Forumsvar skapade

Sida 396 av 552
  • patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 22:39 som svar på: Hjälp oss att bygga kitecenter i JP…

Det var ju bra skämdes lite grann blush.gif hade faktiskt ingen bil tillgänglig kommer och hjälper till vid nästa tillfälle då! smile.gif

• patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 17:30 som svar på: Lördag – någon som ska ut…

Du kan nog redan nu lägga morgon dagen på minnet med för det lär inte blåsa då i heller! Vi får hoppas på Måndag.

• patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 15:49 som svar på: Ni som tycker om filmen Endless Summer…

Har också beställt den nu! cool.gif

• patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 11:06 som svar på: Någon som provat en digital vindmätare?

Att jag inte tänkt på det tidigare! cool.gif

• patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 09:01 som svar på: västligt i skanör falsterbo?

Ja sant glömmer den eftersom jag aldrig kiteat där blush.gif

• patrikol

Medlem
    29 maj, 2004 vid 08:23 som svar på: Pelikan i linorna…

Låter ganska otäckt! Tur att allt gick bra trots allt. Micke får jaga bort fåglarna till dig wink.gif

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 22:09 som svar på: fetröjj på Ullevi.

Härligt! Fett ös i Göteborg med andra ord!

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 22:08 som svar på: Någon som provat en digital vindmätare?

Helt rätt det märker man ibland ganska tydligt!

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 20:16 som svar på: Sitt- eller midjesele??
  • patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:12 som svar på: den vidrigaste av dom alla

Ja det är bra Bengt droger hör lika lite till ibland kiteare som någon annanstans överhuvudtaget. Nåt sånt skit skall vi inte göra reklam för här alldeles tydligt för lite vind nu! Det är vår passion för kite som vi skall dryfta här inget annat. Det finns alla typer av forum på nätet då får man hålla till ibland dom istället.

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:08 som svar på: västligt i skanör falsterbo?

Enda som jag kan tänka mig är Höllviken som kan funka vid väst(Rätta mig gärna om jag har fel Brattsen! Ni kan detta bättre än jag! wink.gif men det är ju perfekt vind för Habo så dom flesta är nog där då.

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:57 som svar på: Var är mögavinden???

Har du sålt din 10 kvm Stellan annars går det väl ganska bra att plana med den i 5.5 m/s för din del. wink.gif

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:50 som svar på: den vidrigaste av dom alla

Kom inte in och kollade förrän nu men det verkar som att det löst sig av sig själv klart att vi inte skall ha någon drog reklam här, Läst det bara i början och uppfattade det som ett skämt då Om det nu var någon som trodde att det bara är reklam som vi inte skall ha för mycket av här så är det alldeles galet det finns alltid en viss balans och känsla som läggs av användarna själva och ägaren av ett forum och det kan vara allt möjligt som behövs styras upp det är väldigt ovanligt att det behövs här på Steffo och det är ju så det skall vara tror inte jag har behövt ingripa mer än möjligtvis ett par tre tillfällen och så skall vi förhoppningsvis ha det fortsättningsvis också.

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 15:55 som svar på: Någon som provat en digital vindmätare?

Ja det finns säkert folk som både vindsurfat och kanske seglat i många år dom har säkert ganska bra koll på vindarna men för oss andra är det en väldigt billig livförsäkring oavsätt 1 m/s hit eller dit.

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 13:52 som svar på: Kan det bli bättre?

Deformations zonen har inte så stor betydelse (när man krockar med en annan personbil alltså) det finns tester där man kör 50/50 frontalkrock med en Volvo 740 vilken ju betraktas som ganska säker bil med deformationszoner och annat. Personerna i VW bussen T3 trodde testgänget skulle dö eller få allvarliga skador allihopa medans personerna i 740 borde klara sig någorlunda bättre! Nu blev det precis tvärt om personerna i VW bussen fick endast mindre skador och alla i 740 blev dödade! Det hela beror helt enkelt på höjden på fordonet VW bussen klättrar upp på motor huven och dekapiterar alla i den påkörda bilen som den använder som en sorts deformationszon. Men i de fall man krockar med lika eller större fordon fasta föremål så har det ju så klart betydelse! Men risken är ju trots allt större att det är just en personbil som man krockar med. I ärlighetens namn så vilken bil klarar av att krocka med fasta objekt eller lastbilar störrebussar inte många.

Sida 396 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA