Forumsvar skapade

Sida 352 av 552
  • patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 21:58 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

Samojed= Draghund oftast i hundspann på vintern i min ordbok! Men alltid kul med lokala tolkningar! wink.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 21:55 som svar på: vind imorgon

Hemskt gärna men det ser inte ut att bli någon vind! Minst 7 annars hoppar jag över helst 8-9.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 21:52 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

”Du skriver att du aldrig har varit i Klagshamn och således har du heller aldrig träffat människorna där. Så ditt inlägg är baserat på hörsägen?! ”

Ja så är det har under ett års tid hört nästan varje gång någon varit och surfat i klagshamn att det har varit arga gamla gubbar och för den delen damer ända sedan ett par år sedan detta är av väldigt seriösa killar som aldrig skulle drömma om att bråka med någon överhuvud taget. Har också sagt att det är endast ett par trångsynta människor som total fördärvat rycktet om deras egen vindsurfing klubb. Har hört att det var en kitesurfare som var helt idiotisk och drog linorna över någon vindsurfare helt galet och det förstör ju för alla andra klart att hon blev arg! Jag hade blivit vansinig!

”Tycker du inte att det är lite dumt att i din ansvarsfulla (?) roll som Kitemoderator uttrycka sig i meningar som: ”fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål!”?? Är inte det en form av personangrepp/förtal?”

Ja det var ju kanske inte riktigt bra som du säger jag köper det och ber till viss del om ursäkt för att det var en drastisk liknelse men jag tycker att det speglar ganska bra mentaliteten på sådana människor, har stött på dom allt för ofta både privat och i jobbet gör som jag vill för jag har rätt och alla andra är dumma i huvudet! Allt mitt är mitt och ni andra skall inte ha något. Detta är ju uppenbarligen ett fåtal som är sådana men dom förstör för oss alla.

Tyvärr så kan man till och med läsa i denna tråden att ”Men då måste de nog hålla sej för sej själva på sina egna spots” så visst finns det en fientlighet emot kitesurfare

Har aldrig hört eller sett någon kiteare säga något illa om någon vindsurfare. Undantaget då Klagshamns klubbens rycktes fördärvare vilka ni påstår är få så det är ju alltid något.

Jag är den som brukar framhäva säkerheten mest här på Steffo dock inte i denna disskutionen eftersom det inte är det som jag retar upp mig på utan folks trångsynthet och oförskämdhet.

Men för min egen del så finns det alldeles för många super trevliga både kiteare och vindsurfare se bara på LBWS t.e.x. så dom sura gubbarna får gärna ha sitt Klagshamn för sig själva tycker bara det är synd om resten av klubben för att tvätta bort den stämpeln dom lyckats lägga på sin klubb lär ta mycket lång tid om det överhuvudtaget är möjligt.

Angående dom tokiga inläggen som nämts tidigare så vi har väldigt många yngre förmågor på kitesidan som är unga och dumdristiga (när det gäller uttalandena på Steffo ibland) men dom skall vi ta väl hand om alla har vi varit unga någon gång tyvärr så läser dom och lär så nu kan dom ju se att även vuxna kan bete sig väldigt illa.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 20:40 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

Brukar passa en sådan är hur go som helst ju! smile.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 20:09 som svar på: VArför skriver många ”WORD”?

Word wink.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 20:08 som svar på: wipika Wip

En som förföljer någon på ett sjukligt sätt! Stalk= Förfölja. Brukar drabba stora kändisar har inte det drabbat dig Bengt! wink.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 19:29 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Du är den som spär på motsättningarna mest.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:42 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

Har hört det med helt sanlöst såklart! Den siste idioten är helt klart inte född än.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:30 som svar på: VArför skriver många ”WORD”?

Eller som i detta fallet Jag håller med till 100%
    Det är det som är så fantastiskt med ord dom tar sina egna vägar vare sig vi gillar det eller inte.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:26 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

Får hålla med låter inte bra! Ungar är ungar oavsätt var dom kommer ifrån dom måste vi alltid visa hänsyn till dom läser garanterat inga skyltar. Hoppas att det bara var ett dåligt ordval. För här är alla välkommna oavsätt varifrån man kommer. Aja Baja! Nu var det nästan så att jag fick göra ett ingrepp vilket jag helst vill slippa inget mera sådant! Ps Jag har en svensk flagga på balkongen! wink.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:14 som svar på: Tippen_ BILDERNA !!!!

Härliga bilder! smile.gif

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:01 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Jargongen är rå men hjärtlig vi sysslar inte med personangrepp som Tex. ovanstående Staffan då går jag in och styr upp direkt speciellt i som i detta fallet när dom är helt ogrundade.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:33 som svar på: Håller vi på att ta död på vår sport?!

Nu försöker dom lägga över sitt eget dåliga uppförande på oss halt sanslöst Vi har en rå men hjärtlig jargong ibland på kite konfen men vi kan uppföra oss i verkliga livet.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:23 som svar på: Bästa digitala systemkameran???

Har själv Nikon D70 den har slagit Canon i test efter test i snart ett halv år! Tror dock inte att skillnaden är så stor att du skall byta system om du har Canon nu dom kommer snart med en bättre igen men har du inget system nu så är Nikonen betydligt bättre än både Canon 300 D och D10 an samt Nikon D100 så just nu blir det inte bättre än Nikon D70 för dom 12000:- optiken som du får till är i 6000-7000 kronors klassen går ej att köpa separat.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:14 som svar på: Håller Kitearna på att ta död på sin sport?

Det där var ett rejält påhopp du är välkommen att leta upp dom inläggen som ”Liknande skit” inlägg ifrån min sida så skall jag stå för dom. Jag står för det jag skriver och det är en hel del unga killar på kitekonfen som kanske inte riktigt har den där känslan för vad man kan skriva och uttalar sig dumt men tänk på att detta hela bottnar i en rejäl fientlighet ifrån Windsurfklubben i klagshamn gent emot kiteare som varit där försök inte lägga den skulden på kitearna är det något som sägs som du tar anstöt av så säg till så skall jag ta vederbörande i örat men du bör nog snarast gräva upp belägg för ditt påhopp. Staffan!

Sida 352 av 552
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA