patrikol
Forumsvar skapade
-
Snyggt man blir törstig helt klart vad den sista blomm bilden ger mig för associationer skall jag berätta live någon gång

-
Också missar du det bästa av dom alla! Hmmmmm

-
Bor du i Varberg stick inom till Swell och kolla på Naish nya grejor du kommer inte att bli besviken.
Angående storlekar så brukar man säga 12 eller 16-17 om du väger mindre än 75-80 kg och 14 eller 18 om du väger mer.
Brädan bör vara minst 38 cm bred längden inte lika viktig men brukar ligga kring 130 cm
På sommaren har du mer nytta av den större kiten och höst vår den mindre skall du bara ha en kite så är 14 en bra mellan storlek i Södrta Sverige.
-
Sån tur att man inte är så populär då!

-
Sant varför tror du att Naish prylar kostar en slant!
Men som nybörjare räcker det med det billigaste så länge det är helt och inte allt för slitet. -
Luuddees Eh 16 är bra den med! Så det är bara att hugga det som är billigast!
-
Bra grejor allt ihopa bra priser dessutom. Liquidforce Truth hade jag inte gott på dock, ta då hellre Labraten.
-
Cabrinha har väldigt bra grejor precis som dom flesta kända märken.
Som du säger själv så kan du inte ha recon till andra kitemärken vilket ju inte är något större problem när du inte har någon kite tidigare men kan ställa till det lite om du vilket du, förmodligen kommer att vilja ha en andra mindre kite och inte har råd med nya grejor utan behöver handla beg.
Jag har själv en Aero 2 med Naish nya shift system och det funkar alldeles utmärkt. Fördelen som jag ser det är att du kan ha shift systemet till vilken kite som helst. Aero 2 an är en mycket bra nybörjar kite och blir absolut inte svårare att börja med än en Cabrinha Naish har shift systemet istället för Recon så det går minst lika bra.
Det viktigaste i början är inte märket alla stora tillverkar har bra grejor som räcker mer än väl till Nybörjare och mer avancerade för den delen.
Jag jobbar lite för Naish själv men försöker att svara så opartiskt som möjligt du kommer att bli hel nöjd med vilken som av dom märkena du frågar om.
Lycka till. -
Ja fy fan det får vi verkligen. Verkar ju helt tokigt!
-
Ja fy faen vad dom har mycket skit där! Det gäller att hitta guldkornen.

-
Ja den är flyttad till rätt tråd. Pulleybar är inget för nybörjare.
-
Ja dom är bra köpte boardbag för 99:- av dom.

-
Sant det du säger men om man bara skall ha en enkel hemsida så sitter 12 kronor i månaden för 125 MB rätt fint för en egen domän och obegränsat med email.
Ja det är ju verkligen något att akta sig för helt klart får nog faen läsa igenom det finstilta så att man inte åker på en sådan smäll. Fast nu är det ju ingen större trafik på min gamla hemsida iofs.