Forumsvar skapade

Sida 101 av 225
  • skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:26 som svar på: Lite bilder från Sharm

En sista. Vet inte om jag har alla positioner rätt på det extremt svåra trick, t.ex. gör jag honnör med rätt hand???

Ska tilläggas, ca 10-15 min upwind (inga problem att höjda om det blåser på, särsklit inte med en 666, helt sinnes vad den tar höjd!!) ligger det en vågspot som jag endast var på denna gång vilket jag nu ångrar att jag inte gjort innan. Kevin sa det var ok vågor så jag tänkte ok vågor i Egypten kan väl inte vara något men tji fick jag, dem var fan huvudhöjd och denna dag blåste det väl ca 25 knots, skulle gärna dra dit där igen vid 30+!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:21 som svar på: Lite bilder från Sharm

Lite mer.

Kevin och Diane som sköter stället.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:19 som svar på: Lite bilder från Sharm

@Virena 466655 wrote:

Ser gott ut där med, själv kom jag aldrig dit, fastnade i El gouna efter några dagar i Safaga. Hur var det med vind i Sharm? Var det paltt eller chopp? Djupt eller för grundt? Mkt sten eller rev? Kommer defentitiv åka tillbaka till egypten, undrar bara om det är värt att ta sig upp till sharm, nån som kan jämföra.

Jag skulle vilja säga att stället är väldigt likt Habo, en aning plattare kanske.

Bra med vind men den lägger av vid ca 13.00 och nordlig till 99%.

Iofs samma dag som jag kom ner, var vi hotellet vid 15.00 tiden så blåste det 20 knots sydligt så det var bara att kasta sig i plurret, men det hände tydligen inte så ofta. 3:e gången jag är här nu och jag tycker det är perfekt om man vill komma iväg en vecka.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:15 som svar på: Lite bilder från Sharm

Hadlow var o träna här med farsan…Ska tydligen köra superstabila Peter Lynn nu ser det ut som…Så jävla stabila dem är, helt otroligt går inte att förklara!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:13 som svar på: Lite bilder från Sharm

Sköna snubbar…

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:10 som svar på: Lite bilder från Sharm

Med mera….

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:02 som svar på: Lite bilder från Sharm

Lite morgonsurf.

Fick med mig en leksak från Jens aka Milkman, en 10:a 666 NHP, riktigt go kite!

Klicka på bilderna så blir dem lite bättre.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 20:32 som svar på: Sam Hansson show!

Sköna bilder!!!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    19 maj, 2008 vid 18:19 som svar på: NYTT VIDEO CLIP! Med Mike The knife!

@sourra 466558 wrote:

Kanske en geekfråga men – är det den nya Casiokameran som använts?

Vilken kamera tänker du på?

Nice Mike!!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    18 maj, 2008 vid 17:10 som svar på: Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

Nä, jag är inte arg(jag bara svär mycket, förlåt), bara undrar vad som egentligen är bra med dem?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    18 maj, 2008 vid 08:48 som svar på: Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

Så är det! 🙂

Men jag är också så jävla trött på det här Peter Lynn snacket och hur stabila dem är (det snacket finns på fler forum tro mig).

Varför kör då inte fler på dessa så jävla underbart stabila bra kites??

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    17 maj, 2008 vid 17:36 som svar på: Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

@tobas 466048 wrote:

Jag har de häringa färgerna och de tycker jag är fina och som sagt de är stabilare än allt annat och svänger gör de oxå.

Kiten är ful!

Varför vill man köra på en ful kite?? När man kan köra på en snygg…

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    16 maj, 2008 vid 14:22 som svar på: Nova3

@skotten 465779 wrote:

If ya wanna spend a bit more, try the Helix… I know, its all ”glam glam” and kinna misses the point for me, but then again its actually a decent kite, wuality bar and a kickass pump (I think I did a review on it a while ago) then you will have the whole of the EH and Varberg crew behind you if you have any problems… cant ask for better than that.

Glöm inte Culten, den var fan nice!

Snabb (men ändå lugn) och direkt (i alla avseenden)!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    16 maj, 2008 vid 10:56 som svar på: Aarons ChickenLoop

@sourra 464133 wrote:

Ja och nej. SLE-kitesen (Cult, Helix & Code) kommer med 20m linor, 5-linorskiterna (Torch & Alliance) kommer med 27m linor. Peace!

Jaså 27 igen??

Är det inte 24?

Culten var jävligt fin! Väldigt positiv överraskning.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    16 maj, 2008 vid 07:01 som svar på: Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

@tobas 465768 wrote:

Det där ni flyger har ju ändå ingen stabilitet whatsoever, spelar ju ingen roll ens om ni kör med en 10cm bom. Näää skaff en PL kite istället så får ni en som är både stabil och som ni kan svänga samtidigt.

😉 / Tobas

Men dem är ju såå fula!!

Sida 101 av 225
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA