Forumsvar skapade

Sida 103 av 153
  • tobhed

Medlem
    27 september, 2007 vid 14:43 som svar på: La Franqui…

se där vilken superkoll man hade, jaså det var där ni var….:o

• tobhed

Medlem
    27 september, 2007 vid 08:28 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0
    Bjornen;418260 wrote:
    Om jag nu funderar lite in i framtiden så kanske det blir en mindre bräda och ett segel till runt 6,0 också. Är det någon som vet hur det fungerar med x6 430 + x-tender till RS-slalom. Fungerar det så kanske det är läge att köpa en 430 mast och använda den till 7,2 och det eventuella 6,0 i stället för 2 st master ? Sorry kan inte sluta terrorisera :blush:

//Björn

Luffen på 7,2 är väl 485cm vilket innebär att du måste förlänga typ 55 cm och det hade i alla fall jag aldrig inte ens funderat på att göra, måste bli hur mjukt som helst.
    Köp en X6 460 mast till ditt 7,2 samt annan, mer passande, mast till dina andra storlekar. Snålhet på dessa prylar lönar sig aldrig, slutar oftast med att man får fler problem och utmaningar i slutändan

• tobhed

Medlem
    26 september, 2007 vid 14:34 som svar på: klagshamn fredag!

Jag kommer efter lunch…

• tobhed

Medlem
    26 september, 2007 vid 14:33 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0

Instämmer med Jesper, säkert ett bra segel. Frågan är väl vad slutsumman landar på om du skaffar en mast också? Detta ska väl då jämföras med andra segel som är till salu som det har pratats om i tråden…

• tobhed

Medlem
    25 september, 2007 vid 11:48 som svar på: Gaastra GTX 7,0 vs NP V8 7,0
    Oregistrerad;417893 wrote:
    Björnen,

Du bör dock tänka på att dessa segel kräver rätt mast (rätt brand/100% kol).
    Dessa master smäller ofta av (eller gjorde åtminstone) och kan då paja seglet = du måste köpa ny mast och laga seglet dessutom – Kan bli kostsamt.

/Magnus

Tror inte på ovanstående längre, visst går master men jag tror inte att race-segel är överrepresenterade längre.

Tror det bästa köpet man kan göra är att köpa racesegel som är använda 1-2 säsonger, generellt är skicket gott samt att priserna är mer humana jämfört med att köpa nytt.

• tobhed

Medlem
    24 september, 2007 vid 21:05 som svar på: Ny Formula Gaastra
  • tobhed

Medlem
    24 september, 2007 vid 11:41 som svar på: Dagens resultat i Mellansvenska Cupen
    MickeÖ;417610 wrote:
    Hadde gärna varit med men min fru som ska föda vilken timme som helst och tyckte att jag skulle vara hemma.
    Ska sägas att hon är väldigt förstående och gärna ser att jag surfar så mycket som möjligt så det det är väl inte mer än fair.
    Men jag hoppas att pyret vill komma ut snart så det blir lite ordning på torpet.
    Ha det så syns vi på vattnet.
    MickeÖ SWE-707

…och du tror att det ska bli mer surfing när väl pyret har kommit ut??? :tongue:

• tobhed

Medlem
    23 september, 2007 vid 17:54 som svar på: LBWS Klubbmästerskap, KM Fullt Ös 2007
    snaffe;417455 wrote:
    Nu gäller det Robban! Dax att laydown gipparna kommer till användning. Kör hårt! Go Robban Go Robban!

Mr. Hollywoodgipp – Robert Klang…

ps. när han seglade KM i Klagshamn så blev han lite nervös i svängarna så jag är inte säker att vi får se hans snitsiga gippar. Ryktet säger också att han i veckan gick in så hårt i en gipp att han bröt en latta…?!

• tobhed

Medlem
    23 september, 2007 vid 13:21 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Nice…!

Klang, vet du något om bilderna som togs i vattnet under lördagen?

• tobhed

Medlem
    20 september, 2007 vid 20:26 som svar på: Surfshoppar i Köpenhamn?
    bananen;416734 wrote:
    Är det nån som har koll på vilka shoppar som finns på andra sidan sundet? I Köpenhamn med omnejd eller kanske i Helsingör trakten?

Förresten, finns det någon dansk köp & sälj a la Steffo? Har kollat på riders.dk, men det är så få annonser att jag gissar att våra danska vänner har någon annan köp-å-sälj-site.

Typ 200 annonser är väl inte lite?
    http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=212&sell=true

• tobhed

Medlem
    18 september, 2007 vid 19:50 som svar på: JP för Speed
    kinetic;416193 wrote:
    40knots: Jag kommer förmodligen beställa en ”custom slalom” till mig själv i vinter…Lutar åt att jag kommer be de ”planka” scoop/rocker från F2 SX Small -08, något ändrad outline (bredaste punkt längre bak), längre mastkasset för större trim-mån, ca 10 liter större volym samt stropparna betydligt tätare ihop. Anledningen till att jag kommer utgå från F2 SX Small är dels för att F2 är förmodligen är de som för tillfället gör de ”bästa” brädorna, men mest för att han har bäst kontakter med F2…Så mitt tips är F2…

Alla moderna/kända märken gör idag bra brädor, vissa är dock givetvis bättre på vissa saker än andra och vice versa. Frågan man ska ställa sig är vad ska jag ha brädan till, vilka segelstorlekar ska jag använda, hur är vattenförhållandena, finns det forum så att jag kan läsa mig till hur de olika brädorna ska köras – passar detta mig?
    Som överkurs kan man också spana in hur många teamriders de olika märkena har och på så vi räkna ut att många teamriders i toppen förmodligen också innebär bra brädor med bra R & D möjligheter för framtida brädor. Sen kan man också studera vikt, läng etc på teamens bästa åkar och då försöka hitta nåt märke där teamåkaren har samma mått som du (denna bräda borde ju passa dig).
    Man kan också spana in gps-speedsurfing och hitta seglare med samma mått som dig själv och se vilka farter/brädor de använder – det finns mycket godis att leta fram på den siten.
    Mät på din gamla favvobräda hemma och se hur långt det är mellan stroppar mm och se om du hittar en bräda som har ung samma mått etc etc.
    Har du sedan även möjlighet att testa så är detta ju givetvis att föredra.

Skulle jag själv få välja fritt vilken slalom/speed bland de stora kända märkena hade jag valt mellan Starboard (of course), F2, Fanatic, Naish samt kanske även Exocet.
    Personligen är jag lite skeptiskt till JP’n, hade en förra året en kort sväng men tyckte att de var svåra att köra – förmodligen en vanesak, men det var i alla fall var jag tyckte.

Johan är säkert bra att fråga, han har kört många brädor men du kan även höra med MGS som äger en JP II 89 som han har kört en hel del och fått upp i hyggliga farter.

• tobhed

Medlem
    18 september, 2007 vid 14:12 som svar på: Topp 10 på GP3S!
    fredrik.ygge;416122 wrote:
    Varför postar du inte själv Hank? Har ju sett på din display att du är apsnabb och skulle ligga bra till på svensk ranking.

Nu kommer vi få ett typiskt hanky svar snart där han kommer att berätta att han inte tror på GPS och sånt…

• tobhed

Medlem
    18 september, 2007 vid 11:03 som svar på: Hur dra nedhal?
  • tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 20:30 som svar på: tjao!
    nybörjare;415531 wrote:
    Jag är en kille på 13 år och har surfat i ca 1/2 år jag kan vattenstarta beachstarta och försöker lära mig jipp. jag undrar bara om ni har lite tips/tricks som mjag kan försöka mig på just nu satsar jag rätt hårt på windsurfingen och kan nästan bara köra i vågor (; och hoppa lite. jag har en RRD wave/freestyle 110L och en simmer icon 5.4 och brukar köra i varberg och rågelund. Jag undrar också om någon vet något om tävlingar och surf team man kan köra tillsammans med.

svara järna

Bega

Kom igen nu och svara killen, detta är ju nästa generation. Verkar ju finnas sjukt många goa gubbar i Varberg och Rågelunda som måste kunna ge lite hands on tips här 🙂

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 20:13 som svar på: Topp 10 på GP3S!

8 placeringar före Martin van Meurs, hur ska detta sluta?

Sida 103 av 153
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA