Forumsvar skapade

Sida 181 av 269
  • styret

Medlem
    2 juni, 2004 vid 09:11 som svar på: 32.5cm förlängning

Svar till:

430 är den rekommenderade masten för DUKE 6.2

[/ QUOTE ]

det är båda två som rek. jag tror faktiskt det står imsc 24-25 på seglet, har intge kollat så noga.

http://www.north-sails.com/Products/detail.asp?iProductID=551

• styret

Medlem
    2 juni, 2004 vid 09:08 som svar på: öland/gotland eller västkusten ?????

ja huspriserna är inte så höga här på Öland, förhållandena du efterlyser finns här, har man kottar så är mörbylånga sveriges bästa grundskolekommun (2002 eller 2003 tror jag att det var iallafall).
    Jag vet inte hur pass stor arbetsmarknaden är faktiskt men jag känner nog inte nån som är arbetslös tror jag, kanske nån som har valt det själv.

Sen att det kan bli lite jobbigt här under högsässong och enligt vissa lite dött under vintern (men den är ju inte så lång) är väl några negtiva aspekter.

mycket surfare är det också, typ överallt.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 15:34 som svar på: seriöst….

jag har en sån svart. nån som är intreserad. kompispris killar… hehe

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:10 som svar på: Vilsen Göteborgare behöver hjälp

nicke och grabbarna är väl där även om det inte blåser.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:08 som svar på: Mastforlangare…

45-50 centimeter å det beror ju på hur lång luff seglet har.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 08:07 som svar på: 32.5cm förlängning

det beror vlä lite på. jag stoppade i min 430mast i mitt nya duke 6.2 och testade lite, tyckte det verkade sjysst.
    sen kom johan gelander som nog ligger cirka 20 kilo över mej som väger 70 och bröjade dra lite och känna på det, där märkte man att det kan behövas lite styvare mast. hela seglet var ett enda stort veck när han pumpade med det.
    så visst fan spelar styvhet in om man väger lite eller pumpar som ett as.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:53 som svar på: 32.5cm förlängning

det ska abra vara att rigga och köra vettu. men fårgan är ju hur det är med styvhet, vad som är rekomenterat och hur mycket du vill kompromissa.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:52 som svar på: Någon som ska till Abbekås aloha classics (STHML)

fan perfekt. slippa volvon en natt till. har inte invigt den än faktiskt.

Jag kan alla helger men hoppas verkligen på den här. surfa här hemma på freda och sen dra ner och filma lite fet vågsegling.

gå in på http://www.bodydrag.com så ligger den där nånstans.

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:48 som svar på: Robinson Mille vindsurfar ju!

herodude. No shit Sherlock.
    Det kan ju ha varit lite tanken, men jag vet inte. Olle ocjh jag känner att vi verkligen måste stå för vår maskulinitet.

Duke rockar. störtlätt, lätthanterligt och ett jävla drag frammåt. skicka ett mail så kan jag berätta mer eftersom det här forumet inte handlar om det. har bara seglat 5.4 än så länge men fick 6.2 häromdan och väntar på att få testa det med, tror det blir av på fredag.

maila par.lundgren@mail.kalmar.se eller ett PM så ska jag berätta mer. kasnke orkar lägga upp nått direkt på konfen när jag seglat 6.2

• styret

Medlem
    1 juni, 2004 vid 07:36 som svar på: Någon som ska till Abbekås aloha classics (STHML)

om du är själv så får vi in allt i bilen sen och sparar rätt mycket soppa härifrån.
    så kan vi slagga i den jäveln med.

jag är aldrig svår det vet du.
    Får du nån ersättning för att åka ner?

• styret

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:59 som svar på: ÖLAND

otur skulle jag vilja påsåtå om du kollar när vi var tvunga att ställa in en tävling pga brist på vind senast, det var elva år sen säjer dom som är gamla i gemet.
    fan vilken tur att vi inte fick ola i husvagnen då om han snarkar så överjävligt.

• styret

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:08 som svar på: ÖLAND

jaså inte ens när det bara är molnvind.
    det måste vara det enda stället i världen isåfall… wink.gif

• styret

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:07 som svar på: Någon som ska till Abbekås aloha classics (STHML)

tobbe. vi kan ju ta mitt skrälle härifrån, lika välpackat som vanligt.

• styret

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:05 som svar på: Robinson Mille vindsurfar ju!

tabi, olle och jag satt i eriks eller culins t4 (vems är den egentligen) och planerade att klubba ner honom med en förlängare och en g10 fena så kunde vi bli kända. Tabi var helt på att knycka emma i samma veva.

det var när olle och jag ahde gett upp att segla toköverriggade med 5.3 och jag ahde lyckats pricka en finfin sten med nya fenan och brädan.

2936ovestyret-med.jpg
    det är nåt speciellt med manlig kärlek

• styret

Medlem
    31 maj, 2004 vid 20:01 som svar på: ÖLAND

skönt att uvärdera ett ställe efter en gång wink.gif

possitivt.
    *vindsäkert (även om året inte vart det bästa, kolla föregående år på statistik på owc.nu förra året 22 planingsdagar bara i maj)
    *aktiv och engagerad klubb
    *finns spots för alla riktningar inom förhållandevis korta avstånd.
    *möjlighet till många olika sorters segling (plattvatten, chopp, feta våger, lite mindre våger)
    *surf året runt
    *nära kontakt med ölleverantör, ingen dyr bolagsöl här inte.
    *billiga kåkar.
    *Kalmar är en av sveriges krogtätaste städer.
    *oftast behagligt klimat.
    *Ett jävla ös om sommrarna.

negativt.
    *inte lika mycket drag om vintern.
    kan nog inte komma på mycket mer negativt, men nått mer är det säkert.

Sida 181 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA