styret
Forumsvar skapade
-
jag vet inte hur det förhåller sej på just klagshamn men man kan inte alltid åberopa allemansrätten.
den gäller inte på badstrand och idrottsanläggning. så kolla upp vad som står i deras arende innan ni går till attackMissförstå mej nu rätt, jag tycker det är skitgutt om kitare och windsurfare kan köra ihop (även fast jag själv tycker det är jävligt läskigt att surfa bland kitare, jag ville bara påminna er om att man inte kan åberopa allemansrätten hur som helst.
-
föresten är jag ju absolut ingen mastexpert, inte ens i närheten men det var bara mitt tänk så det kan var ahelt jävla fel.
-
okej. låter ju jobbit.
till ett såpass bra skulle jag köpa nån hyffsat ny mast. inte nån speciell mast men kasnke mer anpassad till dagens segel. -
om man slopar csn så blir vi alltså av med möjligheten till studielån och hur ska då killen med två arbetslösa föräldrar som bor i soc-lägenhet kunna studera det han vill.
Ta ett vanligt lån, med vilken säkerhet då?sen att man ska betala när man är färdigutbildad och jobbar (inom eller utom landet, i vilken bransch det än må vara) har jag väl redan klargort att jag verkligen tycker man ska göra.
slopa csn och hela den standarden vi har idag kommer sjunka ner till amerikansk standard, vilken inte är så jävla bra som folk verkar tro. trailerparks, hög arbetslöshet, enorma klassklyftor och mycket annat är bara ett par exempel.
-
ja det ser ju mycket bättre ut.
är det släpp i toppen nu också eller? -
det står inget om luff (mast+ förlägning)?
vad är det för segel? är det fanatic freewing? det borde gå att snoka fram rekomendationer på nätet.
modell, årsmodell och storlek så ska vi nog kunna ta reda på det.annars testa ha det ända ner i toppen som du har nu och sen köra typ 10 cm på förlängaren. och dra ända ner. det är tungt men seglet ska bli slappt ungefär till tredje lattan (lite över kanske) uppifrån. räcker inte det så ta till ännu mer.
-
rigga enligt instruktionerna som borde finnas tryckta på seglet, det ger oftast en bra grund sen trixar du lite efter det, beror lite på vad man ahr för mast och sådär.
alla min segel behöver alltid dras lite mer i nerhalet än rekomendationer (jag tror det beror lite på att jag inte har så högprocentiga master) iofs har jag ignet simmer men det verkar som samma grej gäller där när man ahr sett polare rigga.
-
det finns ett givet imsc-tal på masterna som bör stämma någorlunda (oftast).
vad är det för segel och mast? -
hur mycket har du dragit nerhalet. det kasnke bara är vinkeln men det ser inte ut det har släppt där uppe.
som jag ahr förstått det ska man bara spänna lattorna tills vecken på själva lattkanalerna är borta.
-
det är tur att du är anonym så du inte behöver stå för vad du säjer.
jämför den svenska och den amerikanska företagskulturen, medelstandard ja vad du vill. Om jag jämför dom här grejerna så ser jag sverige som riktigt bra.är det inte rätt att vem som helst ska ha rätt att gå den utbildning man vill. Den amerikanska drömmen som det snackas om handlar om att vem som helst kan bli vad som helst. Men hur fan ska det gå till med det systemet du snackar om!
köper du allt skitsnack om hur bra USA är eller?
Och sverige har nog itne det slappaste systemet i världen. en nära vän till mej kom hem från ett halvår på irland i förra veckan. hon var där som turist och extraknäckte lite kring julrushen och sånt. efter ett tag blev hon helt arbetslös. efter en månad betalade dom ut bidrag till henne (ca 3000 i månaden) och betalade hennes hotellrum i två månader.
-
tyvär ser ju inte helgen så jävla lovande ut.
men som kenneth sa, såhär års kan ju brisen slå ut vilken riktning som helst. -
egentligen tänkte jag inte sätta några mål för andra men efter en del fyllesnack och adrenalinfyllt peppsnack med göteborgarn efter gårdagens feeeta surf på haga så har jag väl iallafall sagt vulkan. Skulle vilja säja frammåt med men jag låter bli det, det får komma som en glad överraskning.
annars är jag ordentligt peppad på att lära mej segla vågor, även fast det garanterat tar mer än en sässong. inga feta grejer men skaffa lite koll i vågorna.
störst vikt ligger faktiskt vid att göra en bra surfrulle som ska vara färdig kring nästa års premiär. Det målet känns mer realistiskt.