Forumsvar skapade

Sida 123 av 132
  • swe-496

Medlem
    17 maj, 2005 vid 17:13 som svar på: Resultat SWT Öregrund

Vad dryg du e Jimmy

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2005 vid 10:45 som svar på: nordligt stockholm??

Görvälnsbadet i Järfälla funkar bra på nordligt. Bäst är nordväst. Det blir dock lite byigt, men nord brukar vara byigt på de flesta ställen i stockholm…
    Näsbypark funkar bra på Nordost, Skälåker på Gålö funkar bra på nordost också.

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2005 vid 10:38 som svar på: vattenbarlast

Det var längesen det i så fall.
    Har inte varit tillåtet i Formula sen den klassen startades. Var inte tillåtet i Raceboard heller då det begav sig.
    Det har heller inte varit tillåtet i nationella cuper så länge jag kan minnas.
    I PWA har det varit tillåtet.

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2005 vid 06:07 som svar på: vattenbarlast

I formula är det inte tillåtet med viktväst eller viktbälte. Du får endast ha med dig 1 liter eller 1,5 liter vatten ut i typ en camelpack. Slalom vet jag inte men jag kan tänka mig att det inte är tillåtet där heller.

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2005 vid 06:03 som svar på: Slalom 42, ny disciplin på PWA-touren

Nja Formula 42 var en egen klass som kördes på en raceboard i lättvind och slalomkossa i hårdvind.
    Formula som vi känner den idag är en helt egen utvecklad klass. Den utvecklades från de gamla slalomkossorna som mistral303, 311, AHD, RRD m fl märken.
    Om jag inte är helt ute och cyklar nu så utvecklades formulan till stor del för att det skulle bli chans till fler race i PWA-touren. Sponsorerna tyckte det var för få race pga utebliven vind.

• swe-496

Medlem
    10 maj, 2005 vid 16:09 som svar på: Fanatics 2005a..

Tycker det är lite elakt att jämföra formulan med nýa Airbus 380….*S* wink.gif grin.gif grin.gif

• swe-496

Medlem
    7 maj, 2005 vid 14:27 som svar på: EC Portimao Videofilmer

Jasså du Jeppe….Du har brutit foten….
    Själv får man vänta med premiären pga av pajat högerknä…
    Missar Öregrund och NM till att börja med..
    Tur att det inte är fler tävlingar än mellansvenska i Juni….:)

När blir du hel för segling igen då?

• swe-496

Medlem
    30 april, 2005 vid 07:59 som svar på: Gaastra Nitro riggat på Simmer SC10?

Tips om cambrarna på Simmer…. Om det fortfarande är de med en platta som går att flytta för att ändra storleken på cambern.
    Jag tog loss cambrarna och la en sträng med superlim där plattan ligger an mot ”gafflarna”. Hade inga problem efter det….

• swe-496

Medlem
    14 mars, 2005 vid 20:20 som svar på: OS-Brädan på mässan

Har för mig att 8,5m2 skulle vara för damer och 10,0m2 för herrar.

• swe-496

Medlem
    12 mars, 2005 vid 14:12 som svar på: Surfcitat

Hook in, hold on and blast off.

Vem har sagt detta??

• swe-496

Medlem
    28 februari, 2005 vid 16:12 som svar på: Fotstropp-band

Något som är billigt och styvt är armerad vattenslang. Ta en som är rätt stor diameter på och klipp upp den på längden och vänd den ut och in
    eller så drar du bara en skruv rakt igenom utan att klippa upp den. Använde det själv när jag körde raceboard. Utmärkt lättviktsstropp

• swe-496

Medlem
    23 februari, 2005 vid 00:15 som svar på: MSC 2005 Roligare än någonsin!

Alltid trist när en klubb går i graven. Men jag har iaf roliga minne därifrån. Synd att allt ska kosta så in i baljan jämt.
    Inget läge att starta en vid stranden för stugbyn som Ludde drev, eller driver han den fortfarande? Vattnen ni har där är ju jäkligt bra…

• swe-496

Medlem
    22 februari, 2005 vid 11:19 som svar på: MSC 2005 Roligare än någonsin!

Boman….. Vad e det för rykte man hör att RBS är nedlagt? Stämmer det eller?

• swe-496

Medlem
    22 februari, 2005 vid 11:17 som svar på: Medlemskap i SVF

I medlemskapet i SVF ingår ansvarsförsäkring som man måste ha i så gott som allt tävlande. Surfa fritt är skoj. Reglerna om att man måste vara med i en klubb och ett klassförbund är uppsatta av Svenska Seglar Förbundet och Riksidrotts Förbundet. Löjligt kan man ju tycka men det är så det är. Finns tävlingar där man inte behöver vara medlem i klubb eller förbund. Mellan Svenska Cupen är sådana tävlingar.

• swe-496

Medlem
    17 februari, 2005 vid 13:38 som svar på: Tillverka din egen luftvärmareprojekt

En annan idé är att införskaffa sig lite värmegolv av typen man använder i husvagnar t ex. Det är en tunn folie som bygger ca 2mm. Den går på 12 Volt. Har man en buss kan man ju ha flera batterier för att höja kapaciteten på användningstiden. Till en buss, låt oss säga en folkabuss, så går det åt ca 1,5-
    2 kvm. Det är inte så stor kostnad på denna typ av värmegolv.

Sida 123 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA