patrikol
Forumsvar skapade
-
Läcker bild!
-
Lite info.
Tjänstevikt och totalvikt
Samtliga passagerares vikt (70 kg) samt rimlig godsmängd måste rymmas inom fordonets maxlast. Tjänstevikt är fordonet körklart med vatten, olja, full tank och förare. Tjänstevikt + maxlast = totalvikt.Sänkning av totalvikt
Om det fordon man utgår ifrån har så hög totalvikt att maxlasten blir orimligt stor och inte går att utnyttja, finns möjligheter att få totalvikten sänkt inom vissa gränser.Den får dock inte sänkas till ett värde som är lägre än tjänstevikt + vikten av passagerare samt den godsmängd som är rimlig för fordonet.
Vikten av gods ska anses vara minst 100 kg + 10 kg/m2 bostadsyta för bil byggd för en totalvikt av högst 3500 kg.
Är bilen byggd för högre totalvikt ska vikten av gods anses vara minst 40 kg/m2 boyta.
Observera att sänkning av totalvikt där gränsen 3500 kg passeras kan innebära att tillverkarens intyg inte längre kan anses gälla. Bl.a. gäller detta bromskraven som är högre för lätta fordon.
-
Ja då det finns flera olika kiteskolor i Malmö området Snacka med Huber eller Pan.
-
Sant är bara inte vid medvetande vid den tiden.
-
He He eftersom jag inte börjar jobba förräns kl 17:30 så blir det i tidigaste laget!
-
Ja skall försöka sticka ut några timmar mitt på dagen!
-
Härlig bild snyggt jobbat grabbar!
-
För jävla tråkigt, bara att beklaga. Blev själv av med en bräda för inte så länge sedan. Men nu har jag äntligen fått en ny men inte hunnit prova den tyvärr.
-
Ja man är väl sig själv närmast! Sen är det ju så att Rambo säljer bra kites till ett väldigt bra pris. Hade jag själv behövt en kite så visst kollar man var man kan få bästa priset.
-
Ja vem kan det vari a?
-
Tack förmodligen någon som är på semester i Portugal Lissabon.