patrikol
Forumsvar skapade
-
Funkar alldeles utmärkt med enkel våtdräkt i alla fall med en 5/4/3 om man bara kör ett par timmar. Det gör det även när det blir kallt i dec. och Jan.
-
Har dom noll koll Petter?
En sådan metropol! -
Verkar vara precis en sådan lösning som jag varit ute efter litar inte på dom där Scacklarna!
-
Tack Palle!
Verkar grym den där Raven. Fan vad dom är duktiga på design finns knappt några snygga kites längre eller brädor för den delen. Nu blir man sugen igen som vanligt! Måste kolla vad som sägs ute i världen men den ser ju lovande ut. Minst sagt! 
-
Det är väl det mest patetiska man kan se. Teater på absolut lägsta nivå med dom i särklass sämsta skådisarna. Detta i sig kan ju vara en källa till underhållning. Inte min smak men säkert många andras.
-
Låter ju vettigt jag har inte ens funderat på att sätta någon utlösnings mekanik i ryggen verkar vara helt meningslöst lär du aldrig komma åt i allafall. Har bara bråkdelen av en sekund att få tag i den så förmodligen hinner man inte oavsätt var quick releasen sitter men man får ju ändå försöka sätta den så lätt åt kommlig som möjligt.
-
Kolla på vilken kite film som helst med några proffsåkare ser du något som hänger vid sidan fäst i ryggen fram till chickenloopen så är det just en sådan. Dessutom om kiten far upp klockan 12 och åkaren hänger under som ett flygplan ungefär, innan han åker sakta ner i vattnet så har han en sådan.
-
Jag och Henke sall ut på torsdag bastun är väldigt lockande!
Får se om det blir Näset eller Lundåkra. -
Nej inte riktigt än men det verkar vara en ganska bra lösning i allafall. Gött att ha en fallskärm när det skiter sig uppe i luften. Fritt fall från en tre fyra meter när det är 30 centimeter djupt är inget jag traktar efter.

-
Många goa tips nu skall man bara få ihop det till något fungerande med. Du har alltså en plastslang med en elastisk smal lina i som du har en karbinhake i ena ändan och en quick releas typ pinne i andra ändan. Längden måste ju vara lagom för att du skall kunna röra dig samtidigt som du måste nå quick releasen i en nödsituation. Rätt så långt eller?
-
Ingen liten kille direkt!
-
patrikol
Medlem12 oktober, 2004 vid 17:06 som svar på: Vind i morgon? 041012 Någon som skall ut? LundåkraJa som vanligt så blev det inget idag i heller. Får sikta på torsdag både Henke och jag är lediga hela dagen bara nu vinden hållere i sig.
-
Det är ju Marcus från Trelleborg! Tyvärr så har jag inte hans nummer.