pepa
Forumsvar skapade
-
Blir det lättvind i helgen lovar jag att komma med rapport.
-
Nej. Ska börja leta snart.
-
Va? Är bratsen sponsrade av lågpriskites?
-
Det blir Rågelund eller Apelviken beroende på vindriktning, eftersom de funkar på samma skit…
-
FINSKIT – När downwindern är för lång för behoven. Utsikten är den vackraste man kan få när man sitter på holken. Vi har en hel del av våra Coche-besökare att fråga för närmare beskrivning.
-
Nja, det stämmer inte riktigt. Brasilien är bra fram till årsskiftet typ, sen är det sådär. Venezuela och västindien börjar komma igång vid årsskiftet, med undantag för Cabarete som är väldigt känsligt för fronter över USA. Är det väldigt kallt på USAs östkust så pressas passadvindarna neråt och kommer alltså inte åt norra delarna av Västindien.
-
Här är ett vanligt förekommande uttryck i Rågelund:
LOU WAINMAN – Martin Ekström
-
Långt ifrån miljonär men har inga stora krav på varken boende eller käk om man väl har lite värme, vind och bruna flickor omkring sig. Jag jobbar lite grann som instruktör när jag är hemifrån men åker du till ett i-land så kan du ju ta ett diskjobb eller nåt sånt gött, då kommer man ifrån stranden lite vilket kan vara nödvändigt för ordentlig köttning väl på vattnet. I u-länder ger sådana jobb dock INGA pengar alls, så där måste man nästan suga pengar från sådana där turister för att tjäna nåt.
Bra resmål beror på vilka månader du ska vara borta. Australiens västkust är bra på vår vinter, Karibien och Hawaii är snarlika (vindmässigt) med helt okej vind januari-försommaren och därefter brassar det på rätt bra. Brasiliens nordkust börjar bli populärt och där har du vinden mellan juni-december. Sen vetefan hur resten av världen är.
-
En grej till, titta på fler kitevideos!!! Från Maui i somras såg vi många som pga den feta vinden körde leashen till depowerreglaget istället för till chicken loopen. Detta gör att du får rätt så fett med mer depower i kiten när du tappar den. Mesar.
-
Tror inte du var kvar i Habo när jag gjorde min livshotande vurpa, men om du var det så vet du vad det värsta som kan haända är. Visste inte om det var hjärnan eller sand som hängde utanpå huvet. Suicide leash är annars jävligt smidigt tycker jag.
-
Okej, jag får erkänna den riktiga anledningen. Jag är för fattig och för dålig. Och lite rädd.
-
Min mamma luktar allt.