ola_p
Forumsvar skapade
-
Ok, sjögräsfena rekomenderas alltså? någon som helst mening med att åka 37mil enkel väg utan sjögräsfena?
-
LT 31 eller LT 35 är ju hyffsat biffiga grejer…
http://www2.blocket.se/view/2863890.htm?l=0&c=1&city=0
Ok, den är väl tokdyr, men det finns ju äldre årsmoddeller…
http://www2.blocket.se/view/2848276.htm?l=0&c=1&city=0den här var ju riktigt fin… http://www2.blocket.se/view/2834470.htm?l=0&c=1&city=13
-
Kan ju nästan gå an om man kör två st… och sover därnere i bussen… Är det högtryck och ost som gäller?
och den eviga sjögräsfrågan. är det ngn mening om man har vanlig freestylefena? -
Hur långt är det till klagshamn från gbg?
-
kör slithandskar och tejp på fingrarna så ska du se att det går fint…
-
Det beror helt på, ska du ladda på olika slide manövrar (vulcan, spock, grubby, willy skipper mm.) så välj en grund bred. Vill du istället kunna ta höjd å segla lite mer freeride orienterat så välj en längre mer traditionell…
-
kolla northshores bilklädsel, sååå cool, surfcompaniet borde kunna fixa!
-
Som nämndes tidigare i tråden så är siliconspray SJUKT bra. Fast jag körde det på tampen + rullarna, kunde efter detta problemfritt dra min 6.3a med bara händerna. Drog tillochmed för mycket… Trodde inte det var möjligt, behöver normalt sett pinne även till mintrim.
Sen är det viktigt att trä tampen rätt när man inte kör med krok. utan tampen direkt i öljetten eller prydekringlan. Kolla riggtipsfilmen på ftpn, använd siliconspray, fräsch tamp och en riggpinne så kan du bara inte misslyckas! -
ta av vid torp å kör mot uddevalla, sväng av mot unda vid ÖB… kör tills det är skyltat sunningen. följ skylten. upp för backe, ner för backe, vägen svänger vänster. kör förbi alla farthindren och ta höger mot vattnet längst bort. framme…
Jag orkade själv aldrig iväg utan hamnade på ljungskileviken där det idag var jävligt byigt. sunningen hade nog varit bättre egentligen… -
Det funkar kanon, grunt och platt på varje sida, cirkus en halvkilometer brett…
För vågor är det väl haby på ramsvikslandet utanför sotenkanalen som gäller, men där e en helvetes jävla lång anmrasch, och så ska det nog egentligen vara mer på SV för att det ska blir ridbara vågor vad jag hört… -
Sunningen i uddevalla blir nog bra ikväll, ska se om jag kan komma loss från jobbet… isf så drar jag kanske dit…
-
Hmmm… Jag får nog hålla med gurra på de flesta punkter, med några ytterligare synpunkter…

Använd stativ!!!! Kändes som det hade lyft filmen ett par snäpp. Ibland kan man fuska lite då filmen ska distribueras på nätet och därför kommer vara lågupplöst. Testa att köra med stabiliseringsfunktionen i redigeringsprogrammet, jag har gjort det i final cut några gånger, funkar så länge man främst ska plocka vibrationer, men är det riktigt skakigt tar det jävligt mkt tid att få till det.
Försök jobba lite mer på klippen, om nu materialet var så tunnt som det verkar ha varit så kan du ju försöka lägga lite energi på att lyfta fram det coolaste, kanske lite slowmotion, fryst bildruta, upprepningar kan vara effektfullt, en del saker som du nämnde gick mig fullständigt förbi när jag såg filmen.
Jag hade uppskattat lite mera snack från skepparmötet, mellan heaten hur tävlingen fortskred mm. lite resultatredovisning under filmens gång istället för en lista på slutet, typ ”s900 seglar bra och tar ut den å den i sina första heat” Lite mer struktur i filmen istället för att radda upp det lilla som var riktigt bra utan istället hålla på det lite mer och lyfta dessa saker tydligare. Lite mer tryck i musiken hade nog underlättat om inte annat. Kanske kan sammanfattas att jag tycker en dokumentär om tävlingen istället för ett försök till actionfilm hade varit bättre om du inte fått mer material på seglingen.Därmed inte sagt att jag skulle gjort samma sak mkt bättre själv men… =) Starkt att få till nånting alls under omständigheterna.

Ser fram emot nya och ännu bättre produktioner!
-
jag skrev en liten avhandling på ämnet häromdan men så hände sig windows… =)
Sammanfattningsvis så kör jag utan för att jag tycker att en flytväst isnkränker rörligheten lite mkt. Och att jag har nästan tillräcklig flytkraft i dräkt+sele. ska man ha en väst skulle man egentligen haft en med krage, så jag föredrar att köra hjälm när det blir trångt/ska laddas och seglar inte ensam istället (eller inte så ofta i vart fall)… Att det sen är svårt att få en väst som funkar med selen är ytterligare ett själ till att välja bort det. men jag hade dock inte tackat nej till lite padding egentligen då det kan vara skönt om man får käka bom eller gör en ordentlig rygglandning…Å sen så är det ju så att man surfar BARA för att verka häftig å då kan man ju inte ha flytväst…