Forumsvar skapade

Sida 177 av 269
  • styret

Medlem
    21 juli, 2004 vid 19:41 som svar på: Segelval?

jag håller nog med. men ska du ha några av dom där kombona skulle jag ta 5.3-4.7
    5.3 är ju den skönaste segelstorleken som finns.

• styret

Medlem
    21 juli, 2004 vid 19:39 som svar på: Vattentempraturen på Haga?

Svar till:

Jag tror inte ett skit på att vattnet är 17 grader på Haga då det i närheten av Åhus endast är 11 grader. Håll er till sanningen!

[/ QUOTE ]

så håll käfften! wink.gif
    jag fattar inte varöfr folk alltid tror att öwc ljuger. visst är vi ölänningar rent förjävliga på de flesta punkter men saningen om väder, vind och temperaturer håller vi heligare än harboe privatimport!

• styret

Medlem
    18 juli, 2004 vid 16:51 som svar på: Förstärka monofilm med plastfilm

segeltejp, monofilmstejp eller armerad genomskinlig gaffatejp. klar packtejp funkar med. typ coop , segelmakarn eller surfshopen.

• styret

Medlem
    18 juli, 2004 vid 16:49 som svar på: top 10 för ”gamlingar” 😉

vem är det på bilden?
    carbonkennta har ju ett par år på nacken.

• styret

Medlem
    16 juli, 2004 vid 20:48 som svar på: Fylleslag

idag gick Öl and Roots av stapeln i sandbergen, många surfare på plats moch itne en strupe torr

• styret

Medlem
    16 juli, 2004 vid 05:42 som svar på: Surf på öland?

som sagt. haga park. också känt som lilla växjö, hälften av localsen är där ifrån.

• styret

Medlem
    15 juli, 2004 vid 08:43 som svar på: Funderingar ang. windsurfing resp. kitesurfing?

jag skulle säja att det snarare krävs 6-7 sekundmeter för vindsurfing, freestyle.
    hade kring SM runt 25-30 dagar för året, nu har jag tappat räkningen totalt.

• styret

Medlem
    10 juli, 2004 vid 18:18 som svar på: Extreme sports *DELETED*

gött att starta en kaxig tråd och kqasta skit och sen bli lack om nån kastar tillbaka.

• styret

Medlem
    9 juli, 2004 vid 12:52 som svar på: Extreme sports *DELETED*

vafan snackar du om? är inte skateboard extremt? har du testat att droppa in i en 5meters vert med skateboard?

och jag fortsätter vidhålla, vad fan ska dom visa? det görs för lite kvalitativ surffilm för att dom ska kunna visa så mycket som vi kanske skulle vilja. hellre att dom visar nått nytt rätt sällan än samma gamla jävla rulle 5 gånger på en månad.

det är fett med gutt med skatefilm!

• styret

Medlem
    9 juli, 2004 vid 12:47 som svar på: Segla med barn.

min lillebror är 14 och typ 1240 väger väl runt 42. inte specielt ovanligt.

• styret

Medlem
    28 juni, 2004 vid 06:51 som svar på: Borde bli bra bris på Haga?

det stämmer. midsommar blåste det runt 4.7-4.2 på haga sydväst medans det var en 7-8 meter nere i Grönhögen. Så nu är brisarnas tid här om vi bara kan få lite sol, och den verkar ju komma.

• styret

Medlem
    27 juni, 2004 vid 18:48 som svar på: Nybörjarbräde hyres/lånas

jäpp klubben ahr tre nya fina nybörjarbrädor och snart riktigt bra nybörjarriggar med (vi har riggar just nu med såklart). nya våtdräkter kom häromdagen.
    men som sagt, man måste såklart vara medlem (det kostar 250 kronor/person eller 300 för ett familjemedlemsskap) och man får låna dom en timme i taget, men självklart får man låna om grejerna om dom inte är bokade när du kommer in.
    men det brukar vara en strykande åtgång av grejerna under högsässong.
    du kan nog ringa och boka grejer från centret om du vill vara säker på att få grejer, vilket du nästan säkert får iallafall. 070 52 333 47

ha det gött så ses vi på vattnet på haga.
    eller så har jag en gammal pråm mastfoten är lite keff, vi kanske kan modda den så man kan köra med en vanlig modern mastfot på. isåfall kan bruden ju köra med nån av dina riggar på den. du får låna den om ni blir medlemmar i klubben.

• styret

Medlem
    27 juni, 2004 vid 18:34 som svar på: Hjälp med riggning

jag har införskaffat ett block med krok till varje förlängare sen jag skaffade north (fina grejer det) och det blir så galet mycket lättare att dra och dessutom sparar man in mycket riggtid. bara trycka in skiten, haka i kroken och dra.
    när man har hållt på ett tag så går det störtlätt att dra med.
    dra så mycket du kan med händerna. ta den pinne du använder för att dra nerhalet (jag har en träpinne med två hål i som man trär tampen igenom, lätt som en plätt) och sätt den så att den låser sej (hur du nu gör det) bara ett par centimeter ner på tampen. sätt ena foten i botten på mastförlängaren med nästan helt böt knä och dra samtidigt som du drar med armarna (inte med ryggen). efter ett tag känns det helt naturligt och busenkelt.

• styret

Medlem
    24 juni, 2004 vid 09:48 som svar på: Korta VW T4 med förhöjt tak?

fan blir det verkligen så? ähhh fan jag går estet så jag får vara lite dum i huvet! så puckad så tt jags ka åka och jobba när det blåser 5.4 här hemma. ballen!

• styret

Medlem
    24 juni, 2004 vid 09:27 som svar på: Snyggaste bilden…

haha tobbe. komm ner hit och segla fyrhalv istället.

Sida 177 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA