patrikol
Forumsvar skapade
-
Ny info!

Radio Halland
Kitesurfare allvarligt skadade efter olycka
Tre manliga kitesurfare i 30-årsåldern skadades på lördagseftermidddag sedan de fallit ner från hög höjd och släpats på marken efter drakarna.Två av männen vårdades på söndagen på intensivvårdsavdelningen på länssjukhuset i Halmstad. En av männen hade ådragit sig allvarliga invärtes- och skelettskador, och den andra mannen fick allvarliga skelettskador. Den tredje mannen fick lämna sjukhuset med lindriga skelettskador efter undersökning.
Olyckan tog plats på västra stranden i Halmstad, men vi har inga detaljer om exakt vad som orsakat olyckan. Enligt uppgift från SOS ska kitesurfarna dock ha surfat på var sin kite, och på något sätt fått problem med vindarna.
-
Men hallå dom lirar i en helt annan liga

Dom rätta är Martin, Henke Skejtare Du kan se hans bästa sida här på Steffo just nu samt en kyss på en annan bild!
Melker, Stellan, Rambo (ibland när han får för ”chefen” Hårt hållen hemma men det är hemligt så berätta inte det för någon!)
Samt Fredde!Där har vi dom riktiga kungarna! Bildbevis:
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Number=317963&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 -
Är ingen expert på däck men vad jag har förstått så är det för lite däckstryck som sliter massor på däcken och därför så ligger det inte i däckförsäljarnas intresse att upplysa om att man skall ha ordentligt tryck i däcken.
Tänk vad mycket dom tjänar på ett år för att folk är så dåliga på att kolla trycket i däcken!
Vidare så har jag hört att däcken sprängs någonstans vid 9 bar så 0,5 bar hit eller dit är ju inget som man behöver vara rädd för!
Kanske har vi någon däcks expert här på Steffo som kan reda ut begreppen för oss. -
Inte möjligt tyvärr inget som funkar för privatpersoner som kör mindre än 3500 mil/år.
Hade det varit lönt hade jag haft en Diesel för längesedan. -
Bra tryck nästan hela dagen vinden försvann lite då och då men den kom snart tillbaks igen så det var helt ok
-
Henke från den bästa sidan!

-
Naish Nya Thorn bräda!

-
Kul att höra!
Lite bilder ifrån idag tyvärr hade jag inte min Nikon D70 med mig idag utan endast min Canon Ixus 700 där av den sämmre kvaliten. Missa inte Nya Thorn brädan grymt bra! -
Får väl slå han en signal och få lite info om dom kommande produkterna! Fan då är det snart dags att byta kites igen!

-
He He verkar vara bäst i vilket fall som! Blir nog secret för mig med nästa gång
-
”Å en helt personlig åsikt är: Varför pumpa över huvudtaget?”
Som jag ser det så är det helt beroende på när och vem man pumpar tillsammans med om det är intresant!
-
Då kölhalar vi dig!