patrikol
Forumsvar skapade
-
Glöm den bortagen del finns inte kvar längre.
-
Vilken säkerhet och krock test är det som du syftar på som visar att en van skulle vara säkrare än till exempel VW eller Mercedesbuss? Skulle vara intressant att läsa om det.
-
Svar till:
Jag skulle nog vända på det jämfört med Patrikol, om den är ägd av Landstinget/myndighet servas den troligen av MFO, och då är den välservad, garanterat. Att den gått kortare sträckor kan vara negativt men behöver inte vara det. Om den exempelvis stått i varmgarage har det inte så stor betydelse att det är kortare sträckor. Och har MFO servat den så uppväger det säkerligen med täta och korrekta serviceintervaller.
Jag skulle nog hellre köpa en som var servad av MFO än att ta en ”snikservad” privat bil. Om något går sönder på en ”MFO” bil byts grejerna ut på ett korrekt sätt…..De nyare Transiterna (vilket det där är som du fått erbjudande på) är bra grejer till rimlig prislapp. Visst finns det bättre men då är också priset annorlunda.
[/ QUOTE ]
Jag har inte nämt någonting om något Landstinget/myndighet så nog har du vänt på det alltid!
-
Har haft transiter på jobb har inte hållit, mer på verksta än på väg. Numera bara VW eller Merca bussar eller lastbilar betydligt mera bil för pengarna. Det är finns anledning till varför Ford alltid har varit typ 20-30000:- billigare i inköp än andra märken och dom pengarna måste tas någon stans ifrån och jag kan garantera dig att det är inte ur fords börs. Skall du plocka av dom pengarna på en bil så märks det. Visst kan du få tag på en transit som är hur bra som helst men chansen är förstor att den inte är det. Det är ju alltid en chansning när man köper bil men man kan ju minimera riskerna så gott det går.
-
patrikol
Medlem20 januari, 2004 vid 21:29 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*Något klokare i allafall! Nu vet jag ungefär vad det är i allafall.
-
Är det någon speciell detalj du vill ha en bild på, som inte finns på Naish sida så bara säg till så skall jag ta den bilden till dig.
-
Finns betydligt bättre bilar till samma pris köp inte den.
-
Finns bilder på http://www.Naishkites.com
Priset är så pass billigt att det inte är mycket lönt att mecka själv. Dessutom ur säkerhets synpunkt inte att rekomendera jag köper färdiga broms delar till min bil istället för att göra egna för att det blir billigare. -
Tack för infon! Kul att det funkar bra även på is!
-
patrikol
Medlem20 januari, 2004 vid 20:56 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*
Bra svar! Vad är en K-Kam ? -
Nej ännu en anledning till att bild kvalité är lite så där är ju att bilden är tagen med zoom på land och på frihand, tyckte han lyckades ganska bra med tanke på omständigheterna och att han faktiskt bara är 13 år, förmodligen en av dom yngre kitearna i landet tror jag i allafall.
-
patrikol
Medlem20 januari, 2004 vid 14:50 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*Uppfattade det som en spydig kommentar Johan! Där av svaret. Men var det seriöst så ber jag så hemskt mycket om ursäkt
Då omformulerar vi svaret till Vattenbräda. -
patrikol
Medlem20 januari, 2004 vid 14:36 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*Gissa två gånger! Eller du har sett några kitepaket med snowboard?
-
Enkelt förklarat så två linor full kraft hela tiden med fyra linor kan du öka eller minska kraften i kiten. Har du kört med två linors så kan du köra fyra linors hur lätt som helst.