Forumsvar skapade

Sida 449 av 552
  • patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 16:17 som svar på: Fråga till MR UDS!

Svar till:

Svar till:

Varför kom jag inte på dom jämmförelserna själv! Dom är ju lysande! Tack för hjälpen. Om den hemsnickrade lösningen inte funkar så kan du antingen bli krossad mot något hårt eller om den löser ut när den inte skall på 10 meters höjd och det är 15 cm djupt slå dig rejält. För något årsedan blev en tysk tjej dödad av en kite som hade slitit sig och en annan kite flytade en Chrysler Voyager 10 meter för att bommen fastnade i den. Har varit med om åtskilliga gånger under sommaren som schackel löst ut i fel läge och inte löst ut alls så alla lyckas inte göra dessa lysande kopier som fungerar perfekt i sin garage.

[/ QUOTE ]

Förhindrar UDS dig från att råka bli släpad in i sten när du är ikrokad? Jo det gör det för du är aldrig ikrokad på land med UDS så det är bara att dra i säkehets kulan. Men det vet du ju redan för du har väl läst instruktionerna till UDS paketet!
    Föhindrar UDS vådautlösningar. Nej Tvärtom det går att råka koppla bort draken av misstag. Nej det gör det inte.
    UDS gör inte kiting til en ofarlig sport det är lite missledande att insinuera det. Har aldrig överhuvudtaget sagt något sådant tvärtom så har jag påpekat just det.

Javisst kan det vara farligt att bygga ihop nått skräp som inte funkar men folk får ju använda sitt sunda förnuft och inte ta sig vatten över huvudet och de som inte har nått får skylla sig själva. Hjälper föga dom som är i närheten och blir skadade

[/ QUOTE ]

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 15:49 som svar på: Fråga till MR UDS!

Varför kom jag inte på dom jämmförelserna själv! Dom är ju lysande! Tack för hjälpen. Om den hemsnickrade lösningen inte funkar så kan du antingen bli krossad mot något hårt eller om den löser ut när den inte skall på 10 meters höjd och det är 15 cm djupt slå dig rejält. För något årsedan blev en tysk tjej dödad av en kite som hade slitit sig och en annan kite flytade en Chrysler Voyager 10 meter för att bommen fastnade i den. Har varit med om åtskilliga gånger under sommaren som schackel löst ut i fel läge och inte löst ut alls så alla lyckas inte göra dessa lysande kopier som fungerar perfekt i sin garage.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 15:37 som svar på: Fråga till MR UDS!

Ja du om någon bör ju veta! Så det kan jag inte säga emot. Frågan är om nybörjare och en av Sveriges bästa kiteare har samma behov. smile.gif

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 14:50 som svar på: Fråga till MR UDS!

Kan backa upp allt jag säger men inte exakta siffror såklart det är en uppskattning på vad jag läst på under ett års tid alla inlägg på Steffo.nu Kiteforum.com Kitesurferen.dk och vad som jag har debatterat med olika människor om just UDS så det handlar ju om vad jag har fått för svar och information om just UDS som finns på nätet. Så det stämmer ju säkert inte exakt men det är en fingervisning som vi oberoende kitesurfare som inte måste pusha för ett visst märke bör ta hänsyn till.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 14:44 som svar på: Fråga till MR UDS!

Gå inpå Naishkiteboarding.com titta på bilderna se húr det ser ut se på vilket material som behövs börja räkna så skall du se att så vidare du inte massproducerar sakerna så blir det inte många 100 lappar du sparar snälla gissa inte gå in och titta för det märks på dina uttalande att du inte har riktigt koll på hur ett UDS system funkar! Releas systemet på UDS systemet är inte annorlunda än på något annat system så köper du UDS för att få ett bra releas system så är du helt fel på det finns ingen som helst anledning till det.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 14:27 som svar på: Fråga till MR UDS!

Nu vet vi alla att du inte vet vad du pratar om, jag har betalt fullt pris för mitt UDS system och det vet många Fråga Michell på kiteshoppen det var honom jag köpte det av. Har nog kvar kvittot någonstans också. Recon och UDS går inte att jämföra. Recon är ett säkerhetssystem med vilket UDS inte är. Har ingen som helst vinning av att prata för eller emot UDS vet bara vilken enorm nytta en nybörjare kan ha av systemet inte bara säkerhetsmässigt så därför tycker jag det är synd om dom väljer något annat just nu. En rolig aspect på Debatten är att 98% av dom som kör med UDS systemet är supernöjda och 98% av dom som tycker att det är ett skitsystem aldrig ens har provat det!

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 12:54 som svar på: Fråga till MR UDS!

Du kan fara ganska långt med en kite på några sekunder också. kanske inte komma upp i 200 km/h men tillräckligt fort för att du skall skada dig allvarligt.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 12:28 som svar på: Fråga till MR UDS!

En segelmakare kan säkert utan större problem göra en kite, men finns det någon som vill och framför allt ger det samma inkomster som båtsegel? Eller andra saker som dom sysslar med. Vi får väl hoppas att någon segelmakare börjar kitea. Men risken är väl att för att det skall löna sig måste dom massproduceras.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 12:25 som svar på: Fråga till MR UDS!

Nej custom brädor är oftast byggda av proffs och är inte en säkerhets detalj så det enda som händer om en bräda inte funkar som den ska är att den förmodligen gårsönder eller blir för tung erfarenheten från surfingvärlden när det gäller material och uppbyggnad av brädor är en vetenskap genomförd av proffs under säkert 100 år, hemma pulandet med båtschackel snören tampar ringar är oftast utförda av nybörjare inom kitesäkerhets konstruktion så skillnaden är väldigt stor. Förstår inte varför man lägger ner tid och nästan 500:- på egna helt oprovade lösningar när det finns färdiga testade säkerhetslösningar för 1000:- undrar hur många fallskärmshoppande 1 års hoppare som skruvar ihop sina säkerhets detaljer med egna ringar och schckel avsedda för båtar? Jag för min del lägger hellre till 500:- och får ett väl provat system från någon av dom erkända tillverkarna.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 10:58 som svar på: Fråga till MR UDS!

Nej det är inte bara frihetkänslan det är så oerhört mycket mer fördelar jämfört med dom egna patentlösnigar på schackel som folk skruvar ihop inte konstigt att kitsen flög över allt förra sässongen löser ut när dom inte ska och löser inte ut när dom ska. Nej mecka inte med egna garage lösningar låt säkerheten gå först. Hur länge har du kört med UDS eftersom du vet att man fixar UDS lätt med en metall ring? Dom är ju ytterst svåra att få tag i, så var fick du din uppsättning ifrån?

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 08:32 som svar på: Skånesurf i helgen

Ja Henke Skejtare vet jag är sugen, Jag kommer nog och fotar och filmar lite. Men visst ser det klent ut med vinden.

• patrikol

Medlem
    20 februari, 2004 vid 00:40 som svar på: Fråga till MR UDS!

Ja dom jävlarna känner jag till! wink.gif Alldeles för väl tyvärr. Bra tips för att undvika dom? Kanta kanta eller?

• patrikol

Medlem
    19 februari, 2004 vid 23:00 som svar på: Fråga till MR UDS!

Tror du att det funkar på UDS systemet? Vill ju inte missa den fantastiska frihetskänslan som UDS ger.

• patrikol

Medlem
    19 februari, 2004 vid 22:24 som svar på: Cabarete 2004 film

Textar ni den filmen? wink.gif

• patrikol

Medlem
    19 februari, 2004 vid 22:23 som svar på: Nu är

Ser lovande ut! Lycka till! smile.gif

Sida 449 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA