Forumsvar skapade

Sida 300 av 395
  • rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:51 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

Har inte sjalv provat EH kitesen, men det ar en kille som kor dom har och dom ser for javla daliga ut tyvarr. Floppar som gamla wippika kites och svara att halla hojd med trots bra tryck. Men som sagt, har ju sjalv inte provat an..

[/ QUOTE ]

Hur är gastran då?, hörde att takoon 2004 är rätt fina eller vad tycker du?

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:05 som svar på: Hur är Kapstaden?

Kapstaden är mycek hårt, högt och länge. kallt i vannet men inte för en Skandinavisk viking… puss

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:51 som svar på: Bästa brädan!

tradig…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:34 som svar på: Bästa brädan!

Svar till:

Börjar tröttna på min nybörjarbräda. Så det är snart dags för en ny bräda…
    Visst låter det häftigt med en Custom-bräda typ Tablas eller en EH (räknas det som custom?). Men varför borde inte Cabrinha elller Naish göra bättre brädor, de har ju trots allt större resurser…?
    Vill bli överbevisad!
    Någon som har någon synpunkt på:
    Naishs Haze TT?
    Cabrinhas nya brädor?

[/ QUOTE ]

jag ska ner o fotta min nya EH bräda hangon… SJUKT FINA

Nä dom kan aldrig göra en Produktions bräda lika bra som en Custom, och nej dom har inte samma kunskap som EH när det gäller brädor.

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:20 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

ha ha
    Klart men kan lita på en Göteborgare jämfört med andra sandlådebarn. Peps har rätt det kan inte va en sån jävla skillnad. köp samma storlek ni skulle köpt annars med.
    hur ofta har ni riktigt kul i sverige med kites under 10m/s?
    /kite-experten(i drömmarna)

[/ QUOTE ]

jag hade aldrig kört och ännumindre SÅLT nått jag inte hade tyckt jävligt bra om… Fast jag tycker ju bara om o hoppa högt och länge o och köra fort, så vad vet jag igentligen. Vill ni snigla fram i mattludden så köp inte en EH kite det e mitt bästa tipps…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:46 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Saxat från Kiteforum

”Got a 10m and a 14m just beore xmas, and took to tarifa for a week to run in… one word… awesome!!!

The kites have incredible lift, storm upwind, and are super fast and responsive, but at the same time have a softish feel to them that makes them forgiving to a degree and therefore i believe appropriate to a wide range of abilities.

i am approx 65kg, use a north m2, and am using just the 2 sizes. i had reservations about the sizes, but i was reassured by the importer and distributor that they would cover my requirements and they were absolutely correct. i was out at the same time as other people on 17m black tips, 18 rhino 2/r4 etc, but was happy holding it down to 10m weather. the other strange thing was that despite my weight, i was able to hold the 10m down into a lot of wind when most people were blown off the water and those left out were on 6.5 – 8m kites, and were all a more average 75-85kg.

also, even when depowered, the kite maintained impressive performance, so it was a truly useable wind range.

not sure of colour range but i have orange and black kites, and my girlfriend has a blue kite and a red kite… the red is sick!!!!

not sure of exact price as have not paid them off yet, but think they are pretty comparable to most other kites.

the bar is simple but effective. no messing about. just attach and go.

overall, really pleased with the kites, have flown many kites including gaastra gxrs and wipika amps, but these are my favourite to date… so, thanks for the advice guys… stoked!!!!!”

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:43 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

BILLIGT
    Nästan gratis
    en jevla fart
    FETT MED LYFT!
    mer fläs i grejerna
    massa drag
    sjukt poppis
    bättre ös
    osv….

Hahahahahaha!!!
    ”If it looks too good to be true…it probably is”

[/ QUOTE ]

Trodde det mä tills jag fick en kite skickat till mig i Afrika… sen dess har det varit tråkigt at segla andra kites. Finns en värdig motståndare dock det är nya skoop3en från Takoon, men den går ju fan inte o få tag på…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:39 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

Borde inte lägga mej i eftersom jag inte har med saken att göra. Men ni kan nog utgå från att storlekarna på EH motsvarar andra märken ganska så väl. Dvs 12m2=12m2.
    Även om man räknar på det är det svårt att få till att en aerodynamisk form kan göra 2m2 skillnad. Tyvärr…

[/ QUOTE ]

Så här ligger det till:

kiten är snabbare igenom luften, därför kan du generera mer fart ju mer fart du har desstom er kraft genererar kiten jag körde på min lilla bräda igår med en 12kvm i 5-7.5m/s!!! och det funka bra. att tilläga brädan är 105cm lång, andra körde 14 och 130 cm brädor…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:31 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Jag föreslår att vi alla träffas i Habo och testar i svenska vindar osv. Är ni missnöjda med er storlek så bytar vi upp den till en större…ELLLER MINDRE!!!

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 22:53 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

Asså, passa er nu för fan. Sånt jävla ös är det inte. Kör ni på det nu kommer ni bara få besvikna kunder som köpt fel storlek i förhållande till sin andra kite. Jag testade tolvan idag och det var inget speciellt med den, ännu en kite bara. Den enda skillnaden jag kunde känna var att det var svårt att känna vart draken var i luften.

[/ QUOTE ]

Tycker inte du ska klanka ner din jävel ;P för vinden var fan bara 9-14 knop (4-7.5m/s)idag!! sen tyckte jag nog du hoppa rätt bra endå… med en 12a!!!

vi får väl se vem som blästar vem imorrn när min nya lite längre bräda e klar, nästan lik peps pråm planka…

Vad säger Mackan förresten?

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 22:49 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

EH = Endast Hype =P

[/ QUOTE ]

dMp = dum Mongo pojke (som e avundsjuk bara för han inte har en EH bräda och en shiny EH kite) ;PPP

En fråga vilken bräda e bäst EH eller Tablas?

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 22:22 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

jag tror dom beställer ett litet lager också så det bör gå att beställa efter det också grin.gif

[/ QUOTE ]

Ja vi ska beställa hem ett lager, får se hur stort det blir bara, även reservdelar som bladders och extra linor…

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 16:00 som svar på: Vilken kite ska jag köpa?

Svar till:

Gick en kurs i somras och är sugen på att köpa ett kitt nu till våren. Frågan är bara vad man ska satsa på. Fick rekommendationen att köpa nåt kring 17-18 kvadrat. Skulle nog funka bra om jag tänker kajta som komplement till vindsurfingen. Blåser det 12+ blir det nog vindsurfing.
    Jag har kollat en del på Cabrinas CO2. Verkar ju vara smidigt med deras nya Recon system. Någon som provat om det fungerar så bra som dom säger? Om det nu är en bra ide att gå på detta, var får man bäst priser på grejerna?

Mycket frågor…Skulle vara bra att få lite vägledning

[/ QUOTE ]

Köp en EH Wave 11, den kör du mellan 7m/s – 13m/s

finns fortfarande några kvar till bra pris på http://www.acmekiteboarding.se

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 15:08 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

hugo jag slängde iväg ett mail till acme kite…skulle ja ha skrivit till dig istället?

[/ QUOTE ]

ingen fara vi håller kontakten, jag e inte online så ofta, har massa kites o testa wink.gif

säger det igen bestäm färger ASAP för jag måste boka dem, vissa färger är mer poppis än andra här…

• rambo_johnson

Medlem
    8 februari, 2004 vid 15:05 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Svar till:

föresten, blir det bra med en 10 om jag har en 15 innan? tror det passar bättre än en 8, eller?

[/ QUOTE ]

kör på 10an eller 9 Wave!, dom är jävligt fina. vi kommer ha en gathering i April då vi testar alla kites och lite nya EH custom brädor.

Sida 300 av 395
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA