Forumsvar skapade

Sida 415 av 552
  • patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 15:12 som svar på: Tips till ”patrikol”…

Tack för dom fina tipsen! Helt klart värda att under söka. Tror förståss att lära sig kitea ordentligt hjälper en del med. Dom där oranga signalgrejorna verkar ju bra problemet var bara att brädan låg upp och ner.

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 15:09 som svar på: >>> ——- Cabrinha Wave Edition ——- <<<

Grymt fina bilder kul att se! smile.gif

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 14:30 som svar på: Värsta kite dagen hittils nästan!

Nej sidshore men har varit med vid två tidigare till fällen när brädor stuckit iväg man tror att dom skall komma in till stranden men icke dom rullar sakteliga utåt hela tiden på vågorna varför överlämnar denna landkrabban till båtfolket. En bräda till idag som gav sig ut p drift men denna gången var det säkert 4-5 skickliga åkare som genast kunde hämta den. Tog lite vandring längs kusten med kikare men det var ju såklart hopplöst.

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:36 som svar på: Värsta kite dagen hittils nästan!

funderade faktiskt på det jetski verkar ju best men inte för min plånbok wink.gif frågan är sedan hur stark motor man behöver för att en gammal gummibåt skall orka med lite vågor! Räcker väl förmodligen inte med en lite bärbar utombordare.

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:15 som svar på: Värsta kite dagen hittils nästan!

jo jag är ju inte så bra på det sen så provade jag lite olika inställningar på kiten och UDS är ganska känsligt med fel inställningar så funkar det väldigt dåligt så jag drog in till stranden ner med kiten och då var ju brädan redan borta ibland vågdalarna ingen som hade sett den. Har själv använt leash i vågor tidigare men det är ju alldeles för farligt så den var lämnad i bilen det är ju alltid så lätt att hitta brädan sägs det ju men man kan ju ta lärdom av allt. Så är du nybörjare så är allt kanske inte lika lätt som dom som redan kan det tycker. Kanske skall börja med vindsurfing då så man kan åtminstone få ut på försäkringen samt att det sitter fast en massa pinnar och segel o grejor så att man kan hitta skiten igen. frown.gif

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 00:41 som svar på: Wakeboard!

Det är så jäv.. sjukt att om då så snor grejorna i din bil när du kitear så får du inte en spänn när det är kitegrejor så är du helt oförsäkrad folk har fått ta småbåtsförsäkringar för att få någon försäkring och det är inte säkert ändå att du får något. Vi har haft folk här på Steffo som ringt och frågat och fått besked av en ovetandes försäkringsförsäljare att visst det gäller även den där kitebrädan eller vad det nu var du sa. Men sen när du skulle få ut något för att något hänt så har man helt plötsligt hittat någon liten text någonstans ifrån och vips så nej det där är ju farligt nej det får du inget för.

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 23:39 som svar på: Värsta kite dagen hittils nästan!

ja det blir en jävla massa bodydragande hela jävla sommaren helt klart speciellt utan bräda! wink.gif Du räddade mig sist!

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 20:28 som svar på: Värsta kite dagen hittils nästan!

Som tur va så känner man ju även brandförsvaret där nere så vi får ta en runda med räddnings jeepen i morgon och kolla men chansen är väl lika stor som att vinna på lotto!

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 11:03 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

Lite då alltså wink.gif Men då kanske det kan funka med våtdräkten. Hur är secret spot vid ostlig borde funka ju eller?

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 10:51 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

har en 7a du kan låna om du vill du är kanske ingen tungviktare wink.gif

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 10:50 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

Ja det är väl bäst vid ostlig. Tänkte köra hemifrån vid 14 tiden så att jag är där nere vid 14:40 cirka smile.gif

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 10:15 som svar på: Ljunghusen imorgon?
  • patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 10:00 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

Skall du ut idag tänkte sticka till parkvägen vid 14:00 tar med mig våtdräkten om du vill kolla på den. Under förutsättning att det blåser såklart.

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 06:30 som svar på: Ljunghusen imorgon?

Vinden i Skåne just nu 040430 08:20

• patrikol

Medlem
    29 april, 2004 vid 22:24 som svar på: el

Köp en omvandlare istället kostar lite mer men sen kan du ju ha den till alla möjliga elektriska prylar istället. 12 v – 220v finns på Kjell och company bland annat.

Sida 415 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA