Forumsvar skapade

Sida 221 av 299
  • ola_p

Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:16 som svar på: Willy Skipper = delaminerat däck. Hur laga?

Svar till:

Någon som vet vad JP står för??

[/ QUOTE ]
    Jason Polakow

• ola_p

Medlem
    26 maj, 2004 vid 06:29 som svar på: Segel????

Svar till:

Tips! Köp en 5,3 som rekommenderas 400 mast så slipper du köpa ny mast när du köper 4,7 eller 4,2. På detta sätt riggar du 3 vågsegel på en och samma mast. Serien skulle kunna se ut så här:
    Hot sails maui – Smack 5,3
    Neil pryde – Search 4,7
    Simmer – Crossover 4,2

[/ QUOTE ]
    Nja, det är väldigt bra att försöka hålla sig till samma segel i linjen så lär man sig rigga dom rätt och man väljer inte fel storlek bara för att det är skönare…
    Kika istället på typ, North voodoo, Severne S-1 m.fl.

• ola_p

Medlem
    25 maj, 2004 vid 17:07 som svar på: Zkinz?

Jag har en 4/3 men löstagbara ärmar… Nu är den för liten, men den har hållt helt klart hyggligt bortsett från vid anklarna. Jag överväger en likadan ny som sommardräkt så småningom.. ruggigt skönt utan dragkedja…

• ola_p

Medlem
    25 maj, 2004 vid 15:16 som svar på: Segel????

det låter som du har lite i längsta laget mellan seglen, 6.0 till 5.0 kan funka ganska hyggligt, men 5.0 till 4.0 är ett stort steg. för att täcka upp lite bättre så får du nog nästan räkna med ett segel till..
    Lite förslag på alternativa linjer om vi utgår från din 6.0:
    6.0 5.3 4.5 4.0(eller 3.7 det blir egentligen lite stort steg men kan vara en variant, dock helt menlöst om du inte har en liten vågis att köra när det öser på ordentligt)
    6.0 5.3 4.7 4.2 en riktig klassiker som är kalasbra
    sen kan ju även ditt egna förslag fungera, men det är defenitivt en nödlösning som kräver att det är stabila segel som klarar mkt vind.
    mina förslag är lite av gissningar eftersom jag inte vet vad det är för typ av segel du har och vad du seglar för bräda. skriv det med så ska vi nog kunna sålla fram ngt bra..
    Och glöm inte att det är JÄTTEVIKTIGT att man har rätt längd på masten, det är inte så stor ide att köpa ett 4.0 om man bara har en 430 mast

• ola_p

Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:03 som svar på: Tack ÖWC för SM

Svar till:

Snygga möss-brännor!

[/ QUOTE ]
    Ja, jag tycker min är oerhört tilltalande…
    Den som vill ha lite gör det självtips på solbränna liknande min (jag i mitten):
    1. kör alltid med en gathhjälm
    2. mössa på eller hår ner över pannan så man inte förstör den fina skarpa kanten…

Och vad gäller alla klagomål på att det var kallt så var vi minnsan ute i shorts på lördagkvällen å snurrade lite segel, pushtacks, ducktacks, 360s med mera.

Självklart kommer jag nästa år också, men hoppas då att inte sm ligger på månadens enda vindfria dagar…

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2004 vid 20:08 som svar på: nån mer till apel i mon???

Ensam blir du nog inte…
    Härifrån är vi iaf tre st…

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2004 vid 07:38 som svar på: fullpackad 245

fint, jag och rambo rullar över på torsdagen… ser ut att bli lite fina apeldagar… Sen kommer vi över….
    Det är bara att trycka in lite pengar på sm postgirot och ange namn å nummer eller?

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2004 vid 05:15 som svar på: THE BEST DAY PÅ LÄNGE=)

Haha… läcker bodydrag jag nästan gjorde… cool.gif
    keep it up!!

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:31 som svar på: THE BEST DAY PÅ LÄNGE=)

Å jag, å jonatan å fredrik… =)
    Mer bilder..!
    du fick inte med några av mina fina vulcanförsök? wink.gif

• ola_p

Medlem
    16 maj, 2004 vid 10:07 som svar på: Skillnad på Norhsails DISCO o DISCO COMP?

Om du skall segla vågor hade jag valt antingen disco eller kanske ännu hellre ett vågsegel (lite beroende på storlek iofs men upp till iaf 6.3 är vågsegel fina grejer)

• ola_p

Medlem
    16 maj, 2004 vid 09:53 som svar på: Någon som provat viking/silja line surfning?

vågorna efter medelstora lastfarty är VÄLDIGT mjuka och runda, inte en chans att surfa på, men snabbfärjorna kanske kan vara nått…

• ola_p

Medlem
    15 maj, 2004 vid 17:42 som svar på: THE BEST DAY PÅ LÄNGE=)

Det var jävligt fint att då sätta sina tre första vulcans i solens sken i göteborg… fint drag i både 6.3 och 5.6…

• ola_p

Medlem
    15 maj, 2004 vid 06:12 som svar på: Nåra till APEL imorgon eller?

• ola_p

Medlem
    14 maj, 2004 vid 10:02 som svar på: vilken segelstorlek tror ni på idag i GBG

Svar till:

Optimister.. 6,7.. confused.gif grin.gif

[/ QUOTE ]
    Det blåste 6.3 när jag stack till skolan… jag hoppas det friskar i lite till så…

• ola_p

Medlem
    14 maj, 2004 vid 09:55 som svar på: vilken segelstorlek tror ni på idag i GBG

5.6 hoppas man ju på, men har jag otur blir det 6.3

Sida 221 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA