svenne
Forumsvar skapade
-
hellgren;432541 wrote:Sen kan man ju inte hoppa hur högt som helst med det här, om det var så pass mycket tryck i seglet att det lyfte dig helt utan hjälp så skulle du ju typ aldrig komma ner igen. Verkar lite dumt..
Fråga kite-tomtarna…
-
Jag skulle utan tvekan köpa en Drops Naked. Jag kör Drops och är skitnöjd, dessutom är de välbyggda och lätta.
-
Jag röstar som vanligt på att använda sökfunktionen, eller att bläddra genom surfbussen-forumet… 😉
-
Ja, det finns alltid någon i Typ2-klubben som tar sig an en buss. Hellre det än att den går till skrot!
-
Äsch, den där behöver bara lite kärlek sen är den på G igen.
Jag håller på och bygger om min egen rätt rejält nu. Subaru-motor med Flexfuel, Ventilerade skivor fram och skivor bak, hydraulisk sänkning och helt ny inredning.
http://vw.primenta.se -
svenne
Medlem1 december, 2007 vid 20:37 som svar på: Vem har bokat Kurs i Margarita med Guy i Februari?Fan Gifvars, din lilla luring! Kul att du drar på Cribb-kurs, skojaru jag vill hänga på…
-
Om jag inte kör gammal AC/DC och Megadeth så blir det oftast http://www.di.fm, house streamen.
Blandad smak? Mjaa… 😉 -
styret;431447 wrote:vart hittar man cssfilerna då?
jag tankade ner allt som ligger där på sidan. rcker inte det?Mitt på sidan, under ”Download”, http://www.huddletogether.com/projects/lightbox/lightbox.css, lägg den i din rotkatalog och smaska in en stylesheet-metalänk i head-taggen för din hemsida;
-
Ja, borde vara på östra delen.
http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&func=view&Itemid=95&catid=2&id=20944 -
Jag håller med Ola. Lightbox, och mootools också för den delen, är din honung i cybergröten!
-
Köp kraftig nylontråd (”björntråd”), ett par rejäla nålar och använd en näbbtång att pressa genom tråden med. Jag hade sönder en söm av misstag på ett segel och lade en extra tråd i samma hål som redan fanns, jag körde med dubbel tråd och spände ganska hårt. Håller än och den sömmen lär överleva resten av seglet.
-
Tyvärr Fluff, men jag vet i fan om det där brevet hjälper så mycket. Jag vet mycket väl (tyvärr) hur det fungerar på en myndighet när liknande mejl ramlar in. De blir helt enkelt inte tagna på allvar och prioriteras ganska lågt, även om det är en seriös fråga.
Om du nu ska skriva, använd en mer diplomatisk ton och be för tusan någon att korr-läsa innan du skickar. -
Jag är själv helt såld på Google Calendar. Jag och några andra ser varandras kalendrar. Dessutom synkar jag mobilen med den.
-
Jag skrev by, inte stad… 😉 Men ja, det är Agonda som är den lugna byn (det är definitivt inte städer vi pratar om). Nu är det inte ett jävla-håll-igång-drag i Palolem heller, det är ganska soft stämning men väldigt mycket folk, musik och kommers. Om det är okej med mycket folk runtom och att du inte stör dig på liv, då är det ett bra ställe. Men om du vill ha det riktigt lugnt och få mer Indien-känsla och kunna sova ostört så är inte Palolem bra. Däremot om du till exempel väljer att ”bosätta” dig i Patnem så tar det inte mer än 30 minuter att gå till Palolem.
Patnem har säkert ökat i storlek sen jag var där för några år sen, bland annat byggde byborna flera nya restauranger och små affärer längs den lilla gatan som går ner till stranden. Han som driver Tantra café har boende nere vid stranden till bra pris, grabbarna som jobbar där är dessutom lite surfer-wannabes. Om du vill bo riktigt bra där så fråga dig fram till ”skräddaren och hans familj”. Han bor längs huvudvägen (nej, den är inte stor…) mot Chaudi. Han har bra lägenheter på övervåningen som kostar några korvören mer än strandhyddorna och då bor ni kanonbra med egen toalett och dusch. Sen är det rätt skönt att ta halvtimmespromenaden upp till Chaudi och käka där ibland. Indisk frukost är riktiga skrovmål, och även om det inte kostar mycket att äta på stranden så är det ännu billigare där. Om någon frågar om du är ryss så kontra snabbt med ett leende och säg att du är från Sverige. En bit söderut ligger ett All-incl-hotell för nyrika ryssar och de svinar som f*n.
Väljer ni att bo i Agonda är ni mer isolerade, men att ta en rikshaw är skitbilligt så det går att ta sig fram och tillbaka ganska enkelt.
All mat är bra i Goa överlag, du kan lugnt sätta dig på ett strandhak och äta dig mätt på fisk och skaldjur till exempel. Köp en hummer! De är 2-3 ggr större än de svenska! All mat som serveras är vällagad och är magiskt bra. Om du blir taskig i kistan beror det förmodligen inte på maten utan övrig hygien. Vad du definitivt ska kontrollera varje gång du köper vatten är att korken är förseglad! När flaskan är tom, stampa sönder den! Det är vanligt att försäljarna plockar upp gamla flaskor och fyller på dem med eget vatten…
Hyr gärna en moppe och åk runt, men ta det lugnt för de kör som satan. Trippelomkörning med ett antal bussar inblandade kan ske bakom nästa krök.
Om ni vill shoppa, ta bussen till Madgaon, Det tar typ en timme från Chaudi och är en upplevelse i sig. Där kan ni handla allt från skor till superfärska kryddor i enkilospåsar. Glasögon och linser är väldigt billigt.Vad ni definitivt ska ta med er är:
Täcke! Det blir ganska kallt på nätterna.
Insektsnät. Det finns mycket kryp och de ska inte in i sängen…
Myggstift. Malaria-risken är låg i Goa, men deras myggor är elaka ändå.
Tålamod. Ni är på semester, låt saker ta sin tid (speciellt på flygplatsen).
Apotekets alkoholrengöring! Ett måste så fort ni ska äta eller har varit på toa. Ta med en flaska var, minst.Nej, nu får ni ta er dit och uppleva lite själva. 😉
PS. Flygplatsen stänger på nätterna, det är ingen idé att åka dit i förväg. Vi sov på trottoaren utanför, tillsammans med hundarna och de elaka myggorna.
Vakten med K-pisten gav oss i alla fall en tidning att läsa…