patrikol
Forumsvar skapade
-
He He ja då har man väl blivit varmblodigare på gamla dar då!

-
Har du provat Shift systemet ännu Kicki?
Testade en kort stund verkar suveränt helt vanlig känsla men super lätt att ta upp eller ner kiten själv (Obs! Man skall alltid vara två om den möjligheten finns så klart!)
På kite forum dyker det upp allt fler som provat systemet och det snackas om att det är ett stort steg framåt för både säkerheten och utvecklingen inom kitesurfingen.
Går alldeles utmärkt att använda suecidleash också. Så alla nackdelarna som fanns med UDS är borta och fler fördelar har laggts till så oavsätt vad man har för kite är det absolut läge att testa detta.
Sen om man väljer North eller Naish spelar mindre roll för det är väldigt snarlika system.
(Ja jag vet att Naish betalar royalties till North! Naish vill ju ha det bästa och denna gången var North först med detta patent)

-
Dom våtdräkterna som är av kända surfmärken och gjorda för kalla förhållande är så pass dyra att du bara behöver lägga till knappt 1000:- för att få en torrdräkt så då är det ju nästan läge för att göra det.
-
Tvärtom så är jag en riktig frysekyckling! Fryser väldigt lätt, enda grejen som jag har och kanske inte alla andra är en surfbuss att byta om i vilket är skönt speciellt efter surfet!
Dessutom är jag ju begränsad till att bara surfa cirka 1 timme medans Pyrosarna kan surfa hela dagen även på vintern. -
Ja Walle tycker som dom flesta att utan helfot är bäst.
Anledningen till att jag inte gillar det är att jag jobbat med både dykdräkter och överlevnadsdräkter i kalla förhållande och en kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk.
Den värmeförlusten du gör är enorm om fötterna blir kalla.
Att köra med sko på foten måste du göra i vilket fall som helst annars kan du inte köra alls i så kallt vatten vi snackar nu om 5 grader och mindre som det är just nu.
Dom flesta som jag känner kör i allafall inte längre med eller utan Pyro.
I kalla förhållande så har man en fast strumpa så att fötterna aldrig blir blöta sen kan du ha vilka skor som helst utan på. Sen tycker en del att när det då blir lite varmare så kan man ha Pyron utan att behöva ha skor, men då är det ju så varmt att du lätt kan ha en tunnare våtdräkt istället.
Torrdräkt är suveränt men absolut inget måste vi som kör mest på vinterhalvåret kör våtdräkt likaså gör alla windsurfare.
-
En hyffsad noname våtdräkt kan du få för 2000 – 2500:- ungefär, så det skilljer en del slantar helt klart!
-
Pyron är säkert jätte bra men inget måste vi är flera här i Malmö trkten som kör våtdräkt året om och det funkar hur bra som helst, men hade jag haft alla kites jag vill ha och gott om pengar så hade det blivit en torrdräkt för min del med dock med hel fot.
-
Är suveränt med färgade linor vid trassel men går knappast att färga köp färgade linor nästa gång istället du halverar garanterat tiden på att få upp trasslet. Det är inte fel att ha en extra bom med linor i bilen att använda vid trassel.
-
Hans coola googles kanske?

-
FAn vilken grym kite snygg med!

-
Snäcka betyder snygging eller läckerbit tycker du att du är ful Anna?

-
Använd en 5/3 så fryser du aldrig själv har jag en 5/4/3 och den är kanon.
-
patrikol
Medlem30 november, 2004 vid 13:54 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Dom är fan grymt bra till det mesta! Buntband roules!

-
patrikol
Medlem30 november, 2004 vid 13:49 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Prova en 5e lina (Typ Shift) så slipper du hålla på med kiten i vattnet den åker upp på 15 sek. utan bodydrag lugnt och säkert. Plus att du kan släppa på trycket i kiten direkt om du inte orkar hålla emot utan att för den skull behöva hålla på och klydda med kiten eller linorna efteråt.