patrikol
Forumsvar skapade
-
VV Vind i skåne just nu. 040427 16:15
-
Sant har provat med XXXL men dom sitter alldeles för stramt och bara på en tredjedel finns tydligen inga som är tillräckligt stora helt enkelt! Men det är väl samma problem för alla oss kiteare
-
Välkommen tillbaka undrade var du tog vägen!
-
Kollade SMHI precis ser ut som att vinden kommit på näset!

4. Falsterbo-Hallands Väderö:
Kustobservationer från 2004-04-27 kl: 14:38:15
Falsterbo: SO 8 m/s. 10.8 grader. uppehåll. -
Nu ser det ut så här i Skåne. 040427 14:45
-
Vägverket stämmer väldigt bra eftersom det sitter vindmätare överallt längs vägarna, bra att se ungefär hur läget är just nu. Det finns dock ett värde du inte har någon som helst nytta av det är högbron mitt på öresundsbron visar nästan alltid minst 5 m/s mer än vad det blåser inne vid land. Jag brukar gå efter lernacken och trelleborg på vv , Sturup på DMI detta är ju inga prognoser utan endast vad det blåser just nu. Det fina är att det finns över hela Sverige inte bara oss här nere i Skåne
-
Skall du köra sommar månaderna köp 18-20 inte mindre om det är mer höst / vår som gäller köp en 12-14 kvm många köper en 14 kvm som enda kite gjorde så själv men då blir det väldigt mycket sitta och vänta på vind under sommaren tyvärr. Brädan är också viktig bredden är viktigare än längden någonstans kring 38-42 cm längden lättare att börja med en lite längre bräda 140-160 cm Tänk nu på att det är många som berättar hur bra det går med en 16 kvm i 5 m/s och det stämmer säkert om man väger 65 kg men jag väger 90 kg och kommer ingenstans i 5 m/s med en 17 kvm går hjälpligt i 6 men svårt att ta höjd så då får man gå tillbaka. En annan sak som jag har blivit klok på är att vid 6 m/s händer det något magiskt då börjar det mesta funka men i 5 m/s funkar det helt enkelt inte om man väger typ 90 kg som jag gör det är skillnad när man väger lite mer tyvärr. Med en stor kite och stor bräda så ja man kan kitea men hur kul är det? Har du sedan den utrustningen så funkar den inte när det blåser 8 m/s eller mer. Jag började med en 14 kvm innan första året var slut hade jag tre kites! I början får man klara sig med en kite men sedan om man vill fortsätta så är det omöjligt. Lycka till det är en fantastisk sport! Glöm inte att alltid sätta säkerheten först.
-
Ja va fan pengar är ju aldrig fel ju!
Var där i sommras jävligt fint ni har det coolt med bilen nere på stranden hade väl tagit kål på halva näset befolkningen om någon kört bil på deras strand bland deras fåglar!
-
Härligt Pan du är saknad men du hade det nog bättre i Cabaret och Spanien eller vad det nu var.
-
Tack men vi väntar på Propaganda 3
-
En ny film! har bara den vanliga vad har hon nu hittat på?
-
Nej visste jag faktiskt inte men tack för upplysningen.

Finns ju inte så många riktiga surfare på dessa bräddgrader tyvärr.