ola_p
Forumsvar skapade
-
ok, vart köpte du väven?
-
Vad använde du för material i draken?
Hur löste du styrningen, bom eller handtag?
Och vad kostade hela bygget? -
låter spännande… Man kanske skulle sy en… Finns en golfbana om hörnet, den e nog fin att köra på om man får lite snö…
-
har du nån bild på resultatet?
-
vart hittade du ritningarna?
-
Det är väl inte ett ställe att lära sig grunderna i vågsegling precis… Jag har inte seglat själv där än, men e sugen på att testa… Jag sätter de flesta gipparna, och frontsideridningen börjar komma så smått…
-
Jag är sugen på åsa, men har inte lyckats lura i nån annan att det är en bra ide… Men kanske…
-
Jo… Man skulle gärna testat ett par stycken innan man bestämmer sig. Jag gillar känslan i min 100% mast, 50% masten är däremot ganska anorlunda. Den känns seg när man kör den i 4.7an, och där skulle en snärtigare mast inte felas, men i 4.1an (dock värt att notera är att 4.1an är ett år äldre än övriga DrX vilket kanske gör skillnad) så käns den lagom dämpad och verkar passa seglet väl. Man kanske skulle ha en snabbare till 4.7an å en segare till 4.1…
Å då har man raskt samlat på sig en hel bunt svindyra master. Poängen med att ha två 4m master, utöver att man kan anpassa till seglet, är att man kan ha båda riggade samtidigt. Denna investering, 370, 400, 400 + ny(are) våglinje hade jag egentligen tänkt handla nästa år, men nu lutar jag åt att sticka iväg en månad…
Hurpass väl funkar skinny i north? (Nästa linje blir Hotsails, förmodligen.)
-
Jag kör mitt idag Freeslide 6.3 på en North accellerator viper wave, 100% kol. Det e grym snärt i riggen, masten väger 1,5 kilo. Jag gillar denna kombinationen, och vill ha samma balanserade och snabba känsla om jag ska byta. På småseglen är jag säker på att rdm är att föredra, jag seglar nästan aldrig 430 i nått som kan kallas vågor, och då känns den mindre viktig…
Iaf, jag testade 6.3an med min kusins powerex rdm, och gillade inte alls känslan. MEN, så hade jag inte tillfälle att mecka trimmet rätt mm. Och tror jag hade för lite nedhal, LS förlängaren tyckte jag var riktigt kass! Men, jag vill byta iaf 400a masten till en rdm (den e bara 50% så sämre lär det inte bli…), och de eventuella kortare master jag kommer att äga kommer vara rdm. -
Eller så ser du till att hon tycker det verkar som en bra ide med ett litet bidrag till en BRA våtdräkt…

Jaja… Min teori är att nästa vecka kommer bjuda på säsongens sista surfdagar men sen kan man nog packa ihop för säsongen, om det inte kommer mera vind å värme…
Förra året var ok till lovet vill jag minnas…Edit: Nickes förslag var iofs inte dåligt… Ta pengarna, å så kör du en sistaminuten till nått blåshål….
-
Psst… Styret, han har faktiskt undertecknat ”team surfers paradise”…
Ang. hållbarheten så hoppade en polare av sin 66liters JP på mitten i somras,och då väger han typ som jag… dvs. 60-65 kilo…
Min kusin har en JP freeride som han har dingat ganska ordentligt i fören ett par ggr… Och väven känns defenitivt alldeles för torr… Man kan missänka att den är lite hårt vakuumsugen…
JP hade väl stora kvalitetsproblem för ett tag sen, men det har väl blivit bättre, eller? -
ola_p
Medlem24 oktober, 2003 vid 15:56 som svar på: Smidigaste sättet att lägga in bilder på steffosNackdelen e väl mest att det max är en bild per inlägg…
Funkar dock att ha dom anorstädes, och sedan länka till dem, så får men alla i samma inlägg…
(man kan ju lägga upp dem i galleriet, å sedan länka…) -
Klart man blir spolad titt som tätt, man satsar väl!?

Du missade en fördel med skinnyn, den e skönare att hålla i om man sitter å seglar hem när vinden lagt sig…
Jag kör 100% i 430, men 400an e en sleten 50kol, så funderar på att ha den som rdm å ev. 370a kanske kan vara berättigat me rdm… Känns säkrast så… 
Gipparna sitter hyggligt, gör de inte det så är det att man e för lat och inte koncentrerar sig, men å andra sidan sätter man ju inget alls om koncentrationen är i bott… -
Om inte jag missminner mig så ordnade polakow första dubbelloopen(på film), när han var 14…
-
Misstänkte att d va så…
Finns ju klara odds på att det blir en liten trip nästa sommar…
Hur e det med seglingen, hur brutalt blir det? Ska man ha skinny?