ola_p
Forumsvar skapade
-
Det är bara en trailer som ligger på ftpn, plockad från agoride tror jag…
-
ola_p
Medlem24 juni, 2003 vid 20:35 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbildermm… apel va fint idag… seglade på en höft 14-18 eller va d nu blev… började på 5.3, avslutade med 4.1, å ganska nöjd med ett par sköna arials…
-
ola_p
Medlem23 juni, 2003 vid 19:30 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilderå en sista fjärde…
-
ola_p
Medlem23 juni, 2003 vid 19:28 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbildernumero tre
-
ola_p
Medlem23 juni, 2003 vid 19:25 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilderytterligare en… (pappa knäppte nåra bilder med digitalkameran…)
-
ola_p
Medlem23 juni, 2003 vid 19:19 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilderhär kommer en från apelviken i fredags, ingen aning om vem seglaren e…
-
En tung bräda är väl aldrig bra ELLER!? Dock så kanske det kan ge lite kontroll, men det får man ju isf betala med senare planing och tråkigare bräda, förmodligen är dett då bättre med en lite mindre bräda som är lätt. Dom som säger att smal bräda är lika med kontroll har FEL!!! Jag har en powerwave 253(00a, men samma shape 01, 72 liter) Som e ordentligt smal. Man kan inte påstå att den är lätthanterlig, kontrollerbar å skön i chop… Det är flera saker än bredd, så som bottenkurvan (och då framförallt tailkicken eller överhuvudtaget kurvan i bakre delen av brädan). Så för kontrollen är nog en mauivågis med mkt kurva att föredra, men en sådan planar inte direkt tidigt. Sen kanske när den används kan vara bra att fundera på,kommer du verkligen vilja segla vågor med skaten? Det är nog så att den
inte skall vara altförliten, då blir den ju bara använd i överlevarförhållanden. Jag hade nog hellre haft en vågis som funkade även om det inte blåser kanon mkt… Dvs, brädorna ska inte sprida för mkt, som Ola H. påpekat ngn gång.. -
Att förlänga 40cm funkar nog, men frågan e nog snarast hur seglet funkar med en så mkt mjukare mast… Men du e ju flugviktare du med, så det skulle kunna funka…. Testa!!
-
Inte omöjligt att det blir nåra styckna på waveclassic… funderar på att dra dit…
-
Men snälla, kan du inte sluta trycka på ENTER stup i kvarten, blir så jävla jobbit att läsa!!!
-
Tror att en torris är bättre än en semitorr om man ska hålla värmen… Neoprenvarianten tror jag dock man ska ha… Det finns dock en sån skaltorris gjord för kitesurfing, så vem vet… Kanske vore nått… Men jag skulle nog inte våga köpa en jolledräkt av tidigare nämnda orsaker…
-
jepp… man måste genom vindögat, och seglet skall vara bakåt tillsdess…
-
vill minnas att voodoo riggar på 400 meter hela linjen…
fast nu när man sagt det är det väl kört…
)