patrikol
Forumsvar skapade
-
Via Huber på Megmax hade tidigare en North våtdräkt 5/3 frös inte det minsta under den första timmen i allafall tyvärr var den i tajtaste laget och jag har börja så smått med styrketräningen igen så då passar den snart inte längre. Överlåter till Huber att plocka fram lämplig våtdräkt blir nog en Zkinz 5/3 eller 4/3 Ps. Har alltid rashgard och surfshorts under sedan en varm och go Surfbuss att byta om i. Funkar utmärkt tyvärr kostar torrdräkterna lika mycket som en beg. bra kite så då köper jag hellre en kite till men har du stålarna så är ju en torrdräkt suverän, dock inte alls ett måste som vissa tycks tro. Tilläggas skall kanske att jag är en riktig fryskyckling.
-
Vad det gäller Peps och andra avancerade åkare som bla. gör handlepasses så är det inte möjligt att göra med UDS så därför använder inte dom UDS men till oss vanliga kiteare så är det suveränt! Direkt maxdepower på sekunden. Vilket kan vara bra speciellt för nybörjare och medelgoda åkare. Sen kan du ju aldrig bli hängande med maxdrag och inte veta om du skall släppa skiten eller ej för du är alltid fast med frammlinorna i selen.
-
Man är aldrig unhooked m,ed Uds det är en omöjlighet, Chickenloopen i= Fast loop, Cickenloopen ur är=Chickenloop i på det gamla systemet därför är chickenloopen något större än på det gamla systemet.
-
Slacket på baklinorna bestämer du själv över bara att dra bommen emot dig.
-
såklart väntar på min våtdräkt bara!
Lite kallt i sufshortsen. -
Väntar på en våtdräkt annars så hade jag varit ute jag med tyckte att det blev lite kallt i bara surfshortsen!
-
Det finns uttag för den på kroken, har inte själv någon så jag vet inte hur bra eller dåligt den funkar. Hör med Michell på kiteshoppen han har kanske provat med en, frågan är väl om det behövs du kör ju 95% utan att vara ihookad. Det påstås ju att du hoppar minst lika bra till och med högre unhooked.
-
Nej då får vi heja på killen en kitesurfare måste man ju supporta!
-
Bara att instämma 16 kvm inte mer tänk bara på att när det väl börjar blåsa på lite och du väger så lite som 61kg så blir du fort väldigt överriggad.
-
Ok för att få en försäkring där säljaren säger att den täcker kites är ganska lätt i dom flesta bolag, men sen att verkligen få ut några pengar när det verkligen gäller är en helt annan. Låter bra får kontakta dom skall till Thailand snart vore ju bra om dom är stöldförsäkrade.
-
He He nu är det ju inga större problem för oss vanliga dödliga!
-
Du kan väl lägga in lite bilder på ett hemma gjort UDS system som är lika säkert och funkar lika bra som orginalet. Skulle vara kul att se hur du löst det, har inte sett något som varit i närheten hittills. Obs! UDS inte SSS.
-
Knappast Michel säljer UDS system så det är ju inte så konstigt om han säljer ut några beg. ex. Dessutom finns det ingen dålig kritik av dom som använder UDS bara av dom som tror att dom vet något om något som dom bara läst om. Anledningen till att det inte är så många som använder UDS är just att dom är så otroligt svåra att få tag i.
-
Tillverka inte själv! Det finns ingen anledning att göra egna hemmagjorda säkerhetslösningar när ett färdigt paket finns för cirka en tusenlapp. Men det är ju klart syr du själv ihop din fallskärm i garaget och skruvar ihop en egen hopp sele så visst kan du knåpa själv.
Anledningen till att du inte hör så mycket om UDS är just att det inte levererats några ännu Både Michel på Kiteshoppen och Huber på Megmax har beställt men inte fått några ännu dessutom finns det en hel del beställningar så du får ringa och lägga in dig på väntelistan. Dom få som kom först är slut för länge sedan!
-
Ni har ju kommit upp i några inlägg nu grabbar