patrikol
Forumsvar skapade
-
Ja klart att den metropolen finns kvar!
-
Lite off topic eller? Verkligen kiterelaterat?
-
Eller så kan det vara så att fingret som di däringa så kallade proffsvetarna som inte behöver någon vindmätare kanske inte visar riktigt rätt alltid!
”Jag surfade i 18 m/s med min 14 kvm kanta järnet och hoppade 40 m” Jag tror nog mer på den digitala tekniken än folks egna uppfattning om hur mycket det blåser. Oavsätt om dom visar fel några procent så tycker jag att det är väldigt bra för en nybörjare som kanske aldrig varit ute på vattnet eller haft med vind att göra. -
Om Silvan visar 1 m/s för lite innebär det att jag med min 14 kvm Aero 2a och liten bräda inte kan ta höjd i vinstyrkor under 10-11 m/s vilket jag tycker låter lite märkligt. Enligt min Silva så blåste det mellan 7-11 m/s i tisdags och det var nästan omöjligt att ta höjd överhuvud taget så det låter ju ganska märkligt vi har också två Silva och dom visar ungefär det samma.
-
Tippen funkar bäst vid nord och nordost.
-
Precis som Stellan säger brukar vara lite byigt vid ostlig i Lundåkra, Ljunghusen funkar också bra vid ostlig.
-
5% fel kan den visa och det är inte mycket så då är det nog fel på din skicka in den du får en ny dom är väldigt hjälpsamma.
-
Det var denna vindmätare jag menade! Verkar väldigt bra!
-
Såg en sådan idag ”Myggen” Hade den på sig såg hur ok ut som helst för den pengen i allafall! 3 mm duger över sommaren! Lite i kallaste på höst/vinter/vår
-
Ja 9 år är ju helt otroligt undras vad hon kör för kite? 3-4 kvm
Kan inte väga många kilo! Hon lär ju vara grymm om hon fotsätter redan vid 12-13 års ålder! -
Blev det någon åkning i dalen eller?