patrikol
Forumsvar skapade
-
Inte värd så jättemycket längre en väldigt bra kamera men det har kommit en hel del uppföljare till den.
Själv hade jag en 7HI och nu heter dom A1 och A2 ger väldigt bra bilder i dom flesta fall.
Dock inte vid action fotografering när det går fort. Men för en billig peng så är det en bra kamera.
A2 kostar 8000:- och A1 5555:-A2 har nyare snabbare autofocus och bildstabilisator så den kan funka. Men det bästa för kitebilder är med riktig slutare.
-
Vad jag har hört så skall det vara helt avspärrat nu tyvärr. Rätta mig gärna om jag har fel för Lundåkra är hur gött som helst!

-
Klart att jag håller med dig Henke! Men Brunottin är ju ganska bred och det är därför den funkar till tyngre nybörjare det har inget med längden att göra.
-
Mycket bra bräda både för nybörjare och något mer avancerade åkare. Har själv haft en Varipro 138.
Den stora brädan skall du inte betala mer än 1500:- för.
-
Ja absolut inte mer och skall du inte tvunget ha en lättvinds sommar bräda så ta en på 130-140cm.
75 är ju inte så mycket så antingen 12 eller 16-17 blir nog bra. skall du bara ha en kite så kan du ta en 14 med det funkar det med.
-
Om du köper en så stor bräda så tänk på att du kommer förmodligen att få behålla den som lättvindsbräda för den blir inte lätt att sälja vidare men har du pengar så att du kan behålla den och sedan köpa en mindre så har du ju en lättvindsbräda till sommaren. Men om det är lite för mycket penga så sattsa på en som är kring 130-140 cm det viktiga är bredden inte längden 38 cm är ett ganska bra mått att gå efter.
Ps Skriv gärna din vikt så är det lättare att rekomendera en kitestorlek.
Skall du ha en eller två kites?
Köra året om eller bara på sommaren?
-
Nej det har jag aldrig hört om dom säkert bara skitsnack.
-
Stämmer inte när det gäller Naish har själv tre stycken och har aldrig haft någon pangad bladder och det har inte varit många reklamationer alls sedan 03.
-
Va faen trodde jag var den enda som hade patent på sådana dagar!

Då har du haft otur så det räcker för 05 nu är det bara att njuta i fortsättningen.
-
Fet Det har inget som helst att göra med vikten! Har visst något med längden att göra med om jag inte minns fel!
Du kan väga 110 kg utan att vara det minsta fet.