patrikol
Forumsvar skapade
-
För att inte tala om den vedeldade bastun efteråt! Det är mums helt klart!

-
Är det någon som missat denna formidabla gratis tidning på nätet så kolla upp den genast mycket bra.
Är du nyfiken på den 5 e linan så finns det beskrivet mycket bra i nummer 4!
Nu blev det rätt sorry!
-
patrikol
Medlem25 mars, 2005 vid 18:00 som svar på: Vad tror ni om prognosen imorgon. Verkar osäkert?ok
-
patrikol
Medlem25 mars, 2005 vid 16:43 som svar på: Vad tror ni om prognosen imorgon. Verkar osäkert?Är inte tippen grymt byigt vid ostlig?
-
Jag väger också lite mer än dom flesta ta inte för liten bräda annars kan jag bara hålla med Luuddee!
Jag representerar Naish och vi har en ny bräda på ingående den nya Thorn den verkar väldigt bra.
Brädor precis som med kites skall helst provas. Alla har vi lite olika förutsättningar lite beroende på när var och hur man skall kitea.
Men Tablas är ju en custom bräda som görs av en av sveriges absolut bästa kiteare precis efter dina förutsättningar så den är mycket svårslagen. -
För att det är skillnad på foils och tubkites!
Har själv en lite foil och leker med hur bra som helst.
Om Naish hade en så liten vet jag inte men dom borde ha!
Slingshot har i allafall haft eller har. -
Ändå hyffsat billigt! Grymt bra att leka eller lära med! Borde vi alla ha i bagaget!

-
AR i sig är ganska komplicerat används i flygplans världen. För våran del så kan man enkelt säga så att med en hög AR kite så kan man hänga längre i luften vid hopp.
Den är samtidigt lite oroligare och svårare att hantera. I dag använder dom flesta medel AR kites som nybörjare är det bra för dom är hyffsat stadiga och enkla att hantera.
För dom duktiga wakestyle (Mycket trick) är dom bra eftersom man kan koncentrera sig mer på tricken och veta att kiten är lugn och stabil under tiden.
Jag väger själv lite mer än du och du bor i Stockholm säger du, då skulle jag rekomendera en större kite 17-18 kvm samt en bräda som är minst 38 cm bred och någonstans mellan 130-140 cm lång bredden är viktigast.
Vi har en del Stockholmare här på Steffo som vet bättre vad som funkar uppe hos er. Glöm inte att kolla på Kitenation en väldigt bra sida med många nybörjar tips och för din del många Stockholmare som kan ge lite mer lokala förutsättningar.
Alla stora kända märken har bra grejor så det behöver du inte oroa dig för. Skall du handla beg. så försök att hitta något som inte är äldre än 03 så har du garanterat grejor som håller. Mindre lagningar i kiten är helt betydelse lösa det kan du strunta i.
Lycka till med kiteandet och tänka alltid på säkerheten först är du osäker låt bli!
Mvh Patrik -
Perfekt!