ola_p
Forumsvar skapade
-
Jo, det är ju en meningen, men jag kör oftast ungefär samma på mina segel, det som känns skönast helt enkelt… Men det skiljer väl iofs lite på olika segel, jag tycker mitt hot freeslide funkar bra med mkt nedhal, utom kanske i riktig lättvind, men jag brukar mest trimma med uthalet..
-
ja, det är väl framförallt väldigt smidigt innan man lärt sig sitt segel när man skaffat nya prylar, efter ett tag så sätter man ju trimmet från början men…
-
Tja, det e faktiskt inte såå dyrt, jämför med lite andra lyxigare historier, de kostar uppåt tusenlappen, iofs ofta kol. Men north har ju en ny, onekligen klart smidig funktion. bygger någon en liknande i kol till rdm som man kan köra med kort längare så köper jag en sån när jag byter till rdm, även om den skulle kosta 1600:-
-
Tja, för dom pengarna så skulle jag kikat efter en dv kamera med så mkt zoom som möjligt.
canon 650i är rätt ok till enklare saker. Man använder 22x zoom om man inte råkar kunna stå ute i vattnet eller så. Dock så är ett bra stativ inte dumt om man skall försöka använda sig av zoomen…. Mindre än 20x zoom tycker jag verkar dumt, 18x kan gå hjälpligt, men 22x kan funkar rätt ok även om man seglarna är en liten bit bort…
Viktigt med dv in, det finns inte på alla kameror, pga av nån konstig skatteregel eller vad det nu va… DV in e ett ”måste” om du ska redigera sen… det går ju iofs, men man kan inte tanka ut det till ett band igen etc… -
Så, nu e det bara att falla för grupptrycket… jag vill också ha nån att tävla mot…

Hmm… Skrivit många inlägg idag, tecken på att jag har för lite att göra…
Nu drar jag iaf till tunaberg å klättrar hela helgen…
Så får nicke övertala ian så länge… 
-
jao, tror det funkar med unlimitedftp grejen, men dom e ändå inte upplagda än… återkommer med urlarna då…
-
Jag kör 6.3 som största, med orginalfenan, har dock tänkt köpa en likadan 23 fena för 6.3… den e väl slajdig som dee nu. men Men lite större fena så kan man nog klämma på uppåt 6.6 iaf…
På 248an ska jag kanske tillägga..
/Ola, 66kg flugviktare -
E det bara inom skolan så e det ingen jävel som bryr sig… Om du inte fått restriktioner att bara använda sig av eget… Skriv ut källa så blir alla lyckliga å glada om du känner för det…
-
6,7 är nog ganska precis vad man kan klämma på den lilla om man fixar en lite större fena, typ 23-24cm freestyle…
Jag gillar iaf min 248!! men har inte testat den stora… -
Åfan, ser gött ut med is på seglet… brr…
-
kan tyvärr inte sätta upp en ftp på skolan, har inte nån möjlighet att öppna portar eller installera program..
-
testa denna, den kör jag… http://www.unlimitedftp.ca/myftp/
Jag skulle köpt en mindre bräda, väger 66, och kör 95 liter compstyle som största med 6.3, manbehöver inte mer att stå på när det inte planar. enda skälet att ha större e att kunna smäcka på större segel. Så om du ändå inte ska köra jättesegel/prioriterar tidig planing extremt högt så skulle jag köpt en mindre, det blir så mkt lättare och roligare när det klämmer i…
-
Nu har jag fixat till det som strulade (orenderade texter som var den hävdade var renderade typ…).

Den ligger numera i incoming, så det saknas bara att konfmaster flyttar den.
-
Dooh… wave 360 är ju givet! sååå snyggt..