styret
Forumsvar skapade
-
jag håller nog med. fan folk kräver ju hutlösa priser för volvo. typ 85ans 245a för 10 lök och 745/945 från 89 är ju inte ovanligt att se för en 30 papp.
tror det gäller kombimodellerna. sedanerna av samma serier brukar vara billigare.
men 245 är en grym surfbil som går att slita på rätt hårt om man hittar en hyffsat billig. 88 och 89 var grymma årsmodeller
-
seriöst johan, och det här säjer jag inte bara för det är du, dom var fan det äckligaste jag ahr sett!
bra att det blev severne, då kan vi kanske använda bilderna jag tog för nån månad sen till nånting seriöst. tänkte söka mej in till den stora staden och ta fram dom nån dag i nästa vecka.
-
hmmm. blir nog fan haga idag. börjar jobba vid 14 så jag orkar inte köra till grönis. farsan rapporterade att det itne var jättesort än iallafall.
-
fråga nån av oss locals väl på plats istället. dom flesta som seglar mycket på haga är hjälpsamma och det är lättare att snacka ansikte mot ansikte när man ser prylarna och hur du seglar med mera. välkommen.
-
en länk skulle sitta fint också. din gamle grythund.
-
har alltid gillat vts på mina north tills för ett par veckor sen då johan från skidsport avbassade mej och beodrade mer nedhal. sagt och gjort. drog jag lite till kom buken ut och fixade till lättvindsriggningen som fan.
har inte rätt mast så det måste vara det som spökar.
så förläng förlängarn så mycket det går/ ni vågar och testa dra lite upp och ner. se vad som häder, kanske svårt när man inte har nått att direkt jämföra med men ni kommer se om buk växer fram eller så.
-
håller med om att det är för jävligt men som nån redan säjer så behöver itne allemansrätten gälla där då den inte gäller på badstrand och idrottsanläggningar vilket det här kanske kan klassas som båda två.
-
jag vet inte hur pass stort hoppet känns. har faktiskt itne seglat 115. men om man tittar på dom så ser 103an bra mycket livligare och roligare rent seglingsmässigt.
jag väger 75 kilo, kör 6.2 som störst och känner itne att brädan är för liten. den är jävligt perfekt storlek för mej iallafall. varken för stor eller för liten.
-
vilken bräda man TYCKER verkar ballast är väldigt viktigt också så kör på det. men tänk på att aldrig stirra sej blind på ett märke. Det är bland det bästa råden jag har fått inom surfvärlden som är jäääävligt märkesfixerad. vilket bara är puckat.
-
hur många som helst. mistral joker, fanatic skate, rrd twintip, jp freestyle, starboard freesex och många många mer. inte många dåliga brädor nuförtiden tror jag.
vem du än pratar med kommer nog säja att just deras freestylebräda är grymt bra.
ta den du kommer över billigast skulle jag helt ärligt säja… -
det som produceras mest är väl våg skulle ja tro men har kommit en del freestyle på senaste. 7 sons of freestyle, kamasutra, och nån rätt ny tysk rulle, Klaubater eller nått sånt… det har gjorts mycket freestyleinstruktionsfilmer som senaste åren. feed your soul, kamasutra, coachen och nån till jag inte kommer ihåg just nu.
den bästa freestylerullen just nu är nog 7 sons tycker jag. galet bra segling med bra variation och kul med lite annat än bara segling hela tiden, man får följa seglarna i filmen på olika sätt och dom berättar som sin surfing från olika vinklar men det hade kunnat göras mycket bättre. tyvär lite dyr, som vanligt med vindsurf-filmer.
-
klämde på den i dag. den verkar hur grym som helst.
ska se om jag inte kan ta den out for a spin nästa gång det blåser och den finns på stranden. -
är också lite kritisk till bara en 109a. med tanke på skillnaderna med den store och lille jokern i år. där jag tycker den lille är bäst. men det återstår ju att se, kan ju bli en lyckoträff. jag ska iofs ändå behålla min 103a.