svenne
Forumsvar skapade
-
Du ställer egentligen hundra frågor i en.
Din riggningen är omöjlig att säga något om, möjligt något mindre omöjlig med några bilder. Det bästa är helt enkelt att du tar dina grejer till en spot där det finns andra seglare och frågar. ALLA har varit i samma sits, så våga fråga.Sen säger du inte var du seglade, hur mycket blåste det? Det var kanske helt enkelt så att din rigg var för stor (brädan också, med tanke på hur det blåste igår…). Optimal rigg beror ju helt på förhållandena. Det hade kanske gått mycket bättre med mer nedhal, men då är vi tillbaka till riggfrågan.
Om du tidigare har seglat större bräda, kanske haft en med mer konvex översida, bredare stjärt etcetra så gör små saker stor skillnad. Jag kör ganska avslappnad ”fot-stance” på min Fanatic, gör jag det på RRD:n som är väldigt tåstyrd så är jag tveklöst på väg in i en helitac.
Några små saker kan göra stor skillnad.
-
Jo, det där bör fixas seriöst. Vill du inte göra det själv och om ingen av Fiskebäck-localsen har nåt förslag kan du kolla med Ulf, CLS, i Varberg.
-
svenne
Medlem8 oktober, 2006 vid 09:58 som svar på: Gelcoat/mindre spricka i nosen-anledning att vi orolig?Det där ser definitivt ut som att det skulle finnas genomgående sprickor. Slipa ner gelcoaten och besikta laminatet, det tar inte så lång tid.
-
Fast ni har ju missat en liiiiten detalj bara. Just den här här bussen är ju så toppmodern en buss bara kan bli. Läs texten…
-
Jag kan nästan garantera vind. Jag ska fortfarande på bröllop.
-
Varför? Både styrofoamblock och frigolit är billigare. Epoxi är inte så himla mycket dyrare än en bra polyster heller, men om du verkligen vill gå the lösningsmedel-way kan du testa med vattenbaserad lack.
Eller varför inte köpa en liten sats epoxi och använda som sealer?
Jag tror dock att du vinner på att köra epoxi hela vägen. -
Men va f*n! Vem skulle man betala till?..
Jag skickar med glädje en tjuga, ja till och med två, för kvällen var riktigt bra. Sydafrika-filmen rockade röv, och Fanatic-rullen var nästan för bra!Grattis till Flakan! 😉
-
Jag vet varför. Jag ska på bröllop.
-
-
Då fastnar ögonlocken bakom. Det gör lite ont, fast det går.
-
Adloon wrote:JAG VAR DÄR TORS-SÖN! Det är Ricardo. jag såg det live
Det var säkert tråkigt, kallt och jättemycket tjocka turister. 😉
-
Jag kan vara moddis.
-
JPS wrote:Fortfarande inget svar på detta?
Är det förresten någon Stockholmare som vet var det kan tänkas finnas något stort och hyfsat platt fält där det blåser mycket så att man slipper vänta på att isarna bär?
Du har ju hela jävla Gärdet. 😉