styret
Forumsvar skapade
-
´tror tyvär itne det blir lönsamt om man inte har en massa specialmaterial på jobb eller så.
en mountainboard på rockaway ligger nog nånstans mellan 3 och 3å5.
du sakl ju itne bara ha flex och fjädringar i truckarna utan även brädans flex är rätt viktigt, iallafall vid nerförsåkning, har dålig koll på seglandet. kasnke går att bygga i ett par lager plywood och lite sånt men dom jag ahr tittat på ahr vart med hög glas och kol-teknik, mer som en snowboard.
men för freeridande på korpplan hemma kanske man kan bygga nått själv.
-
ja…
truckarna är ju inga vanliga longboardtruckar utan fjädrade och rätt mycket grövre dimmension. plus flex och andra grejer som behöcver funka. de man åker nerför berg med bör dessutom ha broms.
dom jag ahr kollat på har haft bromsningen innuti navet.
krävs nog både en och två ritningar och prov (för att itne tala om pengar i amterial) innan man får den såpass bra som buahala. -
ja det finns ett gäng som har gjort det nere i södra frankrike. buahalaboards tror jag märket heter. var med i senaste boards (eller var det windsurf)
sjukt ballt. kör tokhård freestyle på sandstrand.
-
skruttiga bilar och subbor är jag van emd sen ove 226 bodde här hos mej…
kommer du ihåg vad du fick pröjsa lasse?
-
googlade efter ”subban med hundarna” men fick fram helt andra grejer…
vackert var det inte.vet du om hon ahr nån´hemsida eller är det bäst att lsöa det på plats med henne?
-
rockaway beach i stockholm.
var där och klämde på dom för ett tag sen men blev så trött på bruden som jobbade där som inte visste ett dugg om nått annat än flipflops typ…
fett sugen på en jag med. -
orkar vad för nått sa du?
fan ser ut att bli varmt och gutt! satan vad fint. och vinden kan kanske trycka igenom på lördag om vi ahr tur.
kommer nog missa eldgigget på lördag pga ltie blåsor i munen så då blir det rocknroll isåfall. börjar fortfarande 0700 på söndag dock…
-
frågan är… vem fan vill ha med sej ett segel och en bräda för tre månaders seriös surfing?
-
jag finns tillgänglig för fylla på torsdag och fredag på söndag börjar jag 0700 och ahr dessutom ett eldblåsargig uppe i borgholm klockan 00.00 så då får jag lysa med min frånvaro.
-
fan det här känns ju som en dag i juli. tobbe och argulander vekrar vara p väg. ottosson mötte jag på stranden igår och nu det här. ska ju iallefalll bli varmt å gött i helgen säjer dom. men man vet aldrig så noga.
-
både vattnet och gräset är på plats så att säja. så nu väntar vi bara påp lite blås men det ser itne mycket ut för världen.
-
inte bara intervju utan en egenskriven text. det här är hur gutt som helst. tänk att en av våra svenska tjejer får såpass mycket utrymme i en sån tidning som SVD. hela sin text, kartan och en två bilder (plus en till på nästa sida)
-
hehe…
http://www.fotosidan.se/cldoc/3692.htm
ähhh filter är ju inte särskillt meckigt. har bara inte hittat nån artikel som så enkelt och bra tar upp frågan innan. våga plåta med filter och slösa lite bilder istället för slutresultatet när man väl kan filter blir så jävla mycket bättre med the real shit.
-
ja ceasars har gjort en hel del som skulle funka klockrent i surffilm.