patrikol
Forumsvar skapade
-
Klart att man gjort det! Lycka till.
-
Läcker bild Rambo! Henke skejtare och jag fick ett rejs idag i Habo 9an och 7an jävligt byigt 9-14 m/s men kul ändå bilder kommer senare i kväll.
-
Du svarade på mitt inlägg vill bara klargöra att jag aldrig har sagt att man skall ha kiten kl 12 när man är på land eller bottnar.
-
Måste svara nej eftersom i dom här extrema situationerna så kan allt hända, efter att ha kört med UDS en längre tid så har jag nu kört ett tag med vanlig Naish bom kommer nog att använda båda det känns som att med det tidigare systemet utan UDS så är det fullt drag i bommen hela tiden medans med UDS så har man ganska stora möjligheter att släppa efter på kraften i kiten men det finns andra saker som att tillexempel den nödutlösaren som du skall dra i om något går fel är mitt framför näsan helt omöjlig att missa men det är en massa aspekter att ta hänsyn till när det gäller UDS har ältats till leda här så det är bara att titta på gamla inlägg det finns allt om UDS här på Steffo.
-
Eftersom det bara är slangar mellan bladersen så är det säkert individuella bladers precis som vanligt så det är nog bara att göra som vanligt.
-
Har provat ett tag nu utan UDS och det är inte bättre tycker jag jo vill man ha fullt drag hela tiden utan att kunna släppa efter så visst skit i UDS men vill man som nybörjare ha lite mer koll på grejorna så är UDS än så länge oslagbart.
-
Jävligt snygga kites måste ju vara Naish helt enkelt!
-
Helt klart ett behagligt sätt. Det som ställer till problem är när du på 2 sek blir blir skickad 10 meter upp i luften för att i nästa sekund bli neddragen mot marken i full fart då gäller det att ha en jävla tur och inget annat. Det är väldigt starka krafter i vinden ibland helt plötsligt så man kan aldrig vara nog så försiktig. När någonting går galet i kite världen så har du cirka 2 sek på dig att fri göra dig sedan är det för sent.
-
Skit i dom Kicki! Bra svar föresten
-
Jobba Jobba Jooooobba! Shit får väl snart skriva in vilka dagar som jag jobbar så att ni andra vet att det är strålande sol och 10 m/s!
-
Ja utan tvekan det är livet.
FAn vad det kan se lätt ut! -
Hör med Troels ”Myggen” han jobbar i Köpenhamn och bor i Malmö han kan kanske hjälpa dig.
-
Äntligen Johan vi har saknat lite aktion i Trä…