svenne
Forumsvar skapade
-
Gurra! *klappklappklapp*
Gurra! *klappklappklapp* -
kinetic;354007 wrote:Svenne: Jag tror inte det spelar nån roll i detta fall hur jumprarna sitter då datorn han har en IDE-disk samt en SATA! Men helt klart så funkar inte CS ibland men då har man ju 2 diskar på samma IDE-slinga…Pinnarna som finns på en SATA disk brukar oftast ”endast” kunna enable:a ”Spread Spectrum Clocking” samt låsa till ”Sata150″Mb/s”, men detta kan nog variera mellan de olika disktillverkarna….
Jag tror inte att det är konflikt mellan diskarna, det kan lika gärna vara en DVD-spelare och IDE-disken som är problemet. Funkar inte CS blir det strul ändå, och strular det optimeras inte I/O-parametrarna.
-
Har du några interrupt-konflikter? Sitter ”jumprarna” på diskarna rätt?
Ibland fungerar inte Cable-Select bra, så prova att konfigurera hårdvaran manuellt, dvs vad som är Master och Slave på kablarna.
Det finns ett optimeringsverktg i MS för diskarna, men kommer aldrig ihåg vad det heter, som du kan köra för att läsa och sätta I/O-inställningar med. Det kan vara värt att kolla så att inte disken är konfad för 16-bitars OS och har dålig block-värden. Det kan också vara en bieffekt av att Cable-Select inte fungerar. -
Ängsholmen utanför Torshälla är ett riktigt jävla blåshål. Prova där.
-
Anteman;353227 wrote:Är inte alls sur eller grinig, men på ett svenskt forum skall man väl ändå skriva på svenska, så att alla som reggar sig här kan förstå!!!! Vill ni skriva på tyska så dra till ett tyskt forum. Och Adde att du inte har fler hästar i stallet e riktigt tråkigt och förvånande.
Andreas (börjar bli grinig)
Just den här tyskan lär inte många tyskar förstå i alla fall.
Jag har ett jättebra tips, läs inte tråden om du inte gillar den. -
Anteman, nicht bin ein so surgubbe.
-
Med tanke på hur mogna åsikter jag har fått när någon har gett minus, så lägger jag inget värde alls i poängsättningen. Hur många bryr sig om Aloha, egentligen?
-
NLC;352661 wrote:Jag saknar möjligheten att kunna lägga trådar/ämnen man gillar särskilt mycket i en egen favoritlista (typ MyWatchList på Köp&Sälj). Eller finns det redan en feature som jag inte hittar ?
Hade varit supernajs när man letar runt bland gamla trådar efter ”den där grymma bilden, du vet på han som …” eller när man i största allmänhet hittar något riktigt läsvärt.
Har inte så mycket med uppgraderingen att göra, men jag ids inte starta en ny tråd.
Om du har skrivit en tråd är du automatiskt ”prenumerant” av den, men är det en annan tråd du vill komma ihåg kan du klicka på länken Ämnesverktyg->Prenumerera.
Du hittar alla dina prenumerationer under Snabblänkar->Prenumerationer. -
Du kan beställa från till exempel Epotex. De är riktigt bra att ha å göra med.
http://www.epotex.se -
Svenne;352399 wrote:Det blir bra som faen, det tar några dar att vänja sig bara. 🙂
Jag blir inte klok på vad multiciteringsknappen är till för. Nån som kan förklara?Steffo;352439 wrote:Klicka på den röda plus knappen på de inlägg du vill citera, klicka sedan på citat på det sista inlägget du vill citera.Den var najs! 🙂 🙂
-
Jag gillar Olas våg, men de skulle kunna vara liiite mindre.
Ett tips om ni ändrar ikoner, gör om de till svartvita en gång och kolla om de se olika ut i gråton. Inte alla kan se färg… 🙂 -
Skarpa bilder är inte alltid bäst. Kool bild! 🙂
-
Det blir bra som faen, det tar några dar att vänja sig bara. 🙂
Jag blir inte klok på vad multiciteringsknappen är till för. Nån som kan förklara?