styret
Forumsvar skapade
-
går det att strandstarta, spring och pumpa samtidigt ett par steg och hoppa upp på brädan, landa mitt på bräda och gärna med framfoten ganska så rakt bakom mastfoten, men akta fosingarna, så planar man med en gång se bara hoppa bak och i stropparna och kroka i.
annars, vattenstarta, kroka i, skota ut rätt mycket och dra masten lite mot dej, typ till halvböjd arm, få tag på nån liten våg (ett chopp räcker) all vikt på frambenet som står precis framför eller i främre stroppen, styr brädan ner för vågen med bakfoten som står mellan stropparna och nu glider du ner för vågen upp i planing med vinden ganska så mycket bakifrån/på halvvind, pumpa ett par tag och stoppa i bakfoten.
jag väger fem kilo mindre än dej med alla skit på och har lika stor freestylebräda. funkar kanon tycker jag.
-
kolla vindinfon och packa flyttbilen!
-
många formulaseglare kör väl med sånt?
-
hehe kola webkameran. solen är uppe och brisen på ingång. den kommer nog mellan ett och tre nån gång så man hinner göra ltie nytta innan.
-
det var fyra timmar fullt ös medvetslös. hade kunnat bli minst två till om orken hade funnits. gick i vid 1 ungefär och kom upp sista gången strax efter 5.
ni glömmer ju bort att det är öland vi snackar om, och stenhårda ölandslocals
-
körde 5.4 med full patte i fyra timmar på haga park. varmt och skönt och mycket folk på vattnet. årets bästa dag här hemma.
-
mjo sydväst är ju det bästa. för mycket väst är inte bra det heller. men ja. lite lite ost gör väl inget men sydost verkar inte lovande om jag minns rätt (vilket jag säkert inte gör).
4 timmar på vattnet med 5.4 största delen av dagen. inte fel inte, och så har man påsklov. Kan det bli bättre?
morgondagen och fredag verkar lovande.
man kommer ju däcka efter två öl på fredakväll. -
nä men något ska man ju kunna få ner den iallafall. har min nere i 0,9 milen vilket väl får ses som godkänt för en 4 växlad 245a. centrallås och grejer, ja det är bara att grattulera, vad hamnade prislappen på?
var det mycket rost och sådär? -
som fan.
-90 då är den tillåmed 5växlad eller?
själv kör man ju runt med 4 växlar, ecodrivingen blir lite småjobbig. -
jag vill inte uttala mej om vädret (jag fuckar ju ändå alltid upp det) men kommer ni så har jag videokameran laddad.
-
riktigt jävla fet skånska är ju det skönaste som finns.
hänga runt i landskrona och lyssna på folk som snackar är ju hur jävla gutt som helst, fet sydskånska när den är som bäst.
nu när jag tänker på det så får det nog bli en tripp neråt landet till sensommarn/förhösten. -
grattis som fan till 245:an.
det är en bil för riktiga karlakarlar…
-
men man får påsklov…
har du photoshop så är det jävligt smidigt att spara för webben så man kan välja hur mycket bilden ska kompriemras och man ser resultatet innan man bestämmer sej. som nån sa så kan man ju ändra upplösning. ingen idé att lägga upp bilder med högre upplösning än 72 dpi eftersom webben inte visar mer även om bilden är mer högupplöst.
jag brukar aldrig låta mina bilder till nätet vara större än 1000×600 pixlar eftersom det bara blir jobbigt att kolla på större. -
jag vet ifan. jag kollar bara SMHI och kör efter det. som det ser ut nu så ser det ju ut som att det kommer komma svag vind från sydost till helgen så jag vet inte. har ingen koll på hur det blir med brisen då.
ingen bra grundvind iallafall. men smhi lär väl ändra sina jävla prognoser tolv gånger tills dess. -
fint som fan är dom rätta orden. skärtorsdagen bjöd på överriggad 5.4 så man kunde få fyra dar riktig bra surf om man ville.