Forumsvar skapade

Sida 253 av 278
  • svenne

Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:16 som svar på: Surfa med barn
    JohanC wrote:
    canoya wrote:
    Om man låter dem ligga på mage längst fram när man seglar ut ur den snurriga viken så kan de krypa bak och ställa sig upp och hålla sig i upphalslinan och luta sig mot mina ben när man kör sedan.

Å så ett kastfall på det sen……

Ouch

JohanC

Ja, då kan han stolt berätta på dagis att det krossade bäckenet/den punkterade lungan/benbrottet är en surfskada.
    DET är hardcore! 😉

• svenne

Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:13 som svar på: Nytt RHCP album
    KurtKomet wrote:
    Pearl Jam har också släppt nytt i dagarna. Någon som lystnat/rekommenderar?

Det behöver man inte. Pearl är alltid bra. 😉

Svenne A.K.A. han med 26 Pearl Jam-plattor…

• svenne

Medlem
    5 maj, 2006 vid 14:49 som svar på: Söndag i Stockholm

Sjöbris är sällsynt, för mycket skärgård.
    Men Näsby park fungerar på NO, dessutom väldigt trevligt ställe att rigga på.

• svenne

Medlem
    5 maj, 2006 vid 14:10 som svar på: El Duderino – Drogden lever!
    Basse wrote:
    Ja… m/s hade inte skadat…. eller missade jag att man kunde ställa in den. Annars riktigt bra!

Ja, det gjorde du. 🙂
    Tryck på ”Wind”. Var får du räkna ut själv. 😉

• svenne

Medlem
    4 maj, 2006 vid 18:21 som svar på: Fanatic Allwave

Jag skulle verkligen vilja se bottenshapen på brädan. Kul att de vågar med flera profiler på samma bräda samtidigt.
    Plan, konkav och V. Det är ju tre i en – ett Kinderegg!

Tack för vinden på midsommar Masse! 😉

• svenne

Medlem
    2 maj, 2006 vid 15:21 som svar på: dummyfråga kanske, dodgevan däcktryck?

Dodge Van, har du inte C-däck? I alla fall så står min-max däckstryck på däcket. Tror att du landar på mer än tre kilo, säkert runt 4.

• svenne

Medlem
    1 maj, 2006 vid 17:15 som svar på: T4 -92 vit färgkod??

Om jag inte kommer ihåg helt fel står det på en bricka i motorrummet. Kolla där.

• svenne

Medlem
    1 maj, 2006 vid 08:59 som svar på: Polen i sommar…

Du får åka till Tyskland och sen sticka till staden-med-namnet-som-inte-går-att-uttala, Szczecin, för att komma över till Polen. Det går inte att åka längs kusten trots att det ser ut så, den gränsövergången har bara gångpassage. Var beredd på trippelomkörningar i 130 på 50-sträckor.

Eller så åker du till Karlskrona och tar Stena Line-färjan till Gdynia. 😉

• svenne

Medlem
    28 april, 2006 vid 09:47 som svar på: Lättlastbil lr husbilsreggad?

Fordonet är antingen registrerat som bil eller lastbil, men om du har inredning i bilen så att det verkligen inte går att miste på att du tänker sova i den så kan du få en trevlig liten extranotering, ”bostadsinredning”.
    Skattemässigt är det samma, men du kan trolla bort skiljeväggen och lite annat gojs.

Du kan läsa mer på http://www.typ2-klubben.com/camping/regler.asp men det bästa är att ringa till bilprovningen för att få de senaste reglerna.

Är din buss lastbilsreggad, blir det inte billigare att spendera 1000 baloobas på en omreggning.

• svenne

Medlem
    27 april, 2006 vid 21:17 som svar på: Var seglar vi på söndag och måndag?
  • svenne

Medlem
    27 april, 2006 vid 20:37 som svar på: Var seglar vi på söndag och måndag?

Nu formula-surfar jag iofs inte, men…
    Görveln, är det bra på ost? Då är det väl bättre att åka till Näsby Park?
    Näsby eller Mjölkudden tror jag på.

• svenne

Medlem
    26 april, 2006 vid 19:52 som svar på: Caravelle T4

247 ramlar in i en-med-skiljevägg också, den behöver inte vara mycket på snedden för att komma in.

• svenne

Medlem
    26 april, 2006 vid 09:49 som svar på: Island Island Island

Photoshop eller inte (So what, mna har manipulerat bilder sen hedenhös…), riktigt sköna bilder!

• svenne

Medlem
    25 april, 2006 vid 19:51 som svar på: Caravelle T4

Carawelle eller Transporter?
    Transportern är kortast då den har skiljevägg, och då blir det 240-245 centimeter.

• svenne

Medlem
    24 april, 2006 vid 19:50 som svar på: Vindsurfing.se mast?

Jag har en 430 och den har jag misshandlat, många kastfall i världsklass och konstiga försök till… …till… …tja, jag skulle inte kalla det freestyle, men ändå.
    Hursom, har hållit hittills och den funkar bra med mina Simmer-segel.

Sida 253 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA