Forumsvar skapade

Sida 249 av 299
  • ola_p

Medlem
    20 augusti, 2003 vid 17:54 som svar på: Tre nya brädor från Mistral!

Jo… Jag tänkte änna den skulle lösa alla mina vulcan problem… Lite dålig på att böja knäna… tar änna stop när man hoppat runt… Fast runt kommer jag nu iaf… tränat hela dagen med kanondrag i 5.6… smile.gif Åhh… Va jag längtar… smirk.gif

• ola_p

Medlem
    20 augusti, 2003 vid 17:30 som svar på: Tre nya brädor från Mistral!

Japp, compstylen verkar helskön, ska hämta min 248 nästa vecka på surfcompaniet… laugh.gif

• ola_p

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 15:29 som svar på: lite glid kan det nog bli..

Ja… jag vet inte hur schemat ser ut än… Får se om det funkar att vara sjuk på fredagen… Fast man kan ju alltid hoppas att det kommer på lördagen istället… smirk.gif Känns som man behöver en guide första gången så man vet vad man inte ska hitta på om man vill undvika att ha sönder alltför mkt grejor… Jag har ju powerbox i min vågis…. grin.gif

• ola_p

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 11:42 som svar på: lite glid kan det nog bli..

Lars_K ja e änna lite sugen på att testa åsa… Funderar på att göra det på prognoserna framöver… Kikat lite, och det verkar ju som det kan funka på lördag också, iaf enligt windguru… Vad tror du? Jag börjar skolan imorgon mad.gif så jag vet inte riktigt om jag kan ”ta ledigt”(/magsjuk) på fredag… å lördag ser ju nästan lika bra ut fast mindre regn??

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 15:27 som svar på: Mast/kolhalt

Min mening är att, 30 till 50 inte gör någon skillnad, däremot skuttet till 75 eller 100 är det ”grym skillnad” eller iaf klart märkbar. Om seglena är rätt trimmade, är de feltrimmade så hjälper ingen mast i världen… tongue.gif Självklart kanske skillnaden inte märks för en del, men det ÄR viss skillnad på en 100% å en 30… Jag skulle själv inte gå under 75 om jag köpte en idag, och funderar på att byta min 400 mast mot bättre (50%kol). Dock ska jag byta min master mot skinnysar så småningom. Å då blir det väl iaf 90% kol. Längre mast ju större skillnad kan också tilläggas.
    Så om du inte vill gå upp på 75% så stanna på 30 med andra ord! wink.gif

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 09:02 som svar på: Bara jag som lyckats?

Intressant det här, i förra (förförra kankse…? nåja iaf) så poängteras i deras säkerhetsartikel att man alltd ska simma efter brädan först(rätt å riktigt) men också att en rigg INTE sjunker, men det låter som den kan göra det tydligen?

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:59 som svar på: fet, fetare, fetast

Ja, jag räknar självfallet med att pumpteknik å så finns där, typ falla av, hänga ordentligt på bommen(apställningen) etc. etc.
    Jag vill dock poängtera att man ska lägga lite funderingar på VILKEN bräda som blir bäst, och slår ett slag för de som inte är breda platta formulaliknande skapelser. Köp nått som är tänkt till duktiga seglare, byggd lätt, dvs. sandwich å inte nån plastbåt… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:50 som svar på: fet, fetare, fetast

Jo, brädstorlek gör större skillnad än man tror, dock lite beroende på vad de olika brädorna är, man bör ju ligga i ”sweetspot” med segelstorlek… Det beror ju på one foot off, vikt, maxbredd, fena å en hel jävla arsenal med variabler… wink.gif

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:41 som svar på: Hastighetsrekord i vindsurfingen

Jo det tror jag, har för mig det stod så på worldspeedsailing.com fast sen har han väl hygglig teknik också… grin.gif

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:39 som svar på: fet, fetare, fetast

Psst… Kika in typ Naish Titan å liknande som fått bra omdöme ”brädor som känns roligare än sin storlek” typ… smile.gif Jag har testat titanen när Naish fortfarande var Mistral, och den planade verkligen kalastidigt med en 7.5a om man jämförde med ex. radar som också fanns på uthyrningen. Masten gick av precis 10 meter efter jag kommit i stropparna så jag har ju inte seglat den så mkt med stora segel så att säga. Men får säga att det lilla jag seglade den verkade den otroligt kul som freeride med storsegel… Livlig å fin, körde den även för lite längre sen på gardasjön, men då var det 5.0 segling, men man behövde volym för att ta sig ut… Då var den dock ganska studsig eftersom jag är flugviktare… smirk.gif Jag tror i vilket fall som helst att det är liknande den du ska titta på, brädor som fått beröm för att vara roligare än storleken antyder!

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:31 som svar på: Konstiga brädmodeller?

Jag håller med Andreas, en liten freestyle med mkt rocker, det kommer ju behövas en 7-8 meter vind. Men du kör väl ändå kite när det inte blåser?
    Jag e på gång att köpa mig en liten compstyle så om allt funkar har jag en om en vecka, och kan uttala mig sedan… smile.gif Om det blåser vill säga men… Denna (och twistern) är väl vad man kan kalla för extrema freestylebrädor. Med enda nackdel att de känns sega och inte är så kul att bara bränna runt med. Välj nått sånt om du vill ha bra plattvattenspop och lätt att göra typ 360 med.
    Skaten skulle jag valt om jag hade haft planer på att göra annat än bara snurra i freestyletricks. Den e hyggligt mysig att bara bränna med.
    En anna variant att ta med i beräkningarna är fsw brädor så som F2 Style M som är lite snabbare och smalare, och därför blir kanon att bränna runt med i typ apelviken göra lite hopp, gippar å en å annan backsideridning.

Å en annan sak, välj inte efter volym, välj efter segelstorlekarna du vill köra!

Lycka till… wink.gif

• ola_p

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 18:02 som svar på: Välvd kontra plan ovansida?

Ska nog inte vara nått problem men… Vad är det för bräda, låter ganska extremt ju…

• ola_p

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 15:08 som svar på: Tips angående freestyle bräda?

Beror ju lite på brädan, JP är väl ganska stora för sin storlek så att säga efter vad jag hört… wink.gif

• ola_p

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 03:33 som svar på: epoxi
  • ola_p

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 18:57 som svar på: Kanondagar i hela syd och mellan Sverige

Svar till:

Stoked!

[/ QUOTE ]
    Kan du utveckla det lite wink.gif

Sida 249 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA