rambo_johnson
Forumsvar skapade
-
ta hand om den här jevla fyllersiten osså
-
nu ska ja inte kasta för mö sten i glashus, snackade med Eric om det här han använde en femte lina redan 2002 till sin Takoon 17, fast då knöt han de runt hela LE, höll inte så bra dock han knäckte LE rätt av i ett upphopp. När det gäller prestanda så finns det lite för o nackdelar
fördelar: man kan ha mindre diameter på LE; snabbare kite, lättare vattenstart.
Nackdelar: femte linan ger luftmotstånd, risk att man skadar kiten om man trimmar linan fel.
Han påstod att man helt kalrt kan designa en kite med liten Diamater och ändå få ut bra effekt utan en femte lina dock, särskillt genom att använda betydligt lättare material…
Tunnare linor och kites som ”formar” sig efter vinden ju fortare man kör, vi får la se vad höstens prototyper kan ge…
-
5te lina e bara till för pensionärer som inte kan simma o som inte vågar köra snabbt
-
asså ärligt men foilar suger så jävla fett så det så, pensionärs kites…
-
ja körde iofs min 12a idag i 6-7 sekundas
-
Svar till:
Vad jag skulel sattsa på beroende på hur mycket du väger säg 80 kilo som jag är en 16kvm kite av vilket märke som helst. Det har varit en bra storlek för mig och det går att få gött drag ute på vattnet vid 4,5-5 m/S alltså en kite man kan segla i mycket svaga vindar. En 10 kvms kite måste du nästan vara uppe på 8 m/s för att det skall gå bra tror jag men är ine säker det finns säkert någon här som vill rätta den uppgiften. Satsa på en 15–> i storlek så kan du surfa i riktigt svag vind. Min erfarenhet av att köra kite som är större än 17 är att det egentligen inte skiljer så mycket eftersom att deblir så slöa men det kanske någon annan har andra erfarenheter av.
Sweet jesus nu får jag sluta skriva
[/ QUOTE ]
EH19 är fan inte slöö direkt
-
ser fan kass ut
-
skcika ett mess till mig om det är ok o inte förmycke regn
-
Spansk översättning
pepo’nSvenskt uppslagsord
påtänd [²p’å:ten:d] påtänt påtända adj.
(narkotika)berusad (vardagligt)Fan pepon gött ella
-
Ööööh?
Svenskt uppslagsord
remi [rem’i:] remi(e)n remier subst.
oavgjort slutresultat i schackSpansk översättning
tablas (estado, en el juego de damas o en el de ajedrez, en el cual ninguno de los jugadores puede ganar la partida) -
ja e i lund
-
vidrigt, säg till här om d ökar