket ”Ta det minsta du har!” har ALDRIG kännts mer passande![/ QUOTE ]
Jag kan ju avslöja att 3.5 och 63 liter kändes löjligt stort, var omöjligt att ens vattenstarta tidvis… Helt sinnesjukt! =) -
Svar till:
själv drar jag nog till very extremely secret spot series II PLUS.
vi ses där

[/ QUOTE ]
Fiskebäck alltså? -
vägbeskrivning från udevalla:
kör mot E6 oslo… ta av mot unda vid ÖB och en preem mack, följ vägen till det står en skylt mot sunningen. sen e det uppför backe nerför backe förbi en hel drös farthinder å ta höger när du inte kan köra rakt fram längre, följ vägen tills den tar slut, rigga på gräset…Sunningen, jonatan laddar vulcan…
[bild]http://www.surfzone.se/pp/data/503/884jonatanvulcan.jpeg?6100[/bild] -
Klart bäst i uddevalla är sunningen, även om rambo var där fel dag…
Funkar på bäst på vsv, vrider det åt ändära hållet blire lite byigare. Det är grunt på båda sidor så det är kalas att träna freestyle.
Det är möjligt att rödön/lindesnäs funkar på ett bredare vindspektra, men det är byigare, mindre vind (sunningen får ju en tunneleffekt…), och jävligt mkt choppigare… -
sök på konfen… den går att rädda bara du låter den torka ur ordentligt…
-
ja… nästan jobbigt ju…
-
92 av 93 prognoser var det dom hade missat… man kan ju undra…
Idag sa dmi 11-14 och jag fick två repor med planing, sen dog det…
-
Jaja, såå bråttom behöver du ju inte, det skall ju blåsa mer i kväll… jag avaktar lite till så jag får käkat innan så man orkar hela kvällen…