patrikol
Forumsvar skapade
-
Det enda av det där som jag klagat på är uppträdande så det var i allafall ett rätt av fyra! Alltid något.
-
Kan ju vara så att vad jag tycker om en film eller bild inte har så väldans stort allmän intresse!
Kan jag ju hålla för mig själv och sedan får dom som vill kolla och dom som inte vill kan ju faktiskt skita idet. Ingen är ju tvingad att kolla på en tråd eller film/bild om man inte vill.
Frågan är vad man vill uppnå med att konsekvent klaga på allt och alla och inte komma med något positivt ibland.
-
Så skall det se ut! Det finns ju om man bara letar!

-
Jo det är nog ett av det mest kollade kiteklippen som finns men är det någon som missat det så är det ju bra att påminna om detta helt sanslösa klipp.

-
Du väger inte mer än 73 kilo så 12 är nog bättre än 14 i ditt fall. 8 eller 9 istället för 10 eller 16 istället för 17 eller 18. Om du sen skall välja 16 eller 9 beror ju på när du skall använda kiten mest sommar eller höst/Vinter/vår. Sommar den större modellen och höst/vinter/vår den mindre.
12 och 16 är det många som kör med som väger så lite som du.
-
Fan han är grym på Tjejer den där Stellan!

-
Nej tyvärr Luuddee! Folk klagar istället för att lägga in några kitefilmer så kan du fiska fram något bra och nytt så kör på! Är väl knappt en kitefilm i veckan här nu!
-
Annars hade jag väl knappast lagt in den! Tyckte själva att den var dåligt filmad och lite töntig på slutet. Men jag ser gärna på lite olika kitefilmer denna var filmad ifrån en motorbåt vilket inte är så vanligt. Finns så många som gnäller på allt och alla hela tiden.
Tycker att man kunde prova att komma med något positivt istället för att bara klaga hela tiden.
Men så försöker ju jag att hitta något positivt i saker och ting istället för att bara leta fel det finns det så många andra som gör.
-
Lägg in någon film själv istället! Så kan vi betygsätta den!
-
Det är ju klart att det är! Riktiga grabbar kör med riktiga grejor!
-
9a eller 10a
-
Då skall du nog kunna öva redan i 6 m/s och inte över 8 m/s I början.
-
Vad väger du? Generellt tycker jag inte man skall öva alls i vindstyrkor över 8 m/s oavsätt kitestorlek för det kan går riktigt galet i vindstyrkor över 8 m/s har du 14 kvm och väger kring 80 kilo så räcker det alldeles utmärkt med 7-8 m/s i början. Eller mindre så klart men då är det inte säkert att du kommer iväg ordentligt på brädan. Men såklart har vikten en ganska stor betydelse när Anna som inte väger så mycket kör 9 kvm så kör jag som väger 90 kg 14 kvm.
-
Denna kameran har jag och den har blivit löjligt billig trots att det är en av dom få med 3CCD vilket endast proffskameror har varit utrustade med tidigare otroligt bra kvalité på filmerna. http://www.cyberphoto.se/pana/gs120.php
Megapixlar är något du har till stillbildskameror inte videokameror min har stillbildsfunktion med 1,7 Megapixlar helt värdelösa bilder blir det.
För stillbilder behöver du minst en Nikon D70 för att få bra bilder. Speciellt om du vill ta sport bilder med fart i.
Kolla runt lite på Cyberfoto där finns många tips sen såklart digitalvideo tidningen som brukar ha bra tester. Lycka till! Ps om du kan tänka dig att lägga lite mer pengar så ta inte 200 utan 400 istället. Förlite skillnad på 120 och 200 för att betala flera tusenlappar mer.