Forumsvar skapade

Sida 122 av 132
  • swe-496

Medlem
    12 juni, 2005 vid 03:27 som svar på: Mellansvenska cupen Tyresö till helgen

Kommer säkert inte vara ett dugg kladdigt och blött i Dyvik imorgon då det har spöregnat hela natten….

• swe-496

Medlem
    12 juni, 2005 vid 03:25 som svar på: Mellansvenska cupen Tyresö till helgen

Jättekul att kånka grejor igen………NOT.
    Först flyttat från Lördag till Söndag så man fick lägga om planerade saker + byte av plats….??

• swe-496

Medlem
    26 maj, 2005 vid 18:44 som svar på: Spricka i fenan

Tryck in lim i sprickan och sätt under hög press. alternativt ta bor delen och gör rent och limma dit under hög press.
    Lämpligt lim är någon tunn 2-komponentslim.
    Har lagat en fen på det sättet och den håller än idag… Det var för 2 år sen….

• swe-496

Medlem
    24 maj, 2005 vid 19:34 som svar på: Slalomspett, någon som kan rekommendera?

Jo runt 10m/s kräver den. Men aj vad den e snabb…. wink.gif

• swe-496

Medlem
    24 maj, 2005 vid 19:31 som svar på: Clewfästen

Svag vind högt upp. Seglets akterlik stänger mer ju högre upp du fäster den i clewfästet.
    Brallar det pung sätt fast seglet längst ner. wink.gif

• swe-496

Medlem
    24 maj, 2005 vid 16:23 som svar på: Comeback?

Ett tips till. Vill du komma billigt undan så köper du något av de märken som inte är så stora. KA-sails bl a. Det är inga dåliga segel men rätt okända i Sverige. Jag kom 8:a totalt i Svenska Cupen förra året på KA och Lorch. Johan E som säljer dessa segel och brädor kom 6:a. Han driver shopen vindsurfing.se.
    Men ska du bara ha ett segel med mast och bom så finns det bra segel till bra priser här på Köp och sälj.

• swe-496

Medlem
    24 maj, 2005 vid 16:14 som svar på: FENOR fenor FENOR

Sänka bommen en aning så att du får mer tryck på mastfoten.

• swe-496

Medlem
    22 maj, 2005 vid 14:59 som svar på: Blocket.se rockar vidare

Ser ut som det första kittet jag fick när jag började vindsurfa 12 år gammal…
    Får ryggskott jag bara tänker tanken att behöva släpa ner en sån container till vattnet…. laugh.gif

• swe-496

Medlem
    22 maj, 2005 vid 14:52 som svar på: Prylbytardag på Görväln

Ja du Rasmus. Nicklas var ner vid klubben innan han åkte till speedtävlingen och då var det folk nere och höll på att sopa ur containrarna. Sen om det inte var folk där efter 12 för brädbytardagen så är ju det tråkigt. Men vi i styrelsen har lagt ut det här på konfen och på formulaforumet. Med tanke på att det blåste så prioriterade nog folk segling istället för att byta prylar med varandra. Men vi kan ju alltid fixa till en ny prylbytardag. Det krävs inte så mycket involvering från styrelsen för detta.

• swe-496

Medlem
    20 maj, 2005 vid 18:38 som svar på: Prylbytardag på Görväln

Up and Go…..

• swe-496

Medlem
    20 maj, 2005 vid 18:34 som svar på: Comeback?

Formulabräda: Du kan i princip köpa vilket märke som helst. Den bör inte vara äldre än max 4 år tycker jag. Bra märken som är erkänt bra enligt vad som har hänt på VM och Europacupen är Fanatic och Starboard, andra märken är Lorch, Exocet, AHD, och F2. Den sistnämnda har det dock ointe skett så mycket med de senaste åren. I år har de däremot en bräda som verkar vara riktigt lovande. Per Boström kör på årets F2 och kom 2:a på den i första Svenska Cup tävlingen för i år. Köper du en Fomula så se till att du får med en schysst fena, djupet ska ligga på 70cm.

Rigg: De riggar som har varit hetast på svenska vatten de senaste åren är Neil Pryde(RS och upp till årets modell som heter RS5) och Gaastra, där heter modellerna Nitro1 upp till Nitro4, årets heter Neutron. Phil McGain har varit med och utvecklat dessa modeller. Han har i år startat ett eget märke (Maui Sails) tillsammans med några andra stora namn inom Formulacirkusen. Det finns andra märken också, såsom KA-sails(australienskt märke), GUN-sails, Tushingham, Windwing(amerikanskt märke) och till sist har vi ju Northsails.
    Vid köp av rigg så se till att du får med den mast som är rekommenderad till seglet. Oftast brukar man sälja seglet med den mast som är rekommenderad.

Storlek jag skulle köpa om jag vore dig med tanke på längd och vikt är ett segel runt 11 – 12kvm. om du bara har tänkt dig att gå ut i vindar från 5-8m/s.

Hoppas att du har fått ett bra svar.
    Kolla köp och sälj här eller ta dig ner till Göteborgs Windsurfing Club. De håller till nere i Fiskebäck.

• swe-496

Medlem
    20 maj, 2005 vid 14:50 som svar på: Stockholm-Lördag

Erstaviken vid Strandbadet. Sydost e bästa riktningen där……

• swe-496

Medlem
    20 maj, 2005 vid 14:46 som svar på: FENOR fenor FENOR

Patrik.Om du kommer till Erstaviken imorgon på speedtävlingen så är du välkommen att pröva min Curtis FR17. Om du känner att du vill ha den efter att ha testat den så diskuterar vi pris då. Vill inte göra det här.

• swe-496

Medlem
    20 maj, 2005 vid 14:39 som svar på: Mellansvenska cupen i speed på Lördag den 21 maj

Bara ett förtydligande……

• swe-496

Medlem
    19 maj, 2005 vid 14:13 som svar på: FENOR fenor FENOR

Tjenare. Jag har en använd Curtis FR17 att sälja. Den är det riktigt stor area på. Den är medium i styvhet.
    Ring mig på 070 646 17 70

Sida 122 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA