patrikol
Forumsvar skapade
-
kul med bilder. Börjar bli ont om dom var tog Rambos alla coola bilder vägen?
-
Vilken fräck dragning inget fusk möjligt där inte! Barn kan man lita på! Coolt.
-
Gillar tjejer så enkelt är det!
-
Jag är ganska säker på att den informationen som jag får ifrån olika källor på nätet i tidningar och ifrån kitesurfare som är helt oberoende som uttalar sig om olika kites eller brädor eller annan kite utrustning är korrekt.
Finns massor av oberoende forum på nätet där olika kiteare bra eller dåliga uttalar sig. Då kan man få en ganska så hyffsad bild av vad som funkar eller ej.
Att man måste ha testat en pryl för att kunna uttala sig om den tycker jag är helt befänkt då kunde ju lika gärna alla kommentatörer i tv och alla tränare i världen hålla truten för dom är ju inte bäst eller har testat alla formel 1 bilar som körs.
Nej man måste inte ha provat en kite eller bräda för att veta om den är bra eller dålig.
Om jag frågar 10 stycken om en viss kite eller bräda och nio av tio tycker att den är kass så kan jag alltså inte säga att den är kass för jag har ju själv inte provat kiten eller brädan?
-
Nej för gudsskull
(Kramar gärna tjejer men killar nja det är liksom inte min grej!
) -
Ingen fara
Det lät lite spydigt bara. Kan ju tolkas på olika sätt lätt att missuppfatta varandra i text. Tycker själv att det är kul med lite glimten i ögat svar. Sorry för att jag missuppfattede dig
-
Naish kommer med en variant snart Shift heter det fått bra kritik men än så länge får vi vänta och se om det verkligen är bra eller inte.
-
Aero 2a har jag själv X3a har kompisen men i sammanhanget så har det inte någon som helst betydelse om jag åkt på dom överhuvudtaget.
Dom jag pratat med om dom kites eller brädor som jag rekomenderar eller inte rekomenderar tillhör sverige eliten så dom vet vad dom pratar om.
Vidare så hämtar jag information ifrån nätet och tidningar tester eller liknande så jag har ganska bra koll på vilka kites som är bra eller dåliga.
Bara för att man inte är en duktig kiteare på vattnet så kan man faktiskt ta reda på saker ändå. Uttalar mig aldrig om mer avancerade saker eftersom att jag förmodligen är en av sveriges sämste kiteare. Men jag har ett brinnande intresse och samlar information hela tiden!
-
Verkar vara det som varit problemet för min del allt för liten kite nu när jag provat med lite större kite så funkar det bättre förmodligen en kombination av hög vikt, Dålig teknik och liten bräda skit samma nu verkar det funka bättre i allafall.
Kan finnas intresse för oss nybörjare att veta vad folk körde med när det blåste si eller så mycket. Så därför nämner jag vad folk körde med. Om du nu tyckte att det var onödig information så kan du ju helt enkelt skita i vilket!
-
Äntligen en heldag i Habo
började med en 9a vid 11:00 men den var för liten så det blev 14 kvm under resten av dagen helt perfekt pendlade mellan 7-12 m/s mest 8-11 m/s cirka ett tiotal kites ute mest 10 or och 12 or -
Nej stämmer inte. Dock under hörgsäsong kostar det parkeringsavgift men för kiteare så kan man köpa säsongskort för parkeringen för typ 150:-