Forumsvar skapade

Sida 163 av 163
  • surfslusken

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:01 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Hmm… Witchcraft, gubben Bauka som shejpar dom har ju onekligen lite ..hmm.. egna ideer om hur en bräda ska se ut, 3 fenor, anknäbbs nos och flextail om han själv får bestämma. Dom funkar bra på norra Fuerte men skulle inte vilja stå på en sån i svenska vatten.

• surfslusken

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:29 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Hörru Rambo!
    Vet du hur du löser ditt brädproblem. Dra iväg ett mejl till gubbarna på Proof på Gran Canaria och beskriv vad du är ute efter + lite info om dej och din seglings stajl. Inom kort kommer du få ett svar från Örjan Jensen där han beskriver brädan du bör ha och leveranstid.(typ 1 vecka) Så är det bara för dig att bestämma färgen och pyttsa in 1695 ävrå på deras konto så kommer den hem till dej me DHL.

Kanske inte det billigaste allternativet, men förmodligen det bästa!

• surfslusken

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:30 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Stor hardcore vågis är vad som gäller Rambo. Duger till fristil för en kille med din matchvikt, men framför allt så kan du rippa när det bjuds på vågor.

Och är det inte egentligen så att allt annat än vågsegling är bara ett tidsfördriv i väntan på vågor?

• surfslusken

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:19 som svar på: Fuerteventura

Ska du till Fuerte under jan-mars kan du lämna seglena hemma. Ta dock med vågsuring brädan, mkt (och stora) vågor men dåligt med vind den tiden på året.

• surfslusken

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 20:04 som svar på: Fina stroppar liggande

Har ett set (3st) oanvända ”mistarlanatomic” som jag skruvade av min bräda innan första seglingen. Just för att jag bytte till Dakine. Dom ligger i Varberg och är mkt billiga.

• surfslusken

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:55 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Är Det nåt jag lärt mig om surf utrustning under dom XXår man hållit på, så är det att men ska akta sig för alla hybrider. I början på 90-talet åkte man på ett par ”wave/slalom” segel. Det visade sig att dom var oandvänbara till både våg o slalom segling. Och som en xtra bonus höll man på att mista fingrarna när man meckade med dom ”avtagbara” cambersena.

Har testat ett gäng W/F brädor 01-05 och inte tyckt att nån varit bra för vågridning. Iof så är det just hur dom funkar i vågor jag prioriterar, dvs kör knappt freestyle. Men killarna i shoppen har tjatat om att ”årets funkar skiiit bra i vågor” så jag har testat. Och det slutar alltid med att jag kör på största vågbrädan istället för en W/F.

Min slutsats: Vill du att brädan verkligen ska funka när du rider vågor så passa dig för hybrider.

• surfslusken

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:59 som svar på: Vem är bäst?

Han tysken me diskhandskarna bor ju i Stockholm, han ska visst va riktigt hal. Typ rider down the line utan att stå i stropparna mm. Finns på bild. Webbplats

• surfslusken

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 08:08 som svar på: Surfhandskar för frökenfingrar?

Nån som sett han tysken me handskarna? Ryktet går att han va på Torö här om dan.

• surfslusken

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:43 som svar på: Bilder från Rullsand.

Holy Shit! Är bilderna manipularade? Vore det inte för regnet o den sverige grå himlen hade jag inte gått på de. Hur e vinkeln?

• surfslusken

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:22 som svar på: Surfhandskar för frökenfingrar?

Han tysken körde med gula diskhandskar på Fuerte 01 (se bild) men har bytt till nå andra. Så antagligen har han hittat nåt som funkar bättre. Webbplats

• surfslusken

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 12:29 som svar på: Surfhandskar för frökenfingrar?

Det bor en tysk datakonsult i Stockholm, i Hägersten närmare bestämt har jag för mig. Han seglar visst med handskar årte runt. Vare sig han befinner sig på Torö, Varberg eller Fuerteventura. Hör efter om du kan få tips av honom. Du känner igen honom lätt, men det ryktas att han har vuxit ur tyskblöjan och skaffat midje sele. Men handskarana sitter på än.
    http://www.frippe.com/gallery/view_photo.php?set_albumName=album103&id=Fuerte26

• surfslusken

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 16:19 som svar på: På onsdag gäller det på Torö

Hola Andy!
    Har du inte nyktrat till så du kan köra till Stockholm idag och segla Torökipa imorrn? Din borsa mfl hetsar ju om att det ska gå av på riktigt. Kul att syrran ska gifta sig. E de me ”Stenis”? Du får hälsa om krama. Ser fram i mot Klittan trippen./ILA

• surfslusken

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 13:25 som svar på: På onsdag gäller det på Torö

Japp, visst är det jag som var på Fuerte. Tack för wirren, den kom till användning. Nu har jag omlokaliserat till Varberg bra surf här med, men de är dåligt med flaskor i bagen när man kommer ur vattnet här;)

ILA

• surfslusken

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:22 som svar på: Film

Filmades en hel del av ”Frippe pruductions” med crew i Apelbay i helgen. Mycket material som ska klippas och redigeras sen ska ju musik på oxå. Rykten går att Frippe har en hel del att stå i just nu, men filmen kommer. Hav tålamod gott folk.

Sida 163 av 163
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums surfslusken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.