patrikol
Forumsvar skapade
-
Kan tänka mig det! Men det låter väl rätt fäckt i skärmen!

-
Ser inte så lovande ut än 08:38
-
Jo men så är du ju bäst också Luuddee! Det har ju viss betydelse!
Men fick du till lika feta hopp som du brukar? 
-
Jag hade tur det var där mitt fel på bussen satt och det kostade 1200:- exl. montering och felsökning nu är jag inte så vass att jag hittade det felet men är imponerad av dom som gör. Ville bara skoja lite med Gogga!
-
Alla här som uttalat sig om att kitea i vind 5 m/s väger 70 kg eller mindre kan vara något för dom som väger lite mera att tänka på.
15-30 kg mer vikt när man kitear gör en hel del och såklart hur skicklig man är.
Har själv bytat bräda från 35,5 cm bredd till 39,5 det är en otrolig skillnad på hur lätt det är att kunna köra i lite mindre vind.
Så väger man lite mera typ 80-90 kg så tänk på att ta lite bredare bräda. -
Svar till:
”hitta en liten madame som kan pumpa den åt en”.
[/ QUOTE ]
Helt klart bästa metoden!
-
Svar till:
I for one, will be loudly giving anyone a hard time if they show up with a loud electrical piece of shit.
TW
[/ QUOTE ]
I for one will give anyone a hard time for anyone that gives anyone a hardtime for anything. -
Svar till:
Svar till:
Dom enda kites som jag sett fungera att kitea med vid 5 m/s är foils.
[/ QUOTE ]
Tog förgivet att du menade vilken storlek som hällst när du skrev så. Men som peps säger så är det inga problem att köra 16,5 om det blåser jämna 5m/s och är en hyffsat kitare. Din vindmätare kanske visar fel (?) om du aldrig sett detta
[/ QUOTE ]
Ha Ha jo det är klart att det är fel på vindmätarna folks egna uppfattningar om hur mycket det blåser är ju det säkraste man kan gå efter speciellt om dom har vågor i håret och sol i ryggen!

Om man väger 70 kg eller mindre.
Kanske skulle prova att hänga på dig 20 kg bly och testa hur bra det går att kitea i 5 m/s med en 16 kvm.
Så kan vi se hur duktig du är jag hade i allafall blivit imponerad!
Snackade med Chrille härom dagen och han kör 40 cm bred bräda för att han skall kunna konkurera med flugviktarna på proffstouren så nog har det en del betydelse allt. -
Henke och jag provade den förra sommaren ett jävla lyft helt klart men det är en bit ifrån 16 till 21 kvm
-
Ingen fara mig skrämmer du inte. bortsätt från ljudet tog det lång tid eller det var acceptabet?
Var det olika sorters pumpar? -
16 är inte 19 och jag har hört många snacka om hur dom kör i 5 m/s eller till och med mindre men jag har aldrig sett någon göra det live!
Förutom med foil och stor bräd då förstås.
Jag vill gärna att någon visar mig någon gång jag mäter max vindstyrka 5 m/s och sedan kitear någon med en 16 kvm kite.
Väntar med spänning!
Det jag pratar om är 5 m/s verklig vindstyrka inte uppskattad.