patrikol
Forumsvar skapade
-
Det är det som är problemet att försäkringsförsäljarna säger en sak och värderingsmännen något annat just i Folksam så har jag precis fått ut en ny ”Wakeboard” för som skaderegleraren sa det var ju tur att det var en wakeboard för det är den enda vattensporten som vi täcker. Inte windsurfing vågsurfing kite eller något annat bara wakeboard.
-
Ja har själv folksam via facket så jag får dras med dom tyvärr! Däremot så täcks Wakeboard av Folksam kan ju vara ganska lika di däringa brädorna!
-
Hoppas du har rätt för än så länge har det inte varit något försäkringsbolag som vill ta i en kite tyvärr.
-
Jo att dom vill sälja föräkringar det vet vi ju sen tidigare men när väl olyckan är framme så gäller den heltplötsligt inte för kite det är ju en extremsport eller inget förbund ingen erättning dom letar garanterat upp alla kryphålen för att slippa betala.
-
Tja eftersom du förmodligen inte får någon invaliditets ersättning så kan det ju drabba dig dubbelt upp! Tänk bara att behöva bygga om halva lägenheten till handikapps anpassad för egna pengar inte det billigaste direkt.
-
patrikol
Medlem9 augusti, 2004 vid 09:51 som svar på: Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??Bra sagt! Måste passa på och tacka för den formidabla hemidan med vindmätare och telefonnumret för den delen frågan är om det inte är mest kiteare som sliter ut den vindmätaren!
-
Nej det är det som är problemet här med änsålänge har vi haft tur här i Sverige men för eller enare så blir någon förlamad eller skadar någon annan och då kommer det att kosta mer än vad dom flesta kan betala under sin livstid!
-
För bövelen grabbar vi har 26 plusgrader här nere och strålande sol lite vind i två dagar nu! Snökite! Vad skall ni prata om till vintern? cabaréte eller?
-
Det är ju till vilket värde du blir ersatt till inget som har med premien att göra!
-
Skoja min doja! Vad skall ni göra där!
-
patrikol
Medlem9 augusti, 2004 vid 07:26 som svar på: Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??Ja berätta gärna! Så skall jag ta kitearna i öronen om ni tar era vänner i öronen.
-
Ingen rolig utveckling tyvärr men försäkring skulle vi vilja ha här med men det är det ingen som vill ge oss!