styret
Forumsvar skapade
-
vi har inte disskuterat utformningen än, vi tänkte göra det tillsammans med alla som vill vara med så att alla är delaktiga.
Men som jag känner så är det väl främst freestyle/wave deltävlingarna som är intressanta. För att jag tror att intresset skulle bli större kring freestylecuppen om det skulle publiceras på nått sätt.Men som sagt. det är vi tillsammans som utformar idén. (fan vad hippie det lät)
-
Tjena Robban!
ptjaa… vi behöver kameramän. Hemskt gärna med egen kamera, men jag kommer nog dra med mej tre kameror varje gång så man kan ju alltid bytas av. ska du åka runt till tävlingarna i år? Du ska väl börja tävla själv i år?ha det gött.
-
äre ingen som är pepp?
jag tänkte mej nått i stil med den där lilla filmsnutten som hade premiär i natt. nått om nån konung eller vad det var.
eller inte. men kom igen nu! -
surf-unique är väl en underaffär till uniquestore om jag har fattat det rätt. hur som helt så om det är surf-unique du söker så finns deras hemsida på adressen http://www.vindsurfing.se
-
nja som tur var så var det i slutet av maj så man kunde svida om utomhus.
skönt att man snart även har egen bil lite mer anpassad för surfet.
-
hehe. det har ju inte kommit ännu.
-
som tur var åkte vi bara mellan Mörbylånga och Haga Park, 8 kilometer.
jorå det kan nog bli en vända om vädret håller i sej. klarar jag uppkörningen såp kommer kortet som julklapp kan man säja.uppskrivning och allt är klart.
-
här ser vi vikten av att packa rätt. denna nissan 200 rymde denna dag två brädor, 6-7 segel 3 master två bommar, all övrigt junk man behöver, fikakorg samt två svettiga tonåringar. Jag låg i framsätet under brädorna och höll uppsikt åt vänster med en liten fickspegel. jag som tycker bilen brukar vara trång i vanliga fall fick känna på hur trång den kan bli.

-
63kilo. jag väger mellan 68 och 70 alltså inte speciellt mycket mer än dej och jag kör med 7.0 som störst och har i sommar haft 5.0 som minst (utbytt nu mot ett duke 5.4 2004 jippie) och det har inte vart några som helst problem. du kommer vänja dej, dra lite mer nedhal och platta det lite extra. hur pass tidigt kan du gå ut med ditt 5.0?
jag tror du kommer utvecklas mycket mer om du köper ett 6.0 eftersom du får betydligt mycket fler timmar på vattnet. -
jag håller med borje.
blåser det 6.0 så är det nog ett gäng ute. det är ju inte nått jättesegel. jag skulle satsa på 6.0 -
beror ju helt på vad du vill ha ut av din segling.
det låter ju som ett vågkit du har. ska du fortsätta med det är det väll under 5.0 som gäller.
vill du kunna leka utan stormstyrkor så är väl helt klart ett 6.0 att rekomendera, minst. -
nä fan virre den där var äcklig.
-
jag köpte en tunn lina utan överdrag på watski i kalmar och den är helt underbar. har inte sett något slitage på den när jag ahr granskat den och den är lätt att dra.
-
Svar till:
lite väl nördigt, de flesta märken borde väl duga.
Proffsen klara sig ju bra på olika märken.[/ QUOTE ]
Alla jag känner som seglar ”pro” och alla man ser kör samma märke över sina linjer.
att hålla sej till ett märke gör att man lär sej hur det märkets segel ska riggas eftersom alla märken skiljer sej i den frågan. -
det var en bra fråga… kör vi pal eller ntsc? det borde man ju veta. har vetat men glömt.
har för mej att det ska gå att köra både och på nyare videoaparater iallafall.
men jag kan ha fel.