Forumsvar skapade

Sida 351 av 552
  • patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:54 som svar på: Bästa digitala systemkameran???

Ha HA Oscar den va bra den har du börjat med droger? wink.gif

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:52 som svar på: Framtida material för Team Liftass kanske?

Ha Ha jag som fått lära mig att man inte skall kasta glas i stenhus! Ha Ha grin.gif

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:49 som svar på: wipika Wip

Det måste tjejerna gilla två killar i en! wink.gif

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:47 som svar på: Saknar vi inte ett forum för kite vs windsurfing?

Nej nu skall vi inte reta upp dom gamla farbröderna Rambo tänk på deras hjärtan medelåldern är väl en bra bit över 50 eller? wink.gif

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:41 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Problemet med kite är att det finns en säkerhetszon 100 meter downwind som är farlig att visstas i så därför måste man vara extra försiktig med kite än med t.e.x. vinsurfing risk för att någon annan kan skadas därför kräver kite mer utrymme än vindsurfing.

Det kiteas nästan uteslutande där det är folktomt men tyvärr finns det idioter ibland kiteare precis som ibland alla andra sporter och dom fördärvar för oss seriösa kiteare.

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 15:20 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Det får du gärna göra tycka att det jag skriver är skit men då får jag också tycka att det du gör är ännu värre skit.

Men jag har inget intresse av att skriva en massa skit om andra tycker inte att det leder någon vart. Har bara träffat trevliga vindsurfare ut i vattnet så det är synd att vissa ser det som sitt enda mål att skriva en massa skit om kitesurfare.

Att leta upp tre fyra inlägg som är skrivna på kitesurfingforumet som är helt tokiga sedan göra en tråd om hur hänsynslösa och stöddiga med attityd alla kiteare är. Du t.o.m. idiotföklarar alla kitearna på kitesurfingforumet för du undrar ju vara alla seriösa kiteare tagit vägen.

”Gå in och läs själva! De är inte kloka! Endast ett fåtal inlägg om att de kanske ska visa lite respekt för badare, surfare eller vem annan som helst.
    Jag undrar om alla respektfulla kiteare (ja, jag vet att det finns sådana) givit upp konfen? Är det ingen idé att försöka påverka på ett bra sätt där eller? För många skitinlägg är oemotsagda! Det värsta är väl att en av KiteKonfenmoderatorerna (Patrikol) är inne och skriver liknande skit här på konfen och spär på motsättningarna ytterligare!”

Väntar fortfarande på det inlägget som du påstår att jag skrivit om att typ kör över gubbjävlarna eller skiter i badande på stränderna eller säkerheten för den delen.

”kitearnas attityd till badare, oss och de olyckor som händer kommer resultera i ett förbud på många stränder”

Otroligt vad många kiteare du måste känna eftersom du vet precis allt om hur dom resonerar.

Snacka om att spä på motsättningarna det är ju det enda som en sådan tråd kan ha som effekt.

Sen dessutom i syfte att försvara folk som inte kan uppföra sig.

Dom kitearna som du beskriver i dina inlägg har jag än i dag aldrig träffat någon stans.

Nej nu får det räcka finns så otroligt många goa vindsurfare så varför ödsla någon mera tid på dom som kastar en massa skit på andra. Det säger ju bara mer om den som kastar skit än den som får skiten på sig.

Hoppas nu att dom flesta vindsurfare förstått att det inte finns någon kitesurfare som Staffan beskriver och om det nu skulle finnas ett och annat rötägg så döm inte ut alla kiteare för den saken skull dom flesta är trots vad Staffan försökt göra gällande så gott som bara trevliga kiteare och ingen har något emot att dela med sig av vattnet det är till för oss alla.

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 09:04 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Ja det verkar som att du skall ”LÄSA DET JAG SKRIVER!!!! ”
    Jag har inte med en bokstav talat om något av dom inläggen som du letat upp vilka är helt åt helvete!

Det enda jag har skrivit om vissa enskillda personers dåliga uppförande i klagshamns klubben. Som återkommit under flera tillfällen under flera år.

Eftersom att jag träffat nästan alla kitekillarna och vet vilka kanonkillar dom flesta är så kommer jag att umgås med dom och välkommna alla nya intresserade med öpnna armar som vi kiteare alltid har gjort. Så bra du med dina och jag med mina då har du ju uppnåt något bra enligt ditt sätt att se på det så ser inte jag det men det är ju alldeles uppenbart eller hur.

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 08:53 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

He He tyvärr så sant så dels blåser det inte och sen fyra grabbar gör att det inte alltid blir tid över för kiteingen på vattnet. Håller helt med dig om t.e.x hjälm är något vio alla borde använda både inom kite och när vi cyklar.

Är tyvärr en sån som inte använder hjälm. blush.gif Ta nu inte alla inläggen som på hopp bara dom flesta här inne känner varandra vä’l och därför så är kommentarerna råa men hjärtliga oftast så är det dessutom bara provokationer för att veva igång disskutioner t.e.x Rambos här i detta inlägget det bästa han vet är att veva igång folk och det lyckades ju i detta fallet eller hur. wink.gif

Angående kitenation så håller jag med dig till viss del det är det bästa kiteforumet i Sverige i dag utan tvekan bra info och mycket väl genomtänkt samt grafiskt väldigt välbyggt dessutom väldigt seriösa killa som håller i det.

Sen att det är en lite 08 klubb får man ju ta! wink.gif

Vi har ju ändå vinden och bästa spotsen. Steffo är ett gamalt forum inte så snyggt direkt men en nog så viktig faktor är användarna! Så gott som allt kitefolket är här på Steffo, tyvärr är det inte alls så många på kitenation och det är det som är grejen!

Inte var det snyggaste eller mest informativa forumet finns utan var finns folket! Jo på Steffo.

Ungefär som med Blocket finns knappast något fulare designat än Blocket men där finns folket och då är det ju bra i allafall.

Så visst är det lite kul med lite skitsnack ibland hur tråkigt skulle annars Steffo varit tycker att man oftast ger väldigt bra och informativa svar till dom som frågar något om än med glimten i ögat ibland.

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 07:58 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

kollade för en timme sedan och då blåste det inget alls tyvärr så kommmer jag inte in på DMI just nu men det ser väldigt dåligt ut.

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 07:46 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Det allra sorligaste är väl att du försvarar dom som beter sig som idioter det skulle jag aldrig göra!

”för jag har sällan träffat så välkomnande människor i en klubb.”

Jag är den som allra först vara inne på vindsurfing forumet och ifråga satte vad dom sysslade med ute i klagshamn och fick många vettiga svar. Vi på kite sidan försvarar inte dom idioter som beter sig illa en sekund och är väldigt måna om säkerheten i allafall det stora flertalet av oss.

Nej att försvara sådant bettende är helt förkastligt och det vinner du inte någonting på Staffan!

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 07:35 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Jag tar gärna kritik men påstå att ” Det värsta är väl att en av KiteKonfenmoderatorerna (Patrikol) är inne och skriver liknande skit här på konfen och spär på motsättningarna ytterligare!” den skiten tar jag inte jag svarade argt på påhopp av vissa personer i Klagshamns vindsurfingklubb att påstå att det jag sa i vredesmod är värre än dessa påstående och händelser är helt åt Helv….

”Hursom perfekt dag att försvara våra färger och rättigheter gentemot nazister som ”surfclub klagshamns styrelse”.

”Styr upp en massgathering och kör skiten ur stället nu när vi fortfarande har lagen på vår sida!! ”

” haha det va jag som körde på en gub jävel där förra veckan dom e ju helt sjuka där för fan, jagar en o grejer om man kitar för nära stranden ”

”..och där är inte kitesurfare så välsedda efter en incident med en optimistjolle. ”

Det är person angrepp på mig som person eftersom det är helt galet vilke det inte är att jag går in och säger ifrån när folk beter sig som omogna små ungar och uppträder mycket hotfullt gentemot kiteare!

• patrikol

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 06:43 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Nej det är riktigt när det blåser över 15 m/s så är vi inte så många på vattnet så då är det mycket plats över till alla vindsurfarna vi är oftast nöjda med 10-15 m/s.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 22:09 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

He He Va faen jag är ju svag för snygga tjejer! wink.gif Var dom är födda skiter jag fullständigt i! Så inte fan kan man vara rasist! Främlings fientlig det är en helt annan sak det är vi allihopa psykologisk fakta. Ta vilket land som helst i vilken stad som helst så möts nästan uteslutande alla främlingar med skepsis! Tyvärr men så är det.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 22:05 som svar på: Nostalgitripp

Oh yes Pan och lådbilarna på Limhamns fältet det var tider det! wink.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 22:03 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

He He ja den var ny för mig men däremot har man ju hört talas om ”Lund och därom norrliggande fäbodar!”

Sida 351 av 552
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA