Forumsvar skapade

Sida 378 av 395
  • rambo_johnson

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 10:49 som svar på: custom vs produktionsbrädor?

så här ligger det till:

en produktions bräda blir aldrig som som en custom du kan alldrig få smma kant, vikt shape etc. mycket svårt att göra en bar ”form” för massproduktion.

Det finns ett par shapers i världen som är jävligt bra. Eric Hertsens i DR, Jimi Lewis på Hawaii, o Shapes i Tarifa.

Alla proffs kör custom plankor, dom har egna shapers men oftast är deras shapers inte så vassa jämför tex Norths shaper emd Eric Hertsens hur många brädor tror du Norths kille bygger på ett år (max 25)? EH bygger 150-200ST!!!! tror du inte han har liiite bättre koll än nått blåbär på north?

Naishs teamriders kör på customs gjorda av Jimi Lewis han har också en jevla bra koll.

Jag förstår hur du tänker men många ”stora” kiteföretag är inte så stora och är nästan helt inriktade på att bygga bra kites och skiter lite i brädorna. Har man kommit över en viss gräns så är det bara ett måste med custom bräda.

Jag kom till cabarete med min slingshot DRAKE(brädan) trodde den var värledns bästa bräda för det hade jag ju hört…

Fan alla små kids körde dubbelt så snabbt hoppade tre gånger så högt, jaha va fan jag förökte hänga med men hade inte en suck! det var bara o punga ut 7000 spänn på en EH planak, o jävlar vilken skillnad bästa 7000 pesetas jag har spenderat på mycke länge.

”men klart, vet man inte bättre så får man skylla sig själv” rite!

• rambo_johnson

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 01:43 som svar på: Bilder från Wave session i Dalen2

inte vem som helst…

• rambo_johnson

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 01:18 som svar på: Frustrerad !! Proffs hjälp mig!

haha va fan IQ klubben här eller

• rambo_johnson

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 00:55 som svar på: Vet någon något om Wipika 2004?

änner en del av dears teamriders, dom försökte köpa Eric Hertsens kite design (customkites.com) aför att designa deras nya 2004 men han ville ha för mycke. dom har helt enkelt inte kompetensen för att bygga bra kites längre.

• rambo_johnson

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 00:52 som svar på: 2004: jaime pro 128, icon 130 eller labrat 130?

labb ratten.. kolla http://www.kiteboarding.se/secretspot bergamn kör på labrat han gilalr den rätt oekj , den hoppar bra

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 18:36 som svar på: Bilder från Wave session i Dalen2

..

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 18:35 som svar på: Bilder från Wave session i Dalen2

.

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 08:41 som svar på: Bilder från Skäret i lördag

Svar till:

Ok jag tar helt tillbaka det jag sa och hoppas du kan godta min ursäkt.
    Mat dina bilder är jättefina och du är säkert en duktig fotograf osv.
    Men, det är väldigt okänsligt av dig som fotograf att bara klampa in i en så känslig miljö där det redan börjar bli mer och mer spänt läge.
    Att plåta surfing handlar om så mycket mer än att bara bränna av en rulle fuji.
    surfing i Sverige är ju FORTFARANDE något av en subkultur med sina egna regler och etik som för utomstående kan tyckas väldigt konstiga.
    Som surfingfotograf bör man ju sätta sig in i detta och kanske helst vara en del av subkulturen för att kunna Förstå vad som gäller.
    Jag tycker även att du som fotograf borde vara medveten om att en kamera är ett kraftfullt redskap som kräver en hel del etiska övervägande av sin användare. Speciellt om man publicerar namn och bilder på känsliga objekt.

Du har ju helt klart rört upp känslorna hos en hel del personer inklusive mig själv.
    Internet är ett väldigt snabbt media så man kan lätt förhasta sig om man blir upprörd och förbannad.
    Jag hoppas du därför kan godkänna min ursäkt.
    Upprörd vän av XXXXXX
    mad.gif

[/ QUOTE ]

Du som har skrivit den här skiten ska fan ta o tagga ner några hundra km/h

/En annan surffotograf som verkligen förstår vad jävla subkultur igenligen är. TAGGA NER

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 08:38 som svar på: Var kan man surfa i Sverige

Dalen och Skäret för att vara konkret

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 08:03 som svar på: Byske

fan vikken menlös tråd haha kan nån sammanfatta!!!

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 07:53 som svar på: Bilder från dagens Wave session i Secret kabusa

hawaii my ASS

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 07:51 som svar på: Lite bilder från Hawaii

nää fan tacka vet jag sectret spot… hawaii e för jevla långt väck.

• rambo_johnson

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 07:47 som svar på: MERA VÅGOR IMORRN

for helvete vi e på g

• rambo_johnson

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 23:11 som svar på: Vet någon något om Wipika 2004?

haha wipika la vi ner förra året va jag har hört om 2004na så har dom fortfarande FETA problem!!! wipiaka tappade allt när Bruno Leganioux och Mat Pendle lämnade dom för 3 årsedan snart.

Bruno o Mat startade Takoon(2001), Mat slog sig ur takoon förra året och startade Globerider. Letar du efter den verkliga wipika själen så tycker jag du ska börja leta här!!! för wipika idag är SKIT….

Hör med Bengt(osap) för nya Globerider den ska vara grym! Takoon lika så!

• rambo_johnson

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 20:35 som svar på: Vill någon köpa en EH?

for helvede kicki, hoppas du var ordentligt full när du skrev alla dina inlägg.

Sida 378 av 395
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA