skanepaul
Forumsvar skapade
-
@psychonauten 452677 wrote:
Vill du ha ett enkelt svar skåne pål? För att 90% här på steffo tror sig veta mer än vad de vet, och har åsikter om ännufler saker. Därför blir det så krångligt. 😀 det gäller att lyckas sålla ut de andra 10%:en annar blir man inte klok. 😉
Jo det har man förstått med tiden.
-
@skotten 452692 wrote:
I thought a switch was something you turned a lightswitch on and off with..
and by the way, I stopped shaving my balls cos it was impossible. It is… I tried the foot on the toilet, standing over a mirror… everything…. and real men use aftershave….
Låt någon annan göra det! Det är nyckeln…
-
@Gadget 452590 wrote:
Domarna behöver inte veta vilket håll som är ditt rätta (även om de gör det i de flesta fall) utan för att få poäng för ett switch-trick måste du under ett och samma heat göra samma trick åt båda håll. Ett av dem blir då switch, vilket av dem spelar ingen roll!
Så förklarade Anki för mig!Smart!
-
Men hur svårt är det!!!!!??????
Din dåliga sida är switch! Sen kvittar den hur fan man dinglar i luften, den sida som är det minsta lilla sämre är switch.
Sen vad det gäller PKRA och tävlingar så har väl domarna en lista på åkarnas switch sidor, liksom inget som det kan direkt fuskas med, jag menar lite suspekt om en åkare gör massa grymma trick på sin switch sida hela tiden och dessutom sätter dem, eller hur?
Varför ska det alltid bli så komplicerat här på steffo? 🙂
-
Fick precis hem en Kitchen Aid (stående mixer, vikt 12kg) till frugan köpt på Ebay, den betalade hon 370 dollar för inkl. frakt. Killen som sålde den fyllde i att den var värd 80 dollar och att den skickades som gåva. Den gick rakt igenom tullen bara!
Annars funkar det så här, har du inget kvitto i lådan eller dylikt så får du ett brev hem där dem ber dig faxa eller maila in ett kvitto på vad du har betalt för varan, sen räknar dem då ut vad du ska momsa och tulla. Exakta procent vet jag ej, kan väl röra sig om ca 30% kanske??
Där kan man då hävda (vilket jag gjort i två fall, gällande kites då) att det är eftersänt resgods! Jag har backat upp det med svensk kvitto ett från Fahlensurf (då jag köpte en torch på Ebay, vilket jag ju har kvitto på) och nu senast med Naish X10:an skrev jag ett själv från Team Sportia (jobbar där och vi hade Megascene som avtalsleverantör 2003! :)). Inga problem!
Har inte stött på någon säljare än som inte varit villig att skriva ner värdet på varan. Dem har ju fått betalt! Det är mer en egen risk du tar isåfall, se till att få tracking numret bara så har man lite mer koll.
-
Men det kan ju faktiskt inte bli enklare än att switch är din ”dåliga” sida.
Sen kvittar det hur du göra din flashbashbackswoshwoshmobes.
Jag har min dåliga sida med vänster fot fram, regular och den bra sidan med höger fot fram, goofy. Detta gäller dock bara kite, skumt nog.
Så enkelt är det helt enkelt…
-
Tror nog bara man behöver titta på den så hamnar den på rygg… 🙂
-
@AKA_KALLE 452173 wrote:
Kollade precis gurun såg ju helt dött ut där nere med vind nu, är det kass nu eller brisar det och sånt som gurun inte förutspår?
Ja det gör det.
http://www.colonawatersports.com/hurghada/weather.html
Ser ut att ha varit vind idag varjefall
-
Han är fan inte helt bakom flötet!
Ganska intressanta små videos på hans hemsida också, ta en titt där.
-
Ja, jag har varit iväg 3 ggr med den 4:e på g, jävla bra väska!
-
E där någon av killarna som INTE kör C kite?
-
skanepaul
Medlem14 mars, 2008 vid 12:52 som svar på: Film: danskarnas (de riktiga) fina plattvattenspotDå är det nog en GUL. Vill ha en sån!
-
skanepaul
Medlem14 mars, 2008 vid 12:07 som svar på: Film: danskarnas (de riktiga) fina plattvattenspotNågon som kan se vad det är för torrdräkt? Ser ut som det står GUL på ryggen va?